Digitaalisen myynnin ja markkinoinnin automatisointiLaajuus (5 op)
Tunnus: LY00EC66
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu HubSpotin sekä muiden markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.
Sisältö
- Digitaalisten myynnin ja markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- HubSpot ympäristö ja asetukset
- HubSpot CRM, Sales & Marketing ominaisuudet
- Inbound elementtien suunnittelu ja tuotanto
- Tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- Markkinoinnin automaation suunnittelu
Kurssin harjoitukset: Kurssi sisältää lähiopetusta, HubSpot Inbound sertifikaattiin liittyvän verkkokurssin sekä sertifikaatti testin, projektityön eli HubSpot kehityssuunnitelman laadintaa (projektityö laadinnan joko yksin tai pareittain (työ esitetään videona).
Arviointi perustuu HubSpot Inbound sertifikaattiin (yksilösuoritus verkossa, arviointi hyväksytty/20 pistettä), HubSpot Inbound kehityssuunnitelmaan (0-80 pistettä) sekä projektityön vertaisarviointiin (hyväksytty/hylätty). Opiskelija saa HubSpot Inbound testin suoritettuaan HubsSpot Inbound sertifikaatin. Kurssin jokainen osa-alue on suoritettava hyväksytysti.
Esitietovaatimukset
Suoritettu korkeakoulututkinto.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Lisätiedot
Kurssi on englanninkielinen.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 11.08.2024
Ajoitus
06.09.2024 - 30.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Master's Degree Programme in Business Informatics (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
Opettaja
- Pia Hellman
Vastuuopettaja
Zinaida Grabovskaia
Ryhmät
-
L0423S6_1Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
-
L0423S6_2Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
Tavoitteet
Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu HubSpotin sekä muiden markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.
Sisältö
- Digitaalisten myynnin ja markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- HubSpot ympäristö ja asetukset
- HubSpot CRM, Sales & Marketing ominaisuudet
- Inbound elementtien suunnittelu ja tuotanto
- Tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- Markkinoinnin automaation suunnittelu
Kurssin harjoitukset: Kurssi sisältää lähiopetusta, HubSpot Inbound sertifikaattiin liittyvän verkkokurssin sekä sertifikaatti testin, projektityön eli HubSpot kehityssuunnitelman laadintaa (projektityö laadinnan joko yksin tai pareittain (työ esitetään videona).
Arviointi perustuu HubSpot Inbound sertifikaattiin (yksilösuoritus verkossa, arviointi hyväksytty/20 pistettä), HubSpot Inbound kehityssuunnitelmaan (0-80 pistettä) sekä projektityön vertaisarviointiin (hyväksytty/hylätty). Opiskelija saa HubSpot Inbound testin suoritettuaan HubsSpot Inbound sertifikaatin. Kurssin jokainen osa-alue on suoritettava hyväksytysti.
Aika ja paikka
Kaikki Zoomissa, kts linkki lukujärjestys
Oppimateriaalit
Luentomateriaalit Omassa
HubSpot Academy sisällöt
Digital Marketing Excellence, Dave Chaffey, PR Smith, 6th edition, 2022
Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014
Opetusmenetelmät
Ennakkotehtävä/ HubSpot Inbound sertifikaatti
Luennot, kirjallisuus, videot, keskustelut ja caset
Projektityö tiimeissä joka perustuu markkinoinnin kehityssuunnitelmaan joka esitetään videona
Vertaisrviointi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
ei ole
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei ole
Kansainvälisyys
ei ole
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 20 tuntia
Ennakkotehtävä, harjoitustyöt ja projektityö 110 tuntia
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi antaa hyvät perusteet myynnin ja markkinoinnin toimenpiteiden automatisointiin liittyvistä työkaluista, suunnittelusta ja tuotannosta. Kurssi sopii myös niille jotka tarvitsevat digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen liittyvää osaamista omassa työssä ja/tai opinnäytetyössään.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
HubSpot Inbound marketing certificate – yksilötehtävä ennen kurssin aloitusta 0/10p.
HubSpot kehityssuunnitelma - 1-3 hlön ryhmissä 0-80p.
Vertaisarviointi hyväksytty/hylätty 0/10p.
Esitietovaatimukset
Suoritettu korkeakoulututkinto.
Lisätiedot
Kurssi on englanninkielinen.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 13.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Master's Degree Programme in Business Informatics (Tekniikan ja liikenteen ala)
- Master's Degree Programme in Business Informatics (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
Opettaja
- Pia Hellman
Vastuuopettaja
Zinaida Grabovskaia
Ryhmät
-
L0422S6_1Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
-
L0422S6_2Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
-
L0422S6Degree Programme in Business Informatics ylempi
-
LITO_VVVapaastivalittavat, liiketalous
-
T2322S6Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma, ylempi AMK tekniikka
Tavoitteet
Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu HubSpotin sekä muiden markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.
Sisältö
- Digitaalisten myynnin ja markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- HubSpot ympäristö ja asetukset
- HubSpot CRM, Sales & Marketing ominaisuudet
- Inbound elementtien suunnittelu ja tuotanto
- Tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- Markkinoinnin automaation suunnittelu
Kurssin harjoitukset: Kurssi sisältää lähiopetusta, HubSpot Inbound sertifikaattiin liittyvän verkkokurssin sekä sertifikaatti testin, projektityön eli HubSpot kehityssuunnitelman laadintaa (projektityö laadinnan joko yksin tai pareittain (työ esitetään videona).
Arviointi perustuu HubSpot Inbound sertifikaattiin (yksilösuoritus verkossa, arviointi hyväksytty/20 pistettä), HubSpot Inbound kehityssuunnitelmaan (0-80 pistettä) sekä projektityön vertaisarviointiin (hyväksytty/hylätty). Opiskelija saa HubSpot Inbound testin suoritettuaan HubsSpot Inbound sertifikaatin. Kurssin jokainen osa-alue on suoritettava hyväksytysti.
Aika ja paikka
Kaikki Zoomissa, kts linkki lukujärjestys
Oppimateriaalit
Luentomateriaalit Omassa
HubSpot Academy sisällöt
Chaffey & Smith: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing, Routledge 2017
Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.
Opetusmenetelmät
Ennakkotehtävä
Luennot, kirjallisuus, videot, keskustelut ja caset
Projektityö tiimeissä joka perustuu markkinoinnin kehittämissuunnitelmaan joka esitetään videona
Vertaisrviointi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kaksi vierailijaa
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei ole
Kansainvälisyys
ei ole
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 20 tuntia
Ennakkotehtävä, harjoitustyöt ja projektityö 110 tuntia
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi antaa hyvät perusteet myynnin ja markkinoinnin toimenpiteiden automatisointiin liittyvistä työkaluista, suunnittelusta ja tuotannosta. Kurssi sopii myös niille jotka tarvitsevat digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen liittyvää osaamista omassa työssä ja/tai opinnäytetyössään.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
HubSpot Inbound marketing certificate – yksilötehtävä ennen kurssin aloitusta 0/10p.
HubSpot kehityssuunnitelma - 1-3 hlön ryhmissä 0-80p.
Vertaisarviointi hyväksytty/hylätty 0/10p.
Esitietovaatimukset
Suoritettu korkeakoulututkinto.
Lisätiedot
Kurssi on englanninkielinen.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 14.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Master's Degree Programme in Business Informatics (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
Opettaja
- Pia Hellman
Vastuuopettaja
Zinaida Grabovskaia
Ryhmät
-
L0421S6Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
Tavoitteet
Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu HubSpotin sekä muiden markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.
Sisältö
- Digitaalisten myynnin ja markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- HubSpot ympäristö ja asetukset
- HubSpot CRM, Sales & Marketing ominaisuudet
- Inbound elementtien suunnittelu ja tuotanto
- Tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- Markkinoinnin automaation suunnittelu
Kurssin harjoitukset: Kurssi sisältää lähiopetusta, HubSpot Inbound sertifikaattiin liittyvän verkkokurssin sekä sertifikaatti testin, projektityön eli HubSpot kehityssuunnitelman laadintaa (projektityö laadinnan joko yksin tai pareittain (työ esitetään videona).
Arviointi perustuu HubSpot Inbound sertifikaattiin (yksilösuoritus verkossa, arviointi hyväksytty/20 pistettä), HubSpot Inbound kehityssuunnitelmaan (0-80 pistettä) sekä projektityön vertaisarviointiin (hyväksytty/hylätty). Opiskelija saa HubSpot Inbound testin suoritettuaan HubsSpot Inbound sertifikaatin. Kurssin jokainen osa-alue on suoritettava hyväksytysti.
Aika ja paikka
Kaikki Zoomissa, kts linkki lukujärjestys
Oppimateriaalit
Luentomateriaalit Omassa
HubSpot Academy sisällöt
Chaffey & Smith: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing, Routledge 2017
Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.
Opetusmenetelmät
Ennakkotehtävä
Luennot, kirjallisuus, videot, keskustelut ja caset
Projektityö tiimeissä joka perustuu markkinoinnin kehittämissuunnitelmaan
Vierailija/yritysvierailu
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kaksi vierailijaa
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei ole
Kansainvälisyys
ei ole
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 20 tuntia
Ennakkotehtävä, harjoitustyöt ja projektityö 110 tuntia
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi antaa hyvät perusteet myynnin ja markkinoinnin toimenpiteiden automatisointiin liittyvistä työkaluista, suunnittelusta ja tuotannosta. Kurssi sopii myös niille jotka tarvitsevat digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen liittyvää osaamista omassa työssä ja/tai opinnäytetyössään.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
HubSpot Inbound marketing certificate – yksilötehtävä ennen kurssin aloitusta 0/20p.
HubSpot kehityssuunnitelma - 1-3 hlön ryhmissä 0-80p.
Esitietovaatimukset
Suoritettu korkeakoulututkinto.
Lisätiedot
Kurssi on englanninkielinen.