Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiprosessit ja -ratkaisut terveysalallaLaajuus (5 op)

Tunnus: S000DR77

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Osaamistavoitteet

-

Sisältö

-

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 19.05.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kuntoutus ja tutkiminen

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Master's Degree Programme in Health Business Management (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
  • Master's Degree Programme in Health Business Management (Tekniikan ja liikenteen ala)
  • Master's Degree Programme in Health Business Management (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
Opettaja
  • Tricia Cleland Silva
  • John Greene
Vastuuopettaja

Tricia Cleland Silva

Ryhmät
  • L0523S6
    Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, liiketalous
  • S1123S6
    Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, sote
  • T1423S6
    Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, tekniikka

Tavoitteet

-

Sisältö

-

Aika ja paikka

1.8.2024-31.12.2024
Location is Zoom

Oppimateriaalit

All the materials will be available on the moodle page

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Literature used in the course:

Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality.

Berkowitz, E. and Hillestad, S. Health Care Market Strategy: From Planning to Action.

Chaffey D. and F. Ellis-Chadwick. 2022. Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice 8th Edition, Pearson Education Ltd.

John, D. R., Loken, B., Kim, K., & Monga, A. B. (2006). Brand concept maps: A methodology for identifying brand association networks.

Kotler, P. and Armstrong, A., 2023. Principles of Marketing 19th ed. Harlow: Pearson Education Ltd.

Kotler, P., & Levy, S. J. (1969). Broadening the concept of marketing.

Shalowitz, J., Kotler, P, and Stevens, R.J.(2020). Strategic Marketing For Health Care Organizations: Building A Customer-Driven Health System.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Course Structure:

This course is divided into two main sections:

Introduction to Marketing with a Focus on Health Care: Students will explore foundational concepts of marketing, with tailored content addressing the specific nuances of marketing within the healthcare industry.

Digital Marketing: Learners will delve into the realm of digital marketing, examining strategies and techniques relevant to promoting health-related products and services in the digital landscape.

Delivery Format:

Self-study supplemented by three 1-hour workshops for group work
Final group pitch presentation involving the design of a website, showcasing digital marketing skills

Assessment and Tasks:

Completion of pre-readings and quizzes on marketing in health business
Successful completion of introduction to marketing modules and associated quizzes
Participation in digital marketing workshops and moodle activities
Delivery of pitches demonstrating understanding and application of digital marketing concepts

Sisällön jaksotus

Schedule:
Moodle open August 4th
Self- study of marketing in health business and quiz: September 1st at 23.59 EEST
Moodle is open with second section September 1st
Self-study of introduction to marketing modules and associated quizzes: September 27th at 23.59
Moodle opens third section September 30th until December 31st
Digital marketing workshop # 1: September 30th at 16-18.00
Digital marketing workshop # 2: October 28th at 16-18.00
Digital marketing workshop # 3: November 18th at 16-18.00
Pitch of digital marketing: December 2nd from 15-18

Arviointiasteikko

0-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Assessment and Tasks:

Completion of pre-readings and quizzes on marketing in health business
Successful completion of introduction to marketing modules and associated quizzes
Participation in digital marketing workshops and moodle activities
Delivery of pitches demonstrating understanding and application of digital marketing concepts

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 14.05.2023

Ajoitus

16.11.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kuntoutus ja tutkiminen

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Master's Degree Programme in Health Business Management (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
  • Master's Degree Programme in Health Business Management (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
Opettaja
  • Tricia Cleland Silva
  • HBM YAMK1 Virtuaali
Vastuuopettaja

Eija Metsälä

Ryhmät
  • S1122S6
    Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, sote
  • L0522S6
    Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, liiketalous

Tavoitteet

-

Sisältö

-

Aika ja paikka

16.11 18-20.30
23.11 18-20.30
30.11 18-20.30
8.12 15-18
15.12 final assignment due

Arviointiasteikko

0-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Final assignment

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 15.05.2022

Ajoitus

08.11.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kuntoutus ja tutkiminen

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Master's Degree Programme in Health Business Management (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
  • Master's Degree Programme in Health Business Management (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
Opettaja
  • Eija Metsälä
  • Tricia Cleland Silva
  • Alex Atanasova
Vastuuopettaja

Eija Metsälä

Ryhmät
  • S1121S6
    Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, sote
  • L0521S6
    Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, liiketalous

Tavoitteet

-

Sisältö

-

Aika ja paikka

Link to join: https://metropolia.zoom.us/j/66245766692
Tuesday 8.11 at 15-18.00
Wednesday 9.11 at 15-18.00
Thurs 10.11 at 15-18.00
Thurs 17.11 at 15-18.00
Thurs 30.11 at 10-13
Friday 1.12 Final assignment submissions

Oppimateriaalit

Required readings:
Berkowitz, E. N. (2016). Essentials of healthcare marketing. Jones & Bartlett Publishers.
Other material recommended by the lecturers.

Opetusmenetelmät

Interactive lecturers
Workshops
Presentations
Autonomous studying

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat kytköksissa työelämään

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

n/a

Kansainvälisyys

The lecturer's main affiliation is a British university

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

n/a

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lectures and workshops, 10 hrs
Autonomous studies, 125 hrs

Lisätietoja opiskelijoille

Lecturer: Alex Atanasova

Arviointiasteikko

0-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Video pitch, business plan