Siirry suoraan sisältöön

Projektijohtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: TU00DZ58-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 21.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.10.2022 - 18.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tapani Martti
Ryhmät
TXQ21S2
Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Opintojakso
TU00DZ58
Toteutukselle TU00DZ58-3002 ei löytynyt varauksia!

Aika ja paikka

27.10 ... 16.12.2022

Oppimateriaalit

Artto, C., Martinsuo, M., Kujala, J., korkeakoulu, P., Science, S. o., laitos, T., . . . University, A. 2008. Projektiliiketoiminta. Aalto University.
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-92-8534-1

Martinsuo, M., Aalto, T. & Artto, K. A. 2003. Projektisalkun johtaminen: Tuotekehitysprojektien valinta ja strateginen ohjaus. Helsinki: Metalliteollisuuden kustannus.
https://mycourses.aalto.fi/pluginfile.php/917097/mod_resource/content/1/Projektisalkun%20johtaminen_Tuotekehitysprojektien%20valinta%20ja%20strateginen%20ohjaus.pdf

Projektisalkunhallinta - Perusteet v2.0. 2013. Valtiovarainministeriö.
https://slideplayer.fi/slide/1988353/

Lindblom,L. 2012 Strategian ja projektien kytkentä – mikä on projektisalkun rooli. Suomen Projekti-Instituutti Oy.
https://www.slideshare.net/ProjektiInstituutti/strategian-ja-projektien-kytkent-mik-on-projektisalkun-rooli-40192398

Ohjelmajohtaminen strategian toteuttajana. 2013. Suomen Projekti-Instituutti Oy.
https://www.slideshare.net/ProjektiInstituutti/ohjelmajohtaminen-strategian-toteuttajana

Project Portfolio Management - 12+ Examples, Format, Pdf | Examples
https://www.examples.com/education/finance/project-portfolio-management-example.html

Niskanen, T. 2015. Tuotekehitysprosessin ohjeistus ja ohjeistuksen pilotointi. Tampereen ammattikorkeakoulu. Luku 4 STAGE-GATE® -MALLI
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060211806

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustehtävät (2), painoarvo yhteensä 40 %
Esseet (2), painoarvo yhteensä 50 %
Vertaisarviointi, painoarvo 10 %

Kuhunkin arvioitavaan osuuteen sovelletetaan opintojakson arviointikriteerejä erikseen. Kokonaisarvosana määräytyy osasuoritusten pisteiden summan perusteella.
40 % -> 1, 50 % -> 2, 60 % -> 3, 70 % -> 4, 80 % -> 5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

n 130 tuntia

Opetusmenetelmät

aktivoiva luento
etäopetus, -opiskelu
itseopiskelu
harjoitustehtävät
vertaisarvionti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Siirry alkuun