Siirry suoraan sisältöön

Sähkötekniikan englanti (3 op)

Toteutuksen tunnus: TE00AC77-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.12.2014 - 13.01.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.01.2015 - 15.03.2015
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2014-2015) Liiketoiminta ja sähkö, tutkintokokonaisuus
Toimipiste
Albertinkatu 40-42
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sähkötekniikan koulutusohjelma
Opettajat
Petri Valve
Vastuuopettaja
Petri Valve
Ryhmät
S14A
Sähkötekniikan nuorisokoulutus, tammikuussa 2014 aloittaneet
Opintojakso
TE00AC77
Toteutukselle TE00AC77-3016 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija harjaantuu toimimaan ammatin vaativissa vuorovaikutustilanteissa asiantuntevasti ja vuorovaikutteisesti, ottaen huomioon työyhteisön, asiakkaan ja organisaatiokulttuurin ja kielen vaatimukset.

Vertais- ja itsearvioinnin kautta opiskelijalle vahvistuu myönteinen käsitys omasta kieli- ja viestintäosaamisesta ja kyky jatkaa kielitaidon kehittämistä.

Sisältö

1. Tehokkaat viestintästrategiat vaativissa kielenkäyttötilanteissa kuten kokous- ja neuvottelutilanteissa.
2. Englanninkielinen raportointi eri tilanteissa suullisesti ja kirjallisesti, huomioiden tilanteen vaatiman muodollisuus-asteen.

Oppimateriaalit

Opettaja jakaa

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Sovitaan kurssin alussa

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

-

Sisällön jaksotus

Alustava suunnitelma tuubin työtilassa.

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ammattialaansa liittyvissä viestintätilanteissa opiskelija
• luottaa viestintätaitoonsa niin että selviää ammatin kielenkäyttötilanteista tarkentavien kysymysten ja omien lyhyiden puheenvuorojen avulla
• ymmärtää puhekumppanin viestintää niin että pystyy toimimaan ja viestimään sen perusteella asianmukaisesti
• ilmaisee ajatuksensa yksinkertaisesti ja pääosin yhtenäisesti sekä kohtalaisen ymmärrettävästi, vaikka ammattialan erityiskielessä on puutteita ja viestin välittymistä haittaavia kielivirheitä esiintyy
• laatii yksinkertaisia määrämuotoisia tekstejä itsenäisesti sekä laajempia tekstejä kielellisten apuvälineiden avulla

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ammattialaansa liittyvissä viestintätilanteissa opiskelija
• luottaa viestintätaitoonsa niin että selviää alan kielenkäyttötilanteista ammattialan tehtävän tavoitteiden mukaisesti
• vaihtaa ajatuksia tasaveroisena kumppanina itsenäisen kielenkäyttäjän kanssa
• viestii aloitteellisesti ammatillisissa kielenkäyttötilanteissa ottaen jossain määrin huomioon osallistujien kieli- ja kulttuuritaustat sekä tilanteen vaatimukset
• ilmaisee itseään viivytyksettä selkeästi ja yksityiskohtaisesti
• käyttää ammattisanastoa täsmällisesti
• ääntää englantia selkeästi niin, että kokonaisviesti välittyy
• tuottaa eri tarkoituksiin tekstejä, joiden kielelliset puutteet eivät häiritse viestin välittymistä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ammattialaansa liittyvissä viestintätilanteissa opiskelija
• luottaa viestintätaitoonsa niin, että pystyy osallistumaan aloitteellisesti alan kielenkäyttötilanteisiin eri viestintätilanteiden käytäntöjä noudattaen
•vaihtaa ajatuksia selkeästi ja sujuvasti tasaveroisena kumppanina taitavan kielenkäyttäjän kanssa
• viestii aloitteellisesti myös vaativissa ammatillisissa kielenkäyttötilanteissa ottaen huomioon osallistujien kieli- ja kulttuuritaustat
• ilmaisee itseään tehokkaasti ja tarkasti
• käyttää vaativaa ammattisanastoa täsmällisesti
• ääntää englantia selkeästi sekä painottaa ja rytmittää puhettaan niin, että kokonaisviesti vahvistuu
• tuottaa eri tekstilajien edellyttämiä selkeitä, hyvin jäsenneltyjä ja vaikuttavia tekstejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Koe 90%, läsnäolo 10%, jatkuva arviointi

Esitietovaatimukset

Ammatillisen englannin opintojakso, taso B2 tai yli.

Siirry alkuun