Digital Pedagogy in Expert WorkLaajuus (5 cr)
Code: S000DJ86
Credits
5 op
Objective
The student is able to evaluate the learning needs of the personnel and the work community and plan, implement and assess the guidance and instruction involved in his/her work. The student has adopted digital pedagogy as the basis of his/her work and is able to apply innovative, effective and varying teaching methods in expert work.
Content
- Theories on learning, guidance and teaching
- Effective and innovative methods of learning, guidance and teaching
- Digital pedagogy
- Planning, implementation and evaluation of personnel training in digital environments
- Simulation pedagogy
- Motivational interviewing
- Assessment of instruction and learning
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, good (3)
The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, excellent (5)
The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the
course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.
Assessment criteria, approved/failed
The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.
Further information
Recognition of prior learning
Corresponding university-level studies or otherwise acquired corresponding advanced skills
Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Timing
01.01.2024 - 24.03.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in
Teachers
- Mari Virtanen
Teacher in charge
Mari Virtanen
Groups
-
S1522S6AKliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
Objective
Opiskelija osaa arvioida henkilökunnan ja työyhteisön oppimistarvetta sekä suunnitella, toteuttaa ja arvioida työhönsä liittyvää ohjausta sekä opetusta. Opiskelija on sisäistänyt digipedagogiikan toimintansa lähtökohdaksi sekä osaa soveltaa innovatiivisia, vaikuttavia ja erilaisia opetusmenetelmiä asiantuntijatyössä.
Content
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen teoriat
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen vaikuttavat ja innovatiiviset menetelmät
- digipedagogiikka
- henkilöstökoulutuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi digitaalisissa ympäristöissä
- simulaatiopedagogiikka
- motivoiva haastattelu
- opetuksen ja oppimisen arviointi
Location and time
Yksilötehtävä 1-5: 10 pistettä kustakin hyväksytystä tehtävästä, yhteensä 50 pistettä.
Paritehtävä: Täydennyskoulutuksen suunnitelma + pitchaus pareittain, 50 pistettä.
Ryhmätehtävä: Täydennyskoulutuksen toteuttaminen, 50 pistettä
Kokonaisarvosana kokonaispistemäärien mukaan:
75-89 = 1, 90- 104= 2, 105-119= 3, 120-134= 4. 135-150= 5
Toteutus päättyy 24.3.2024 klo 23.59, jolloin kaikki tehtävät sulkeutuvat. Uusinnoista sovitaan erikseen toteutuksen opettajan kanssa.
Materials
Opettajan osoittama materiaali Moodlessa.
Teaching methods
Työmuodot
Projektioppiminen ja yhteisöllinen työskentely verkossa
Itsenäinen opiskelu verkossa
Opettajan jatkuva ohjaus ja arviointi
Vertaisarviointi
Tehtävät ja palautuspäivämäärät
Itsenäiset tehtävät 24.3.24 klo 23.59 mennessä
1. Oman digiosaamisesi taso
2. Terveydenhuollon henkilöstön digiosaaminen
3. Miten ihminen oppii?
4. Oppijapersoonan määrittäminen
5. Minkälaista digiosaamista käytännössä tarvitaan?
Paritehtävä 13.2. klo 12 mennessä
6. Visio koulutuksesta/ täydennyskoulutuksen suunnitelma (paritehtävä) ja suunnitelman esittäminen
Ryhmätehtävä 14.3. klo 12 mennessä + vertaisarviointi 24.3. klo 23.59.
7. Koulutuskokonaisuuden kehittäminen (ryhmätehtävä) ja kehitetyn koulutuksen esittäminen
Arviointi (arvosana 1-5):
Yksilötehtävät suoritettu (hyväksytty- täydennettävä - hylätty)
Täydennyskoulutuksen suunnitelma + pitchaus pareittain = kokonaisarvosanasta 50% (arvosana 1-5) +
Täydennyskoulutuksen toteuttaminen ryhmissä = kokonaisarvosanasta 50% (arvosana 1-5) .
Employer connections
-
Exam schedules
Uusintamahdollisuudet sovitaan opettajan kanssa.
International connections
-
Completion alternatives
VAIHTOEHTOISESTI
Laaja kirjallinen yksilötyö (135 h), tarkemmat ohjeet opettajalta.
Student workload
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Content scheduling
-
Further information
-
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
1-2: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
3-4: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
5: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Further information
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
01.01.2023 - 26.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Teachers
- Mari Virtanen
Teacher in charge
Mari Virtanen
Groups
-
S1521S6AKliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
Objective
Opiskelija osaa arvioida henkilökunnan ja työyhteisön oppimistarvetta sekä suunnitella, toteuttaa ja arvioida työhönsä liittyvää ohjausta sekä opetusta. Opiskelija on sisäistänyt digipedagogiikan toimintansa lähtökohdaksi sekä osaa soveltaa innovatiivisia, vaikuttavia ja erilaisia opetusmenetelmiä asiantuntijatyössä.
Content
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen teoriat
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen vaikuttavat ja innovatiiviset menetelmät
- digipedagogiikka
- henkilöstökoulutuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi digitaalisissa ympäristöissä
- simulaatiopedagogiikka
- motivoiva haastattelu
- opetuksen ja oppimisen arviointi
Location and time
Kontaktiopetus ja yhteisöllinen työskentely verkossa:
24.1 klo 9-12 Täydennyskoulutus ja perehdyttäminen/ ryhmäytyminen yhteisöllistä projektityöskentelyä varten
17.2 klo 13-16 Projektitehtävien pitchaus + kehitettävien kokonaisuuksien valinta
17.3 klo 13-16 Kehitetyn kokonaisuuden palautus, esittäminen ja vertaisarviointi.
Toteutus päättyy 26.3.2023 klo 23.59, jolloin kaikki tehtävät sulkeutuvat. Uusinnoista sovittava erikseen toteutuksen opettajan kanssa.
Materials
Opettajan osoittama materiaali Moodlessa.
Teaching methods
Työmuodot
Projektioppiminen ja yhteisöllinen työskentely verkossa (Moodle, Zoom, pilvipalvelut)
Itsenäinen opiskelu verkossa
Opettajan jatkuva ohjaus ja arviointi
Vertaisarviointi
Tehtävät ja palautuspäivämäärät
Itsenäiset tehtävät 26.3. klo 23.59 mennessä (aukeavat tehtävä kerrallaan)
1. Oman digiosaamisesi taso
2. Terveydenhuollon henkilöstön digiosaaminen
3. Miten ihminen oppii?
4. Oppijapersoonan määrittäminen
5. Minkälaista digiosaamista käytännössä tarvitaan?
Paritehtävä 17.2. klo 12 mennessä
6. Visio koulutuksesta/ täydennyskoulutuksen suunnitelma (paritehtävä) ja suunnitelman esittäminen
Ryhmätehtävä 17.3. klo 12 mennessä + vertaisarviointi 26.3. klo 23.59.
7. Koulutuskokonaisuuden kehittäminen (ryhmätehtävä) ja kehitetyn koulutuksen esittäminen
Arviointi (arvosana 1-5):
Yksilötehtävät suoritettu (hyväksytty- täydennettävä - hylätty)
Täydennyskoulutuksen suunnitelma + pitchaus pareittain = kokonaisarvosanasta 50% (arvosana 1-5) +
Täydennyskoulutuksen toteuttaminen ryhmissä = kokonaisarvosanasta 50% (arvosana 1-5) .
Employer connections
-
Exam schedules
Uusintamahdollisuudet sovitaan opettajan kanssa.
International connections
-
Completion alternatives
VAIHTOEHTOISESTI
Laaja kirjallinen yksilötyö (135 h), tarkemmat ohjeet opettajalta.
Student workload
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä, josta
Kontaktiopetus ~0.5 op (15 tuntia)
Itsenäinen opiskelu ~1.5 op (39 tuntia)
Yhteisöllinen projektioppimisen ja -tehtävä 3 op (81 tuntia)
Content scheduling
-
Further information
-
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
1-2: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
3-4: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
5: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Further information
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
01.01.2022 - 20.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 45
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in
Teachers
- Mari Virtanen
Teacher in charge
Mari Virtanen
Groups
-
S1520S6AKliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
-
S1520S6BKliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Palliatiivisen hoidon asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
Objective
Opiskelija osaa arvioida henkilökunnan ja työyhteisön oppimistarvetta sekä suunnitella, toteuttaa ja arvioida työhönsä liittyvää ohjausta sekä opetusta. Opiskelija on sisäistänyt digipedagogiikan toimintansa lähtökohdaksi sekä osaa soveltaa innovatiivisia, vaikuttavia ja erilaisia opetusmenetelmiä asiantuntijatyössä.
Content
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen teoriat
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen vaikuttavat ja innovatiiviset menetelmät
- digipedagogiikka
- henkilöstökoulutuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi digitaalisissa ympäristöissä
- simulaatiopedagogiikka
- motivoiva haastattelu
- opetuksen ja oppimisen arviointi
Location and time
Kontaktiopetus ja yhteisöllinen työskentely verkossa:
17.1 klo 9-12 Täydennyskoulutus ja perehdyttäminen/ teorioita (ZOOM) + ryhmäytyminen yhteisöllistä projektityöskentelyä varten
18.1 klo 13-16 Täydennyskoulutus ja perehdyttäminen/ menetelmiä +työpajatyöskentelyä (Zoom)
7.2 klo 9-12 Projektitehtäväaiheiden pitchaus pareittain + kehitettävien täydennyskoulutuskoulutuskokonaisuuksien valinta (ZOOM)
8.3 klo 13-16 Kehitettyjen täydennyskoulutuskokonaisuuksien palautus ja esittäminen (vko 10) ja vertaisarviointi (vko 11).
Materials
Soveltuvin osin/ käsitellään yhdessä:
Engeström, Y. 1987. Perustietoa opetuksesta. Helsinki: Valtiovarainministeriö 1987. Opiskelijakirjaston verkkojulkaisu 2007 https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10224/3665/engestr%C3%B6m1-175.pdf
Saaranen, T., Koivula, M., Ruotsalainen, H., Wärnå-Furu, C. & Salminen, L. (toim.) 2016. Terveysalan opettajan käsikirja. Tietosanoma oy.
Aalto-yliopisto & Huhtanen, A. 2019. Verkko-oppimisen muotoilukirja. Aalto-yliopisto. https://fitech.io/app/uploads/2019/09/Verkko-oppimisen-muotoilukirja-v-1.4.1-web.pdf
Teaching methods
VUODEN 2022 OPINTOJAKSO KOKONAAN ETÄNÄ
Projektioppiminen ja yhteisöllinen työskentely verkossa (Moodle, Zoom, pilvipalvelut)
Itsenäinen opiskelu verkossa
Projektitehtävä pienryhmissä
Opettajan jatkuva ohjaus, oikea-aikainen palaute ja arviointi
Vertaisarviointi ja -palaute
Arviointi arvosanalla 1-5, jossa
Vaihe I: Täydennyskoulutuksen suunnitelma pareittain(60%) + pitchaus (40%) = kokonaisarvosanasta 50%
Vaihe II: Täydennyskoulutuksen toteuttaminen pienryhmissä = kokonaisarvosanasta 50%
Employer connections
-
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
VAIHTOEHTOISESTI
Kirjatentti 5 op, 8.3 klo 17-19, verkkotenttinä erilisen ohjeistuksen mukaan (mahdollista suorittaa etänä, sovittuna aikana, rajoitetulla vastausajalla 90 min). Arviointi arvosanalla 1-5/ Hylätty. Vaihtoehtoiseen suoritustapaan ilmoittaudutaan toteutuksen alkaessa. Tentin uusinta yleisinä uusintatenttipäivinä.
Tentittävä kirjallisuus:
Engeström, Y. 1987. Perustietoa opetuksesta. Helsinki: Valtiovarainministeriö 1987. Opiskelijakirjaston verkkojulkaisu 2007 https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10224/3665/engestr%C3%B6m1-175.pdf
Saaranen, T., Koivula, M., Ruotsalainen, H., Wärnå-Furu, C. & Salminen, L. (toim.) 2016. Terveysalan opettajan käsikirja. Tietosanoma oy.
Aalto-yliopisto & Huhtanen, A. 2019. Verkko-oppimisen muotoilukirja. Aalto-yliopisto. https://fitech.io/app/uploads/2019/09/Verkko-oppimisen-muotoilukirja-v-1.4.1-web.pdf
Student workload
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä, josta
Kontaktiopetus 1 op (35 tuntia)
Itsenäinen opiskelu 1 op (35 tuntia)
Yhteisöllinen projektioppimisen ja -tehtävä 3 op (81 tuntia)
VAIHTOEHTOISESTI
Kirjatentti (135 h)
Content scheduling
-
Further information
-
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
1-2: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
3-4: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
5: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Further information
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen