Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen myynnin ja markkinoinnin automatisointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LY00EC66-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 14.08.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 18.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Master's Degree Programme in Business Informatics (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)

Opettaja

  • Pia Hellman

Vastuuopettaja

Zinaida Grabovskaia

Ryhmät

  • L0421S6
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous

Tavoitteet

Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu HubSpotin sekä muiden markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.

Sisältö

- Digitaalisten myynnin ja markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- HubSpot ympäristö ja asetukset
- HubSpot CRM, Sales & Marketing ominaisuudet
- Inbound elementtien suunnittelu ja tuotanto
- Tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- Markkinoinnin automaation suunnittelu

Kurssin harjoitukset: Kurssi sisältää lähiopetusta, HubSpot Inbound sertifikaattiin liittyvän verkkokurssin sekä sertifikaatti testin, projektityön eli HubSpot kehityssuunnitelman laadintaa (projektityö laadinnan joko yksin tai pareittain (työ esitetään videona).

Arviointi perustuu HubSpot Inbound sertifikaattiin (yksilösuoritus verkossa, arviointi hyväksytty/20 pistettä), HubSpot Inbound kehityssuunnitelmaan (0-80 pistettä) sekä projektityön vertaisarviointiin (hyväksytty/hylätty). Opiskelija saa HubSpot Inbound testin suoritettuaan HubsSpot Inbound sertifikaatin. Kurssin jokainen osa-alue on suoritettava hyväksytysti.

Aika ja paikka

Kaikki Zoomissa, kts linkki lukujärjestys

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit Omassa
HubSpot Academy sisällöt
Chaffey & Smith: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing, Routledge 2017
Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.

Opetusmenetelmät

Ennakkotehtävä
Luennot, kirjallisuus, videot, keskustelut ja caset
Projektityö tiimeissä joka perustuu markkinoinnin kehittämissuunnitelmaan
Vierailija/yritysvierailu

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kaksi vierailijaa

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

ei ole

Kansainvälisyys

ei ole

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 20 tuntia
Ennakkotehtävä, harjoitustyöt ja projektityö 110 tuntia

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi antaa hyvät perusteet myynnin ja markkinoinnin toimenpiteiden automatisointiin liittyvistä työkaluista, suunnittelusta ja tuotannosta. Kurssi sopii myös niille jotka tarvitsevat digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen liittyvää osaamista omassa työssä ja/tai opinnäytetyössään.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

HubSpot Inbound marketing certificate – yksilötehtävä ennen kurssin aloitusta 0/20p.
HubSpot kehityssuunnitelma - 1-3 hlön ryhmissä 0-80p.

Esitietovaatimukset

Suoritettu korkeakoulututkinto.

Lisätiedot

Kurssi on englanninkielinen.