Digipedagogiikka asiantuntijatyössä (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000DJ86-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
27.11.2023 - 10.12.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 24.03.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kuntoutus ja tutkiminen
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla (YAMK)
- Opettajat
- Mari Virtanen
- Vastuuopettaja
- Mari Virtanen
- Ryhmät
-
S1522S6AKliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
- Opintojakso
- S000DJ86
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 9 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 23.01.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Digipedagogiikka asiantuntijatyössä S000DJ86-3005 |
Zoom
|
Ti 13.02.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Digipedagogiikka asiantuntijatyössä S000DJ86-3005 |
Zoom
|
To 14.03.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Digipedagogiikka asiantuntijatyössä S000DJ86-3005 |
Zoom
|
Tavoitteet
Opiskelija osaa arvioida henkilökunnan ja työyhteisön oppimistarvetta sekä suunnitella, toteuttaa ja arvioida työhönsä liittyvää ohjausta sekä opetusta. Opiskelija on sisäistänyt digipedagogiikan toimintansa lähtökohdaksi sekä osaa soveltaa innovatiivisia, vaikuttavia ja erilaisia opetusmenetelmiä asiantuntijatyössä.
Sisältö
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen teoriat
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen vaikuttavat ja innovatiiviset menetelmät
- digipedagogiikka
- henkilöstökoulutuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi digitaalisissa ympäristöissä
- simulaatiopedagogiikka
- motivoiva haastattelu
- opetuksen ja oppimisen arviointi
Aika ja paikka
Yksilötehtävä 1-5: 10 pistettä kustakin hyväksytystä tehtävästä, yhteensä 50 pistettä.
Paritehtävä: Täydennyskoulutuksen suunnitelma + pitchaus pareittain, 50 pistettä.
Ryhmätehtävä: Täydennyskoulutuksen toteuttaminen, 50 pistettä
Kokonaisarvosana kokonaispistemäärien mukaan:
75-89 = 1, 90- 104= 2, 105-119= 3, 120-134= 4. 135-150= 5
Toteutus päättyy 24.3.2024 klo 23.59, jolloin kaikki tehtävät sulkeutuvat. Uusinnoista sovitaan erikseen toteutuksen opettajan kanssa.
Oppimateriaalit
Opettajan osoittama materiaali Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Työmuodot
Projektioppiminen ja yhteisöllinen työskentely verkossa
Itsenäinen opiskelu verkossa
Opettajan jatkuva ohjaus ja arviointi
Vertaisarviointi
Tehtävät ja palautuspäivämäärät
Itsenäiset tehtävät 24.3.24 klo 23.59 mennessä
1. Oman digiosaamisesi taso
2. Terveydenhuollon henkilöstön digiosaaminen
3. Miten ihminen oppii?
4. Oppijapersoonan määrittäminen
5. Minkälaista digiosaamista käytännössä tarvitaan?
Paritehtävä 13.2. klo 12 mennessä
6. Visio koulutuksesta/ täydennyskoulutuksen suunnitelma (paritehtävä) ja suunnitelman esittäminen
Ryhmätehtävä 14.3. klo 12 mennessä + vertaisarviointi 24.3. klo 23.59.
7. Koulutuskokonaisuuden kehittäminen (ryhmätehtävä) ja kehitetyn koulutuksen esittäminen
Arviointi (arvosana 1-5):
Yksilötehtävät suoritettu (hyväksytty- täydennettävä - hylätty)
Täydennyskoulutuksen suunnitelma + pitchaus pareittain = kokonaisarvosanasta 50% (arvosana 1-5) +
Täydennyskoulutuksen toteuttaminen ryhmissä = kokonaisarvosanasta 50% (arvosana 1-5) .
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Uusintamahdollisuudet sovitaan opettajan kanssa.
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
VAIHTOEHTOISESTI
Laaja kirjallinen yksilötyö (135 h), tarkemmat ohjeet opettajalta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
1-2: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
3-4: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
5: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Lisätiedot
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen