Basics of Individual and Group Counselling (5 ECTS)
Code: SX00EP00-3021
General information
- Enrollment
- 05.05.2025 - 18.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2025 - 10.10.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Päivi Eskelinen-Roos
- Groups
-
SXH25K2VASosiaalialan tutkinto-ohjelma, Varhaiskasvatuksen sosionomi, monimuoto
- Course
- SX00EP00
Implementation has 9 reservations. Total duration of reservations is 44 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 28.08.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3021 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Fri 12.09.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3021 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Thu 25.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3021 |
MPC4013
Oppimistila
|
Fri 26.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3021 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
MPA2027 Lasten ja nuorten toimintaterapia MPA2028 Aikuisten toimintaterapia MPA2029 Vuorovaikutusluokka MPA2030 Luovan ilmaisun oppimistila |
Wed 01.10.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Yrityskylä, Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3021 |
|
Mon 06.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Yrityskylä |
|
Tue 07.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Yrityskylä |
|
Thu 09.10.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3021 |
MPA4015
Luentosali
|
Fri 10.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Yrityskylä |
Objective
The students will learn the theoretical fundamentals of counselling. The students will be able to apply the principles of dialogue to counselling.They can plan, implement, and assess counselling work in a goal oriented way listening to the client. The students will be able to offer guidance taking into account individual needs in both individual and group counselling.
Content
Basics of individual, group, and community counselling. Ethical issues in counselling.
Principles of dialogical interaction. Different approaches to counselling.
Different roles in counselling work. Goal-oriented counselling, planning and evaluation in the social context.
Feedback as a part of the counselling work. Reflecting one’s own counselling.
Location and time
The course is intended for SXH25K2VA students
LECTURES ARE MANDATORY TO PARTICIPATE
Teacher: Päivi Eskelinen-Roos
28.8 8.30-11.45
4.9 16-19 Moodle tentti
12.9 8.30-16
25.9 12.45-16
26.9 12.45-16
1.10 12-45-16 Info in Yrityskylä
9.10 10.15-11.45
Tutorials Yrityskylä (Hki-Vantaa) 6.10, 7.10 tai 10.10
Changes may occour.
Materials
Helminen Jari (toim.). 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita. (279 s.)
Kalliola, Kurki, Salmi, Tamminen-Vesterbacka. 2010. Matkalla ohjaajuuteen. Kirjapaja. (164 s.)
Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Gaudeamus. (236 s.)
Onnismaa. 2011. 3. painos. Ohjaus- ja neuvontatyö. Aikaa, huomiota ja kunnioitusta. Gaudeamus. (213 s.)
Talvio, Klemola. 2017. Toimiva vuorovaikutus. PS-Kustannus. (183 s.)
Vehviläinen S. 2014. Ohjaustyön opas: yhteistyössä kohti toimijuutta. Gaudeamus. (239 s.)
Vänskä, Laitinen-Väänänen, Kettunen, Mäkelä. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita Publishing Oy. (181 s.)
Ryhmäilmiö - ryhmän ohjaajan käsikirja. 2015. http://www.ehyt.fi/sites/default/files/Ryhmailmio_verkko.pdf
Another materials will be announced later
Teaching methods
Interactive lectures, participatory / functional methods, learning assignment, visitors and work field cooperation
Exam schedules
Uusintatentit ilmoitetaan myöhemmin
Completion alternatives
Ahot
Student workload
5 crds, 135 h
Further information
Tuition in finnish
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
Tuition in finnish