Markkinointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: TM00AC98-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.11.2015 - 10.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 31.07.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2014-2015) Teknologia ja design, tutkintokokonaisuus
- Toimipiste
- Eerikinkatu 36
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kone- ja tuotantotekniikan koulutusohjelma
- Opettajat
- Jarmo Perttula
- Vastuuopettaja
- Jarmo Perttula
- Ryhmät
-
KA13Koneautomaatio, aloittaneet opiskelun s.2013 k.2014
-
KE13Energia- ja ympäristötekniikka, aloittaneet opiskelun s. 2013 k.2014
- Opintojakso
- TM00AC98
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan:
Opiskelija tietää tärkeimmät kuluttajille suunnatun vähittäiskaupan markkinointikeinot sekä ymmärtää henkilökohtaisen myyntityön ja asiakaspalvelun vaikutuksen liikevaihtoon.
Opiskelija ymmärtää yrityksiltä yrityksille tapahtuvan markkinoinnin ja myynnin luonteen ja keinot sekä niiden erilaisuuden verrattuna vähittäiskauppaan.
Opiskelija ymmärtää henkilökohtaisen myynti- ja markkinointityön sekä teknisen ja muun asiantuntemuksen merkityksen erityisesti investointihyödykkeiden kaupassa.
Sisältö
1. Yleismarkkinointi
2. Investointihyödykkeiden markkinointi ja myynti
Oppimateriaalit
Tuubissa
Opetusmenetelmät
Luennot
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakson lopussa
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luentoja ja tentti 33h. Itsenäistä opiskelua 33 h.
Sisällön jaksotus
12.1. - 31.07.2016
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1. Opiskelija osaa valita kuluttajalle suunnattujen tuotteiden markkinointimenetelmät niiden menekin ja luonteen mukaisesti.
2. Opiskelija osaa valita yrityksiltä yrityksille suunnattujen investointihyödykkeiden yleisimmät markkinointimenetelmät ottaen huomioon hintatason ja tuotteen teknisen luonteen sekä asiakaskunnan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
1. Opiskelija osaa perustella kuluttajille suunnattujen tuotteiden markkinointimenetelmiä niiden menekin ja luonteen mukaisesti.
2. Opiskelija osaa perustella yrityksiltä yrityksille suunnattujen investointihyödykkeiden yleisimpien markkinointimenetelmien käyttöä ottaen huomioon hintatason ja tuotteen teknisen luonteen sekä asiakaskunnan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
1. Opiskelija osaa kehittää kuluttajalle suunnattujen tuotteiden markkinointimenetelmiä niiden menekin ja luonteen mukaisesti.
2. Opiskelija osaa kehittää yrityksiltä yrityksille suunnattujen investointihyödykkeiden yleisimpien markkinointimenetelmien käyttöä ottaen huomioon hintatason ja tuotteen teknisen luonteen sekä asiakaskunnan.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tentti ja lyhyt markkinointisuunnitelma