Game Programming with Unity (5 ECTS)
Code: TT00DU32-3032
General information
- Timing
- 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- Online
- Campus
- Karaportti 2
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 10000
- Degree programmes
- Information and Communication Technology
Learning outcomes
During the course student gets familiar with basic usage of Unity Game Engine. In order to develope a game, various skills are required from the programmer and other personnel involved developing game, and also game engine are used in a different ways. Unity can be used to create game level fields, graphics and images and 3D models, and writing code. You don't have to be expert in every field of Unity, you can specialize in certain part and functionality of Unity.
Content
1. Basics of Unity
2. Unity as Field editor
3. Components and physics simulations
4. Basics of Programming with Unity
5. Scripts.
6. Scripts - Driving Game
Prerequisites
None
Teaching methods
Self-Study online course in Viope.
NOTICE! Course material is in Finnish
Location and time
Self-Study online course in Viope.
NOTICE! Course material is in Finnish
Learning materials and recommended literature
N/A
Alternative completion methods of implementation
N/A
Internship and working life connections
N/A
Exam dates and retake possibilities
N/A
International connections
N/A
Student workload
Up to Student her-/himself.
NOTICE! Course material is in Finnish
Content scheduling
NOTICE! Course material is in Finnish
1. Basics of Unity
2. Unity as Field editor
3. Components and physics simulations
4. Basics of Programming with Unity
5. Scripts.
6. Scripts - Driving Game
Further information for students
ILMOITTAUTUMINEN
Avoimen AMK:n opiskelijat hakijan työpöydällä osoitteessa: https://hakija.oma.metropolia.fi
CampusOnline opiskelijat: osoitteesta https://campusonline.fi/opintojaksot/ löytyvän e-lomakkeen kautta
Metropolian tutkinto-opiskelijat: https://vw4.viope.com/login?org=metropolia .
Rekisteröidy klikkaamalla sisäänkirjautumisikkunan vasemmasta laidasta Ilmoittaudu kurssille (Enroll on the Course).
Valitse jokin Viope-kurssi, jonka lopussa lukee tämä täsmenne: (NonStop).
Täytä muut tähdellä merkityt kohdat.
Nyt voit aloittaa myös muita Viopen ohjelmointikursseja, joissa on sama täsmenne (NonStop).
Jos rekisteröitymisessä on ongelmia, ota sähköpostitse yhteyttä osoitteeseen viopesupport@metropolia.fi
Assessment methods and criteria
Kurssista saa hyväksytty merkinnän kun siitä on suoritettu vähintään 80%
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
Suorita opintojakso tekemällä kaikki tehtävät (quiz & avoimet). Kirjoita avoimista tehtävistä oppimispäiväkirja siten, että se on enintään 1 A4 per luku. Palauta oppimispäiväkirja samalla, kun haet opintojaksosta suoritusta kirjoittamalla sähköposti osoitteeseen viopesupport@metropolia.fi otsikolla "Unity-peliohjelmointi opintojakson suoritus".