Human Growth and Development (5 ECTS)
Code: SX00EO99-3021
General information
- Enrollment
- 05.05.2025 - 18.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Anu Pellinen
- Tuomas Leisti
- Groups
-
SXH25K2VASosiaalialan tutkinto-ohjelma, Varhaiskasvatuksen sosionomi, monimuoto
- Course
- SX00EO99
Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 19 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 14.08.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021 |
MPA6009
Oppimistila
|
Fri 15.08.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021 |
MPC4013
Oppimistila
|
Fri 29.08.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021 |
MPA5018
Oppimistila
|
Wed 10.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021 |
MPA6009
Oppimistila
|
Thu 11.09.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021 |
MPA4009
Oppimistila
|
Thu 09.10.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3021 |
MPA3015
Oppimistila
|
Learning outcomes
The students are familiar with the stages of human growth and development (early childhood, childhood, adolescence, adulthood and old age) and are able to analyze the factors affecting them. The students of the early childhood education path will be particularly familiar with the developmental stages of the child's early childhood.
Content
Key development theories. Human physical, mental, cognitive and social development and growth at different ages. The students of the early childhood education path will focus especially on the child's growth and development.
Teaching methods
osallistavat luennot
oppimistehtävät
kirjallisuus
tentti
Location and time
14.08.2025 12.45 - 16.00 MPA6009 Opintojakson orientaatio ja aloitus (Anu Pellinen)
15.08.2025 12.45 - 16.00 MPC4013 (Tuomas Leisti)
29.08.2025 12.45 - 16.00 MPA5018 (Anu Pellinen)
10.09.2025 12.45 - 16.00 MPA6009 (Tuomas Leisti)
11.09.2025 08.30 - 11.30 MPA4009 (Anu Pellinen)
09.10.2025 12.45 - 16.00 MPA3015 (Anu Pellinen)
- HUOM! Exam-tentti, opettajan kertovat tarkemmat tiedot opintojakson alussa.
- Läsnäolovelvoite jokaiselle kerralle. Poissaolosta luennon korvaava reflektiotehtävä.
- Muutokset ovat mahdollisia.
Learning materials and recommended literature
Tenttimateriaali:
Sosiaaliohjauksen polku:
Luentomateriaalit
ja
Nurmi, J., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. (2023). Ihmisen psykologinen kehitys (10. uud. p.). PS-kustannus. SIVUT 182-404
VAKA-polku
Luentomateriaalit
ja
Nurmi, J., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. (2023). Ihmisen psykologinen kehitys (10. uud. p.). PS-kustannus. SIVUT 16-116 ja 149-179
Havainnointitehtävän tueksi: Koivunen, P-L . & Lehtinen, T. (2015).
Kasvu kiikarissa: Havainnoinnin käsikirja varhaiskasvattajille. Jyväskylä: PS-kustannus
Internship and working life connections
Haastattelu- tai havainnointitehtävän voi toteuttaa työelämäyhteistyössä.
Exam dates and retake possibilities
Tentti suoritetaan EXAMissa tiettynä ajankohtana. Opettajat antavat tästä opintojakson alussa lisätietoa.
Student workload
5 op (135 tuntia)
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävä
Tentti
Tentistä tulee numeerinen arviointi, joka on opintojakson arvosana. Oppismistehtävä voi korottaa tentin arvosanaa. Lisäksi aktiivinen osallistuminen luennoille/korvaavat reflektiotehtävät sekä tehtävien palautus hyväksytysti.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.