Basics of Occupation in Occupational Therapy (5 ECTS)
Code: SX00GG62-3001
General information
- Enrollment
- 05.05.2025 - 30.09.2025
-
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
- 26.08.2025 - 06.10.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 1 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Unit
- School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 75
- Degree programmes
- Occupational Therapy
- Teachers
- Sanna Piikki
- Akvaliina Lacho
- Teacher in charge
- Akvaliina Lacho
- Groups
-
SXI25S2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
- Course
- SX00GG62
Implementation has 5 reservations. Total duration of reservations is 13 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 26.08.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
LÄHI/Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001 |
MPA4015
Luentosali
|
Tue 16.09.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001 |
MPA5018
Oppimistila
|
Tue 16.09.2025 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001 |
MPC1001
Showroom
|
Fri 03.10.2025 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
LÄHI /Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001 |
MPA6012
Oppimistila
|
Mon 06.10.2025 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
Toiminnan perusteet toimintaterapiassa SX00GG62-3001 |
MPA3015
Oppimistila
|
Objective
The student:
- understands the basic principles of the importance of occupation in the life of an individual?
- recognises the importance of interaction between the individual, occupation and the environment, i.e. occupational performance
- gains an understanding of the phases of the occupational therapy process and evidence-based occupational therapy.
Content
Foundations of occupational science
Occupational performance areas
Occupation and occupational analysis as concepts
Relationship between the individual, occupation, and the environment
Meaningful occupation
The occupational therapy process
Evidence-based practice in occupational therapy
Location and time
26.8 - 6.10. 25
5op = 135 tuntia opiskelijan työskentelyä
Materials
Hautala, T. - Hämäläinen, T. & Mäkelä, L. & Rusi-Pyykönen, M. 2011. Toiminnan voimaa. Toimintaterapia käytännössä Helsinki: Edita. Erityisesti luku 1 ja luku 2 (s. 117-123) Toiminnan terapeuttisen voiman malli.
Pierce Doris, 2001. Occupation by Design: Dimensions, therapeutic power and creative process. American Journal of Occupational Therapy 55 (3), 249-259
ja/ tai
Pierce Doris, 2000. Occupation by Design: Dimensions, therapeutic power and creative process. American Journal of Occupational Therapy 55 (3), 249-259
Muu aineisto ilmoitetaan opintojakson orientaatio/ aloitustapaamisella.
Teaching methods
Lähiopetus
Työpajatyöskentely
Ryhmätyöskentely
Yksilötyöskentely
Itsenäinen opiskelu
Employer connections
-
Exam schedules
Ryhmätehtävä: Piercen toiminnan analyysi DL 10.10.25
Yksilötehtävä: Toiminnan merkitys yksilön elämässä DL 2.10.25
International connections
-
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja / ei AHOT-mahdollisuutta
Student workload
5op = 135 opiskelutuntia
26.8 - 6.10. 25
Content scheduling
Opetus lukujärjestyksen mukaan ja tämän lisäksi itsenäisen opiskelun jaksot
Further information
Muista ilmoittautua opintojaksolle. Orientaatio/aloitustapaamiselle osallistumisella vahvistat opintojaksolle osallistumisesi.
Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.
Ohje löytyy Opiskelijan työpöydältä ohjeista https://opiskelija.oma.metropolia.fi/group/pakki/opiskelijan-opas/ohjeet-ja-saanno
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment: Arviointikehikko_Framework for evaluation The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment: Arviointikehikko_Framework for evaluation The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
Arviointi koostuu:
ryhmätehtävästä, yksilötehtävästä ja opetukseen osallistumisesta.
Myöhässä palautuneista tehtävistä vähennetään 0,5 pistettä.
Lisätietoja opintojakson orientaatio/ aloitustapaamisella