Sähkötekniikan englanti (3 op)
Toteutuksen tunnus: TE00AC77-3016
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 08.12.2014 - 13.01.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 12.01.2015 - 15.03.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2014-2015) Liiketoiminta ja sähkö, tutkintokokonaisuus
- Toimipiste
- Albertinkatu 40-42
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sähkötekniikan koulutusohjelma
- Opettajat
- Petri Valve
- Vastuuopettaja
- Petri Valve
- Ryhmät
-
S14ASähkötekniikan nuorisokoulutus, tammikuussa 2014 aloittaneet
- Opintojakso
- TE00AC77
Tavoitteet
Opiskelija harjaantuu toimimaan ammatin vaativissa vuorovaikutustilanteissa asiantuntevasti ja vuorovaikutteisesti, ottaen huomioon työyhteisön, asiakkaan ja organisaatiokulttuurin ja kielen vaatimukset.
Vertais- ja itsearvioinnin kautta opiskelijalle vahvistuu myönteinen käsitys omasta kieli- ja viestintäosaamisesta ja kyky jatkaa kielitaidon kehittämistä.
Sisältö
1. Tehokkaat viestintästrategiat vaativissa kielenkäyttötilanteissa kuten kokous- ja neuvottelutilanteissa.
2. Englanninkielinen raportointi eri tilanteissa suullisesti ja kirjallisesti, huomioiden tilanteen vaatiman muodollisuus-asteen.
Oppimateriaalit
Opettaja jakaa
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Sovitaan kurssin alussa
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
Alustava suunnitelma tuubin työtilassa.
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Ammattialaansa liittyvissä viestintätilanteissa opiskelija
• luottaa viestintätaitoonsa niin että selviää ammatin kielenkäyttötilanteista tarkentavien kysymysten ja omien lyhyiden puheenvuorojen avulla
• ymmärtää puhekumppanin viestintää niin että pystyy toimimaan ja viestimään sen perusteella asianmukaisesti
• ilmaisee ajatuksensa yksinkertaisesti ja pääosin yhtenäisesti sekä kohtalaisen ymmärrettävästi, vaikka ammattialan erityiskielessä on puutteita ja viestin välittymistä haittaavia kielivirheitä esiintyy
• laatii yksinkertaisia määrämuotoisia tekstejä itsenäisesti sekä laajempia tekstejä kielellisten apuvälineiden avulla
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Ammattialaansa liittyvissä viestintätilanteissa opiskelija
• luottaa viestintätaitoonsa niin että selviää alan kielenkäyttötilanteista ammattialan tehtävän tavoitteiden mukaisesti
• vaihtaa ajatuksia tasaveroisena kumppanina itsenäisen kielenkäyttäjän kanssa
• viestii aloitteellisesti ammatillisissa kielenkäyttötilanteissa ottaen jossain määrin huomioon osallistujien kieli- ja kulttuuritaustat sekä tilanteen vaatimukset
• ilmaisee itseään viivytyksettä selkeästi ja yksityiskohtaisesti
• käyttää ammattisanastoa täsmällisesti
• ääntää englantia selkeästi niin, että kokonaisviesti välittyy
• tuottaa eri tarkoituksiin tekstejä, joiden kielelliset puutteet eivät häiritse viestin välittymistä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ammattialaansa liittyvissä viestintätilanteissa opiskelija
• luottaa viestintätaitoonsa niin, että pystyy osallistumaan aloitteellisesti alan kielenkäyttötilanteisiin eri viestintätilanteiden käytäntöjä noudattaen
•vaihtaa ajatuksia selkeästi ja sujuvasti tasaveroisena kumppanina taitavan kielenkäyttäjän kanssa
• viestii aloitteellisesti myös vaativissa ammatillisissa kielenkäyttötilanteissa ottaen huomioon osallistujien kieli- ja kulttuuritaustat
• ilmaisee itseään tehokkaasti ja tarkasti
• käyttää vaativaa ammattisanastoa täsmällisesti
• ääntää englantia selkeästi sekä painottaa ja rytmittää puhettaan niin, että kokonaisviesti vahvistuu
• tuottaa eri tekstilajien edellyttämiä selkeitä, hyvin jäsenneltyjä ja vaikuttavia tekstejä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Koe 90%, läsnäolo 10%, jatkuva arviointi
Esitietovaatimukset
Ammatillisen englannin opintojakso, taso B2 tai yli.