Peliliiketoiminta (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00CR52-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 15.03.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.03.2020 - 10.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) ICT ja tuotantotalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Peliliiketoiminnan opinnot suoritettuaan opiskelija tuntee pelialan ja -liiketoiminnan keskeisimmät periaatteet, tunnistaa liiketoiminnan ja asiakkuuksien kehittämisen työvälineitä ja osaa soveltaa oppimaansa käytäntöön. Opiskelija osaa pelikehittämisen perusteet ja osaa tuottaa ja konseptoida pelejä sekä kehittää erilaisia ansaintamalleja pelimarkkinoille.
Sisältö
- Peliala liiketoimintana
- Pelialan ansaintamallit
- Pelialan asiakkuuksien kehittäminen
- Pelikehittäminen, -konseptointi ja -tuottaminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja vietsintätekniiikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.