Projektijohtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: TU00DZ58-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.05.2022 - 21.08.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.10.2022 - 18.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tapani Martti
- Ryhmät
-
TXQ21S2Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
- Opintojakso
- TU00DZ58
Aika ja paikka
27.10 ... 16.12.2022
Oppimateriaalit
Artto, C., Martinsuo, M., Kujala, J., korkeakoulu, P., Science, S. o., laitos, T., . . . University, A. 2008. Projektiliiketoiminta. Aalto University.
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-92-8534-1
Martinsuo, M., Aalto, T. & Artto, K. A. 2003. Projektisalkun johtaminen: Tuotekehitysprojektien valinta ja strateginen ohjaus. Helsinki: Metalliteollisuuden kustannus.
https://mycourses.aalto.fi/pluginfile.php/917097/mod_resource/content/1/Projektisalkun%20johtaminen_Tuotekehitysprojektien%20valinta%20ja%20strateginen%20ohjaus.pdf
Projektisalkunhallinta - Perusteet v2.0. 2013. Valtiovarainministeriö.
https://slideplayer.fi/slide/1988353/
Lindblom,L. 2012 Strategian ja projektien kytkentä – mikä on projektisalkun rooli. Suomen Projekti-Instituutti Oy.
https://www.slideshare.net/ProjektiInstituutti/strategian-ja-projektien-kytkent-mik-on-projektisalkun-rooli-40192398
Ohjelmajohtaminen strategian toteuttajana. 2013. Suomen Projekti-Instituutti Oy.
https://www.slideshare.net/ProjektiInstituutti/ohjelmajohtaminen-strategian-toteuttajana
Project Portfolio Management - 12+ Examples, Format, Pdf | Examples
https://www.examples.com/education/finance/project-portfolio-management-example.html
Niskanen, T. 2015. Tuotekehitysprosessin ohjeistus ja ohjeistuksen pilotointi. Tampereen ammattikorkeakoulu. Luku 4 STAGE-GATE® -MALLI
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060211806
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustehtävät (2), painoarvo yhteensä 40 %
Esseet (2), painoarvo yhteensä 50 %
Vertaisarviointi, painoarvo 10 %
Kuhunkin arvioitavaan osuuteen sovelletetaan opintojakson arviointikriteerejä erikseen. Kokonaisarvosana määräytyy osasuoritusten pisteiden summan perusteella.
40 % -> 1, 50 % -> 2, 60 % -> 3, 70 % -> 4, 80 % -> 5
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
n 130 tuntia
Opetusmenetelmät
aktivoiva luento
etäopetus, -opiskelu
itseopiskelu
harjoitustehtävät
vertaisarvionti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.