Advanced Clinical CareLaajuus (5 cr)
Code: S000FC98
Credits
5 op
Objective
• The student is able to synthetize and apply clinical knowledge into advanced level of practice relevant to their role.
• The student is able to develop understanding of systematic clinical and other care assessments and demonstrates capability to analyze manifold and complex assessment data in different conditions in various settings.
• The student is able to justify clinical decisions and collaborate within multiprofessional teams within their scope of practice.
• The student is able to demonstrate understanding of the role of an advanced clinical practitioner in their own field of expertise.
Content
• Advanced level of clinical care and roles of advance clinical practitioners in various settings
• Professional judgement and non-medical clinical decision making at advanced level of practice
• Professional communication at advanced level of practice in multiprofessional teams and with patients/client/others
• Ethical and legal issues underpinning different patient and clinical assessments and advanced clinical roles.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, good (3)
The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, excellent (5)
The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.
Assessment criteria, approved/failed
Fail:
The student does not demonstrate competence in the basic content of the course, and/or there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- English
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing
Teachers
- Jukka Kesänen
- Anna-Kaisa Partanen
Teacher in charge
Anna-Kaisa Partanen
Groups
-
S2723S6Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK
Objective
• Opiskelija osaa yhdistää ja soveltaa kliinistä tietoa laajavastuisen hoitotyön tasolla ja oman työnkuvansa mukaisesti
• Opiskelija kehittää ymmärrystään systemaattisista kliinisistä ja muista hoitotyön arviointimenetelmistä sekä osoittaa kykyä analysoida monitahoisia ja kompleksisia arviointien tuloksia liittyen eri sairauksiin eri hoitotyön ympäristöissä
• Opiskelija osaa perustella kliiniseen hoitotyöhön liittyviä päätöksiä ja toimia yhteistyössä moniammatillisissa tiimeissä oman työnkuvansa asettamissa rajoissa
• Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä laajavastuisen kliinisen asiantuntijan roolin omalla erikoisalallaan.
Content
• Laajavastuinen hoitotyö ja siihen liittyvät roolit erilaisissa toimintaympäristöissä
• Ammatillinen ja ei-lääketieteellinen kliininen päätöksenteko laajavastuisen hoitotyön tasolla
• Ammatillinen vuorovaikutus laajavastuisessa hoitotyössä yhteistyössä moniammatillisten tiimien ja potilaiden/asiakkaiden/muiden kanssa
• Eettiset ja lainsäädännölliset näkökulmat potilaan/kliinisen tilan arvioinneissa sekä laajavastuisen hoitotyön rooleissa
Materials
Annetaan orientaatiossa
Teaching methods
Opintojakso toteutuu osin etänä sisältäen aktivoivia luentoja ja itsenäisesti suoritettavia kirjallisia tehtäviä.
Opinojaksoon sisältyy myös kontaktiopetusta kampuksella (simulaatio)
Employer connections
-
Exam schedules
Tentti opintojakson lopussa. Päivämäärä varmistuu opintojakson alkaessa.
Uusinnat sovitaan opintojakson alkaessa.
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
1 op= 27h opiskelijan työtä
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
• Arviointikriteeri, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
• Arviointikriteeri, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
• Arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
• Arviointikriteeri, hylätty :
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.