Grafiikkaohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00CG89-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.05.2018 - 28.10.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 22.10.2018 - 16.12.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2016-2018) Tieto- ja viestintätekniikka
- Toimipiste
- Vanha maantie 6
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Antti Veräjänkorva
- Vastuuopettaja
- Antti Veräjänkorva
- Ryhmät
-
TVT16-PEPelisovellukset
- Opintojakso
- TX00CG89
Tavoitteet
Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..
Sisältö
- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Esitietovaatimukset
Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming