Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TM00AC98-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.11.2015 - 10.01.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2016 - 31.07.2016
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2014-2015) Teknologia ja design, tutkintokokonaisuus
Toimipiste
Eerikinkatu 36
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kone- ja tuotantotekniikan koulutusohjelma
Opettajat
Jarmo Perttula
Vastuuopettaja
Jarmo Perttula
Ryhmät
KA13
Koneautomaatio, aloittaneet opiskelun s.2013 k.2014
KE13
Energia- ja ympäristötekniikka, aloittaneet opiskelun s. 2013 k.2014
Opintojakso
TM00AC98
Toteutukselle TM00AC98-3005 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan:

Opiskelija tietää tärkeimmät kuluttajille suunnatun vähittäiskaupan markkinointikeinot sekä ymmärtää henkilökohtaisen myyntityön ja asiakaspalvelun vaikutuksen liikevaihtoon.

Opiskelija ymmärtää yrityksiltä yrityksille tapahtuvan markkinoinnin ja myynnin luonteen ja keinot sekä niiden erilaisuuden verrattuna vähittäiskauppaan.

Opiskelija ymmärtää henkilökohtaisen myynti- ja markkinointityön sekä teknisen ja muun asiantuntemuksen merkityksen erityisesti investointihyödykkeiden kaupassa.

Sisältö

1. Yleismarkkinointi
2. Investointihyödykkeiden markkinointi ja myynti

Oppimateriaalit

Tuubissa

Opetusmenetelmät

Luennot

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson lopussa

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luentoja ja tentti 33h. Itsenäistä opiskelua 33 h.

Sisällön jaksotus

12.1. - 31.07.2016

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1. Opiskelija osaa valita kuluttajalle suunnattujen tuotteiden markkinointimenetelmät niiden menekin ja luonteen mukaisesti.
2. Opiskelija osaa valita yrityksiltä yrityksille suunnattujen investointihyödykkeiden yleisimmät markkinointimenetelmät ottaen huomioon hintatason ja tuotteen teknisen luonteen sekä asiakaskunnan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

1. Opiskelija osaa perustella kuluttajille suunnattujen tuotteiden markkinointimenetelmiä niiden menekin ja luonteen mukaisesti.
2. Opiskelija osaa perustella yrityksiltä yrityksille suunnattujen investointihyödykkeiden yleisimpien markkinointimenetelmien käyttöä ottaen huomioon hintatason ja tuotteen teknisen luonteen sekä asiakaskunnan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

1. Opiskelija osaa kehittää kuluttajalle suunnattujen tuotteiden markkinointimenetelmiä niiden menekin ja luonteen mukaisesti.
2. Opiskelija osaa kehittää yrityksiltä yrityksille suunnattujen investointihyödykkeiden yleisimpien markkinointimenetelmien käyttöä ottaen huomioon hintatason ja tuotteen teknisen luonteen sekä asiakaskunnan.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti ja lyhyt markkinointisuunnitelma

Siirry alkuun