Google-analytiikka kulttuurialan markkinoinnin apuna (5 op)
Toteutuksen tunnus: XX00DV35-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2019 - 31.07.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kulttuurituotannon ja vaatetuksen tiimi
- Toimipiste
- Hämeentie 161
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Katri Halonen
- Vastuuopettaja
- Leena Björkqvist
- Ryhmät
-
KUVAOKulttuurituotannon syventävät opinnot
- Opintojakso
- XX00DV35
Tavoitteet
Opiskelija oppii Google-analytiikan peruskäsitteitä sekä datan keräämisen organisointia, automaattisten perusraporttien käyttöä, datan keräämistä, käsittelyä ja konfigurointia sekä markkinoinnin välineiden käyttöä. Opiskelija saa perusvalmiudet soveltaa analytiikkatietoa kulttuurialan toimijoiden kotisivuanalyysiin.
Sisältö
- Google Analyticsin peruskäsiteet ja käyttöliittymä
- Perusraportit
- Perusteet kampanjoinnista ja konversion seurannasta
- Daten kerääminen ja käsittely
- Datan keräämisen asetukset
- Analyysin perusvälineitä ja -tekniikoita
- Googlen markkinointityökalut
Opetusmenetelmät
Verkkototeutus Moodlessa osoitteessa https://moodle.metropolia.fi/course/view.php?id=568
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa Google analytiikan peruskäsitteitä sekä datan keräämisen organisointia, automaattisten perusraporttien käyttöä, datan keräämistä, käsittelyä ja konfigurointia sekä markkinoinnin välineiden käyttöä. Opiskelijalla on perusvalmiudet soveltaa analytiikkatietoa kulttuurialan toimijoiden kotisivuanalyysiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa Google analytiikan peruskäsitteitä sekä datan keräämisen organisointia, automaattisten perusraporttien käyttöä, datan keräämistä, käsittelyä ja konfigurointia sekä markkinoinnin välineiden käyttöä. Opiskelijalla on perusvalmiudet soveltaa analytiikkatietoa kulttuurialan toimijoiden kotisivuanalyysiin.