Toiminnan perusteet toimintaterapiassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00GG62-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 30.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
11.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Sanna Piikki
- Akvaliina Lacho
- Vastuuopettaja
- Akvaliina Lacho
- Ryhmät
-
SXI25S2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
- Opintojakso
- SX00GG62
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 13 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 26.08.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
LÄHI/Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001 |
MPA4015
Luentosali
|
Ti 16.09.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001 |
MPA5018
Oppimistila
|
Ti 16.09.2025 klo 12:30 - 15:30 (3 t 0 min) |
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001 |
|
Pe 03.10.2025 klo 13:00 - 15:30 (2 t 30 min) |
LÄHI /Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001 |
MPA6012
Oppimistila
|
Ma 06.10.2025 klo 13:00 - 15:30 (2 t 30 min) |
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001 |
MPA3015
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opiskelija:
- ymmärtää perusperiaatteet toiminnan merkityksestä yksilön elämässä
- tunnistaa yksilön, toiminnan ja ympäristön vuorovaikutuksen eli toiminnallisuuden tärkeyden
- saa käsityksen toimintaterapiaprosessin vaiheista ja näyttöön perustuvasta toimintaterapiasta
Sisältö
Toiminnan tieteen perusteet
Toimintakokonaisuudet
Toiminta ja toiminnan analysointi käsitteinä
Yksilön, toiminnan ja ympäristön välinen suhde
Merkityksellinen toiminta
Toimintaterapiaprosessi
Näyttöön perustuva toiminta toimintaterapiassa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Ks. opetussuunnitelman liite: Arviointikehikko_Framework for evaluation. Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Ks. opetussuunnitelman liite: Arviointikehikko_Framework for evaluation. Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
- ymmärtää perusperiaatteet toiminnan merkityksestä yksilön elämässä
- tunnistaa yksilön, toiminnan ja ympäristön vuorovaikutuksen eli toiminnallisuuden tärkeyden
- saa käsityksen toimintaterapiaprosessin vaiheista ja näyttöön perustuvasta toimintaterapiasta
Sisältö
Toiminnan tieteen perusteet
Toimintakokonaisuudet
Toiminta ja toiminnan analysointi käsitteinä
Yksilön, toiminnan ja ympäristön välinen suhde
Merkityksellinen toiminta
Toimintaterapiaprosessi
Näyttöön perustuva toiminta toimintaterapiassa