Skip to main content

Basics of Occupation in Occupational Therapy (5 ECTS)

Code: SX00GG62-3001

General information


Enrollment
05.05.2025 - 30.09.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
Timing
26.08.2025 - 06.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
1 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 75
Degree programmes
Occupational Therapy
Teachers
Sanna Piikki
Akvaliina Lacho
Teacher in charge
Akvaliina Lacho
Groups
SXI25S2
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
Course
SX00GG62

Implementation has 5 reservations. Total duration of reservations is 13 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 26.08.2025 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
LÄHI/Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001
MPA4015 Luentosali
Tue 16.09.2025 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001
MPA5018 Oppimistila
Tue 16.09.2025 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001
MPC1001 Showroom
Fri 03.10.2025 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
LÄHI /Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001
MPA6012 Oppimistila
Mon 06.10.2025 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001
MPA3015 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Objective

The student:
- understands the basic principles of the importance of occupation in the life of an individual?
- recognises the importance of interaction between the individual, occupation and the environment, i.e. occupational performance
- gains an understanding of the phases of the occupational therapy process and evidence-based occupational therapy.

Content

Foundations of occupational science
Occupational performance areas
Occupation and occupational analysis as concepts
Relationship between the individual, occupation, and the environment
Meaningful occupation
The occupational therapy process
Evidence-based practice in occupational therapy

Location and time

26.8 - 6.10. 25

5op = 135 tuntia opiskelijan työskentelyä

Materials

Hautala, T. - Hämäläinen, T. & Mäkelä, L. & Rusi-Pyykönen, M. 2011. Toiminnan voimaa. Toimintaterapia käytännössä Helsinki: Edita. Erityisesti luku 1 ja luku 2 (s. 117-123) Toiminnan terapeuttisen voiman malli.

Pierce Doris, 2001. Occupation by Design: Dimensions, therapeutic power and creative process. American Journal of Occupational Therapy 55 (3), 249-259
ja/ tai
Pierce Doris, 2000. Occupation by Design: Dimensions, therapeutic power and creative process. American Journal of Occupational Therapy 55 (3), 249-259

Muu aineisto ilmoitetaan opintojakson orientaatio/ aloitustapaamisella.

Teaching methods

Lähiopetus
Työpajatyöskentely
Ryhmätyöskentely
Yksilötyöskentely
Itsenäinen opiskelu

Employer connections

-

Exam schedules

Ryhmätehtävä: Piercen toiminnan analyysi DL 10.10.25
Yksilötehtävä: Toiminnan merkitys yksilön elämässä DL 2.10.25

International connections

-

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja / ei AHOT-mahdollisuutta

Student workload

5op = 135 opiskelutuntia
26.8 - 6.10. 25

Content scheduling

Opetus lukujärjestyksen mukaan ja tämän lisäksi itsenäisen opiskelun jaksot

Further information

Muista ilmoittautua opintojaksolle. Orientaatio/aloitustapaamiselle osallistumisella vahvistat opintojaksolle osallistumisesi.

Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.

Ohje löytyy Opiskelijan työpöydältä ohjeista https://opiskelija.oma.metropolia.fi/group/pakki/opiskelijan-opas/ohjeet-ja-saanno

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment: Arviointikehikko_Framework for evaluation The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment: Arviointikehikko_Framework for evaluation The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

Arviointi koostuu:
ryhmätehtävästä, yksilötehtävästä ja opetukseen osallistumisesta.
Myöhässä palautuneista tehtävistä vähennetään 0,5 pistettä.

Lisätietoja opintojakson orientaatio/ aloitustapaamisella

Go back to top of page