Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdatLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: C-02469-SS10008
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
- Opetuskieli
- suomi
- Korkeakoulu
- Karelia-ammattikorkeakoulu
Osaamistavoitteet
Opintojakson jälkeen: • Tiedät asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat, lainsäädännön ja erilaiset toimintamallit. • Osaat selittää keskeiset asiakas- ja palveluohjaukseen liittyvät käsitteet ja tiedät niiden merkitykset. • Tunnistat monitoimijaisen ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen asiakas- ja palveluohjauksessa. • Osaat arvioida palvelujen soveltuvuutta, käytettävyyttä, oikea-aikaisuutta, saatavuutta ja saavutettavuutta asiakkaan näkökulmasta.
Sisältö
Tule vahvistamaan osaamistasi asiakas – ja palveluohjauksen ajankohtaisessa teemassa. Opintokokonaisuus antaa tietoa ja ymmärrystä työskennellä tavoitteellisesti sosiaali – ja terveydenhuollon toimintaympäristöissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Koulutuksen sisältö: • Palveluohjauksen perusteet ja lähtökohdat • Palveluohjausprosessi, hoito- ja palvelupolut sekä palvelukokonaisuudet • Moniammatillisuus palveluohjauksessa • Hoidon/palvelutarpeen arviointi: palvelujen toimivuus, oikea-aikaisuus, käytettävyys ja saatavuus • Digitaalinen palveluohjaus