Enabling Occupational Performance in Groups (5 ECTS)
Code: SX00EO23-3003
General information
- Enrollment
- 02.05.2023 - 14.05.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.11.2023 - 14.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 1 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 38
- Degree programmes
- Occupational Therapy
- Teachers
- Sanna Piikki
- Akvaliina Lacho
- Teacher in charge
- Sanna Piikki
- Groups
-
SXI22K2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Course
- SX00EO23
Implementation has 11 reservations. Total duration of reservations is 39 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 16.11.2023 time 09:00 - 11:00 (2 h 0 min) |
ETÄ/ Orientaatio/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3003 |
|
Fri 24.11.2023 time 10:30 - 14:00 (3 h 30 min) |
LÄHI/ Teoria/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3003 |
MPA6010
Oppimistila
|
Mon 27.11.2023 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
ETÄ/ Teoria/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3003 |
|
Thu 30.11.2023 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
ETÄ/ Suunnitelman käsittely/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3003 |
|
Mon 04.12.2023 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
LÄHI/ Ryhmän ohjaaminen 1. kerta / Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3003 |
MPA2029
Vuorovaikutusluokka
MPB1029 Kotikulma |
Tue 05.12.2023 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
LÄHI/ Ryhmän ohjaaminen, 1. kerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3003 |
MPB1045
Aistihuone
MPA2029 Vuorovaikutusluokka |
Thu 07.12.2023 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
LÄHI/ Ryhmän ohjaaminen, 2.kerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3003 |
MPA2029
Vuorovaikutusluokka
MPB1029 Kotikulma |
Fri 08.12.2023 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
LÄHI / Ryhmän ohjaaminen, 2.kerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3003 |
MPB1045
Aistihuone
MPA2029 Vuorovaikutusluokka |
Mon 11.12.2023 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
LÄHI/ Ryhmän ohjaaminen 3. kerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3003 |
MPA2029
Vuorovaikutusluokka
MPB1029 Kotikulma |
Tue 12.12.2023 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
LÄHI / Ryhmän ohjaaminen, 3. kerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3003 |
MPB1045
Aistihuone
MPA2029 Vuorovaikutusluokka |
Thu 14.12.2023 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
ETÄ/ Päätöstyöpaja/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3003 |
Learning outcomes
Learning outcomes:
The students understand the stages of development in the group and know group dynamics as a phenomenon. The students are able to justify the use of an occupational therapy group. The students plan an occupational therapy group and train to set goals. The students are able to utilize theoretical knowledge on groups when leading an occupational therapy group. The students select and apply the activities in accordance with the group's objectives. The students recognize and are able to combine the events of the group with the theory. The students reflect on their own group leading skills.
Content
Contents:
- Planning the group
- Levels and stages of group development and phases
- Therapeutic factors in the group
- Group settings
- Group dynamics
- Group theories in occupational therapy
- Team leader tasks and roles
- Objectives of the group and individuals
- Use of activities in a group
Prerequisites
Prerequisites:
Before attending the course, the students must have competence from the following courses: Assessing Occupational Performance 2, Enabling Occupational Performance 1
Teaching methods
Etä- lähiluennot (teoria)
Työpaja x1
Tentti
Itsenäinen teorian opiskelu + työryhmä- ja parityöskentely
Ryhmän ohjaaminen käytännössä
Opettajien antama ohjaus
Oppimistehtävä: Ryhmän suunnitelma ja ryhmäkertojen suunnitelmat
Vertaistyöskentely
Location and time
16.11 -14.12.23
Myllypuron kampus ja lukujärjestyksestä ennen opetusta löytyvät linkit.
Learning materials and recommended literature
Tenttimateriaalina: Hautala, T. - Hämäläinen, T. & Mäkelä, L. & Rusi-Pyykönen, M. 2011. Toiminnan voimaa. Toimintaterapia käytännössä Helsinki: Edita / Terapeuttista toimintaa ryhmissä käsittelevä osuus.
Cole Marilyn. 2012. Group Dynamics in Occupational Therapy. Sivut 3-11: 7 steps (Myös muita painoksia voi hyödyntää) > 5.painos/ 2018 löytyy rajoittamattomana E-kirjana.
Muu materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa.
Alternative completion methods of implementation
Ei valinnaisia suoritustapoja
Internship and working life connections
Ryhmänohjausajat lähi:
4.12, 7.12, 11.12
tai
5.12, 8.12, 12.12
Jokainen opiskelija on varattuna edellä esitetyistä päivistä kolmena. Päivät tarkentuvat opintojakson orientaatiossa.
Exam dates and retake possibilities
O
Student workload
Orientaatio 16.11 2023. Osallistuminen orientaatioon on erittäin tärkeää/ välttämätöntä opintojakson suorittamisen kannalta.
Vko 48 - 50 erittäin tiivistä ryhmä- ja parityöskentelyä. Työskentely vaatii yhteistä suunnitteluaikaa.
Content scheduling
Katso lukujärjestys.
Assessment methods and criteria
Hyväksytty tentti.
2krt mukana ryhmässä
Suunnitelmatehtävän suullinen käsittely, niin että opiskelijoiden kertoman mukaan ulkopuoliselle muodostuu kuva kokonaisuudesta, jolle ryhmäkerrat rakentuvat.
Työryhmänä ryhmän suunnitelman kirjallinen palautus.
Työryhmältä 3x ryhmäkerran suunnitelman kirjallinen palautus.
Työpajaan osallistuminen.
Tarkempi informaatio orientaatiossa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.