Skip to main content

Human Growth and Development (5 ECTS)

Code: SX00EO99-3021

General information


Enrollment
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Social Services
Teachers
Anu Pellinen
Tuomas Leisti
Groups
SXH25K2VA
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, Varhaiskasvatuksen sosionomi, monimuoto
Course
SX00EO99

Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 19 h 15 min.

Time Topic Location
Thu 14.08.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021
MPA6009 Oppimistila
Fri 15.08.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021
MPC4013 Oppimistila
Fri 29.08.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021
MPA5018 Oppimistila
Wed 10.09.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021
MPA6009 Oppimistila
Thu 11.09.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021
MPA4009 Oppimistila
Thu 09.10.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021
MPA3015 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Learning outcomes

The students are familiar with the stages of human growth and development (early childhood, childhood, adolescence, adulthood and old age) and are able to analyze the factors affecting them. The students of the early childhood education path will be particularly familiar with the developmental stages of the child's early childhood.

Content

Key development theories. Human physical, mental, cognitive and social development and growth at different ages. The students of the early childhood education path will focus especially on the child's growth and development.

Teaching methods

osallistavat luennot
oppimistehtävät
kirjallisuus
tentti

Location and time

14.08.2025 12.45 - 16.00 MPA6009 Opintojakson orientaatio ja aloitus (Anu Pellinen)
15.08.2025 12.45 - 16.00 MPC4013 (Tuomas Leisti)
29.08.2025 12.45 - 16.00 MPA5018 (Anu Pellinen)
10.09.2025 12.45 - 16.00 MPA6009 (Tuomas Leisti)
11.09.2025 08.30 - 11.30 MPA4009 (Anu Pellinen)
09.10.2025 12.45 - 16.00 MPA3015 (Anu Pellinen)

- HUOM! Exam-tentti, opettajan kertovat tarkemmat tiedot opintojakson alussa.

- Läsnäolovelvoite jokaiselle kerralle. Poissaolosta luennon korvaava reflektiotehtävä.

- Muutokset ovat mahdollisia.

Learning materials and recommended literature

Tenttimateriaali:

Sosiaaliohjauksen polku:
Luentomateriaalit
ja
Nurmi, J., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. (2023). Ihmisen psykologinen kehitys (10. uud. p.). PS-kustannus. SIVUT 182-404


VAKA-polku
Luentomateriaalit
ja
Nurmi, J., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. (2023). Ihmisen psykologinen kehitys (10. uud. p.). PS-kustannus. SIVUT 16-116 ja 149-179

Havainnointitehtävän tueksi: Koivunen, P-L . & Lehtinen, T. (2015).
Kasvu kiikarissa: Havainnoinnin käsikirja varhaiskasvattajille. Jyväskylä: PS-kustannus

Internship and working life connections

Haastattelu- tai havainnointitehtävän voi toteuttaa työelämäyhteistyössä.

Exam dates and retake possibilities

Tentti suoritetaan EXAMissa tiettynä ajankohtana. Opettajat antavat tästä opintojakson alussa lisätietoa.

Student workload

5 op (135 tuntia)

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävä
Tentti

Tentistä tulee numeerinen arviointi, joka on opintojakson arvosana. Oppismistehtävä voi korottaa tentin arvosanaa. Lisäksi aktiivinen osallistuminen luennoille/korvaavat reflektiotehtävät sekä tehtävien palautus hyväksytysti.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Go back to top of page