Skip to main content

Introduction to Preparatory Program and Higher Education Studies (5 ECTS)

Code: XX00FV50-3002

General information


Enrollment
02.08.2025 - 31.08.2025
Registration for implementation has not started yet.
Timing
01.09.2025 - 10.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) School of Health Care
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Higher Education Preparatory Program for Immigrants, Health Care and Social Services
Teachers
Leena Piironen
Sanna Saarivuo
Mari Lindroos
Teacher in charge
Mari Lindroos
Groups
MS11C25S
Korkeakouluopintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajille, sosiaali- ja terveysala
Course
XX00FV50

Implementation has 4 reservations. Total duration of reservations is 9 h 30 min.

Time Topic Location
Mon 01.09.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Aloituspäivä, Valmiudet korkeakouluopintoihin XX00FV50-3002
MPB5010 Oppimistila
Tue 02.09.2025 time 16:00 - 17:30
(1 h 30 min)
Valmiudet korkeakouluopintoihin XX00FV50-3002
Thu 11.09.2025 time 16:00 - 17:30
(1 h 30 min)
Valmiudet korkeakouluopintoihin XX00FV50-3002
Fri 26.09.2025 time 09:00 - 11:30
(2 h 30 min)
Valmiudet korkeakouluopintoihin XX00FV50-3002
Changes to reservations may be possible.

Objective

The students recognize their personal strengths and development needs while planning their studies. The students know what kinds of Finnish language skills, study skills and digital competence are needed in higher education studies. The students also know how to develop these skills.

The students can operate in digital learning environments and use digital conferencing tools and cloud services in processing and sharing information. The students know how to find the key points in texts relevant to higher education. The students understand and know how to write down the key points from spoken language. Finnish language proficiency level: B1.1 (CEFR).

Content

The course introduces the Finnish higher education system and higher education as a learning environment, and each student is created an individual study plan (ISP). The course focuses on the use of digital tools and different learning techniques and introduces the other study units offered in the preparatory program.

The Finnish language studies in the course focus on the vocabulary needed in higher education studies and introduces students with reading and understanding professional texts and different text types. The course also gives tools to practice Finnish skills independently, to practice listening comprehension, to take (lecture) notes and to search for information from different sources.

Location and time

Opetuspäivät ovat:
torstai-ilta ja (pääsääntöisesti etäopetuksena)
perjantai-päivä (pääsääntöisesti kampuksella)

Toisinaan opetusta voi olla myös tiistai-iltana. Tarkista opetusajat kalenterista.

Materials

Opinnoissa käytettävä materiaali löytyy Moodle-alustalta. Saat Moodleen avaimen (salasanan) ensimmäisellä oppitunnilla.

Teaching methods

Suomeksi
Opetus toteutetaan hybridiopetuksena. Opetusta on etänä Zoomin välityksellä sekä lähiopetuksena kampuksella.

Etäopetus
Verkko-opiskelu
Itsenäinen työskentely
Kontaktiopetus
Aktivoiva luento
Tehtäväohjattu opetus
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen opiskelu

Exam schedules

Oppimistehtävien palautusaikataulu sekä tenttien aikautulut kerrotaan opintojakson alussa, ensimmäisellä tunnilla. Pääsääntöisesti oppimistehtävät palautetaan Moodleen opettajan ohjeiden mukaisesti ja arvioidaan hyv/hyl. Suomen kielen opinnoissa on tehtäviä/tenttejä, jotka arvioidaan 0-5.

International connections

Ryhmä on tarkoitettu S2-taustaisille korkeakouluopintoihin haluaville opiskelijoille.

Student workload

1 op = 27 h opiskelijana tehtyä työtä. Näin ollen 5 op= 135 h opiskelijan työskenteyä. Tämä siäsltää opetuksen sekä itsenäisen työskentelyn.

Content scheduling

Opintojakso rakentuu kolmesta osasta:
- digitaaliset ympäristöt (Mari Lindroos)
- opiskeluvalmiudet (Leena Piironen)
- suomen kieli (Sanna Saarivuo)

Further information

Opintojakson opettajat
Leena Piironen, Mari Lindroos ja Sanna Saarivuo

Tekoälyä voi käyttää apuna ideoiden keksimisessä kirjoitustehtäviin, mutta se ei saa korvata omaa ajattelua ja kirjoittamista. Jos käytät tekoälyä, kerro siitä avoimesti. Tekoälyn käytön salaaminen on vilppiä. Kun käytät tekoälyä, tutustu Metropolian tekoälyohjeisiin (https://opiskelija.oma.metropolia.fi/delegate/desktop_web_content_attachment/attachment/9923680) ja toimi niiden mukaan. Olet itse vastuussa ohjeiden noudattamisesta.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student has achieved the course objectives fairly. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and understands the conditions of knowledge and skills development.

Assessment criteria, good (3)

Student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. Student is able to use well the course concepts and to apply his/her knowledge in study and work situations. Student is able to analyze his/her own knowledge and skills.

Assessment criteria, excellent (5)

Student has achieved the objectives of the course with excellent marks. Student masters commendably the course subject area’s concepts and is able to make justified and fluent analysis on course subject area. Students is well prepared to apply his/her knowledge and skills in study and work situations. Student is able to analyze the competencies of the study field and the development of his/her own knowledge and skills.

Assessment criteria, approved/failed

Student has achieved the course objectives. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and to put to use his/her knowledge and skills.

Assessment methods and criteria

Suomen kieli numeerinen arviointi (0-5)
Digitaidot hyv/hyl
Oppimisvalmiudet hyv/hyl

Go back to top of page