Siirry suoraan sisältöön

Toiminnan perusteet toimintaterapiassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00GG62-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 30.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
11.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
Opettajat
Sanna Piikki
Akvaliina Lacho
Vastuuopettaja
Akvaliina Lacho
Ryhmät
SXI25S2
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
Opintojakso
SX00GG62

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 13 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 26.08.2025 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
LÄHI/Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001
MPA4015 Luentosali
Ti 16.09.2025 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001
MPA5018 Oppimistila
Ti 16.09.2025 klo 12:30 - 15:30
(3 t 0 min)
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001
Pe 03.10.2025 klo 13:00 - 15:30
(2 t 30 min)
LÄHI /Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001
MPA6012 Oppimistila
Ma 06.10.2025 klo 13:00 - 15:30
(2 t 30 min)
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001
MPA3015 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija:
- ymmärtää perusperiaatteet toiminnan merkityksestä yksilön elämässä
- tunnistaa yksilön, toiminnan ja ympäristön vuorovaikutuksen eli toiminnallisuuden tärkeyden
- saa käsityksen toimintaterapiaprosessin vaiheista ja näyttöön perustuvasta toimintaterapiasta

Sisältö

Toiminnan tieteen perusteet
Toimintakokonaisuudet
Toiminta ja toiminnan analysointi käsitteinä
Yksilön, toiminnan ja ympäristön välinen suhde
Merkityksellinen toiminta
Toimintaterapiaprosessi
Näyttöön perustuva toiminta toimintaterapiassa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ks. opetussuunnitelman liite: Arviointikehikko_Framework for evaluation. Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Ks. opetussuunnitelman liite: Arviointikehikko_Framework for evaluation. Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
- ymmärtää perusperiaatteet toiminnan merkityksestä yksilön elämässä
- tunnistaa yksilön, toiminnan ja ympäristön vuorovaikutuksen eli toiminnallisuuden tärkeyden
- saa käsityksen toimintaterapiaprosessin vaiheista ja näyttöön perustuvasta toimintaterapiasta

Sisältö

Toiminnan tieteen perusteet
Toimintakokonaisuudet
Toiminta ja toiminnan analysointi käsitteinä
Yksilön, toiminnan ja ympäristön välinen suhde
Merkityksellinen toiminta
Toimintaterapiaprosessi
Näyttöön perustuva toiminta toimintaterapiassa

Siirry alkuun