Human Movement and Functioning 2 (5 ECTS)
Code: SX00EE28-3012
General information
- Enrollment
- 27.11.2023 - 15.02.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.03.2024 - 26.05.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Rehabilitation and Examination
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Physiotherapy
- Teachers
- Varpu Perämäki
- Jouni Arffman
- Otso Heinonen
- Anou Londesborough
- Leena Piironen
- Pirkko-Leena Kuosa
- Lasse Liikanen
- Mika Luukkonen
- Groups
-
SXB24K1Fysioterapian tutkinto-ohjelma, päivä
- Course
- SX00EE28
Implementation has 26 reservations. Total duration of reservations is 64 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 12.03.2024 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
ETÄ: Patofysiologia 1 |
Teams
|
Tue 19.03.2024 time 15:00 - 17:30 (2 h 30 min) |
ETÄ: Patofysiologia 2 |
Teams
|
Thu 28.03.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
A-ryhmä.Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2022
Manuaalinen terapia 1
|
Thu 28.03.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
B-ryhmä.Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2022
Manuaalinen terapia 1
|
Wed 03.04.2024 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
ITSENÄINEN OPISKELU, Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012, Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3013 |
MPB2003
Anatomia
|
Mon 08.04.2024 time 13:00 - 16:15 (3 h 15 min) |
ETÄ: Patofysiologia 3 |
Teams
|
Mon 22.04.2024 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
A-ryhmä: Sonopalpaatio 1 (fysioterapia) / Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2026
Fysikaalinen laiteterapia
|
Mon 22.04.2024 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
B-ryhmä: Sonopalpaatio 1 (fysioterapia) / Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2026
Fysikaalinen laiteterapia
|
Wed 24.04.2024 time 09:45 - 11:30 (1 h 45 min) |
FYSIOLOGIAN KOE, Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012, Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3013 |
MPD1002
Myllypuro-sali
|
Thu 25.04.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
A-ryhmä.Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2022
Manuaalinen terapia 1
|
Thu 25.04.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
B-ryhmä.Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2022
Manuaalinen terapia 1
|
Fri 26.04.2024 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
B-ryhmä: Sonopalpaatio 2 (fysioterapia) / Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2026
Fysikaalinen laiteterapia
|
Fri 26.04.2024 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
A-ryhmä: Sonopalpaatio 2 (fysioterapia) / Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2026
Fysikaalinen laiteterapia
|
Mon 29.04.2024 time 09:45 - 11:30 (1 h 45 min) |
FYSIOLOGIAN TENTTI |
MPB2005
Anatomia
|
Mon 29.04.2024 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012, Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3013 |
MPB2005
Anatomia
|
Tue 07.05.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012, Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3013 |
MPB2005
Anatomia
|
Wed 08.05.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012, Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3013 |
MPB2005
Anatomia
|
Mon 13.05.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
A-ryhmä Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2025
Manuaalinen terapia 3
MPB2025a Manuaalinen terapia 3a MPB2025b Manuaalinen terapia 3b |
Mon 13.05.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
B-ryhmä Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2025
Manuaalinen terapia 3
MPB2025a Manuaalinen terapia 3a MPB2025b Manuaalinen terapia 3b |
Tue 14.05.2024 time 12:45 - 15:15 (2 h 30 min) |
Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2029
Anatomian opetustila
|
Thu 16.05.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
B-ryhmä.Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2022
Manuaalinen terapia 1
|
Thu 16.05.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
A-ryhmä.Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2022
Manuaalinen terapia 1
|
Mon 20.05.2024 time 09:45 - 11:30 (1 h 45 min) |
ANATOMIAN KOE, Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012, Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3013 |
MPD1002
Myllypuro-sali
|
Tue 21.05.2024 time 13:00 - 13:30 (0 h 30 min) |
KOKEIDEN PALAUTUS, Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012, Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3013 |
MPB2005
Anatomia
|
Thu 23.05.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
B-ryhmä. Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2022
Manuaalinen terapia 1
|
Thu 23.05.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
A-ryhmä. Liikkuva ja toimiva ihminen 2 SX00EE28-3012 |
MPB2022
Manuaalinen terapia 1
|
Objective
The student is able to describe the structure and functioning of the bones, joints and muscles of the body and neck as well as the mouth. Students know how to describe the consistency of blood and its physiological significance. They are able to explain the structure and function of the circulatory system, lymphatic system and respiratory system. Students are able to use foreign terminology related to the anatomical structures. The student gains further skills in recognising musculoskeletal structures. The students can apply a suitable massage for their client and use classical strokes and techniques. Students know how to describe the basic factors affecting the cause and development of accidents, injuries and common illnesses, as well as their significance in physiotherapy. The students are able to describe the main features of the healing process from the perspective of pathophysiology.
Content
Bones and joints of the spine and chest
Muscles of the neck and torso
Mouth
Blood
Structure and function of the circulatory system, lymphatic system and respiratory system
Recognising musculoskeletal structures by palpation and sonopalpation
Classical strokes and techniques in classic massage
Pathophysiological process
Key aetiological factors of tissue changes
Factors affecting the development and course of tissue changes
Functional and structural changes at cellular/tissue level and their impact on individual’s functional ability
Materials
Massage; Lecture materials.
Anatomy:
Ross, L.M. & Lamperti, E.D. (toim.) THIEME Atlas of anatomy. General anatomy and musculoskeletal system. Latin nomenclature. Thieme.
Physiology:
Sand, O. 2011: Ihminen. Fysiologia ja anatomia. WSOYpro.
Teaching methods
Classical massage: Interactive lecture and assignments/exam, participation to lectures and workshops
Learning assignments and contact teaching, participation to workshops
Palpation:Interactive lecture and assignments
Anatomy: Interactive lecture and assignments
Physiology: lectures and reading material
Exam schedules
Exam:
Physiology
24.4.2024
Anatomy
20.5.2024
Completion alternatives
N/A
Further information
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students use the appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They recognise the prerequisites and consequences of their own actions. Students’ actions follow the rules and instructions given, and they use working methods appropriately and safely. Students work according to the professional ethics of their own field, and they act responsibly as group members.
Assessment criteria, good (3)
Students analyse the relationships between appropriate core concepts as well as justify their choices using the knowledge base of their own professional field. They analyse the prerequisites and consequences of their own actions. Students act according to the rules and instructions given in their operating environment, and they use working methods appropriately and safely.Students work according to the professional ethics of their own field, and they act flexibly as group members.
Assessment criteria, excellent (5)
Students analyse and assess the relationships between appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They assess the prerequisites and consequences of their own actions. Students act initiatively and goal-orientedly in diverse operating environments, and they apply working methods appropriately and safely. Students work according to professional ethics in varied situations, and their functioning enhances group activities.
Assessment criteria, approved/failed
Students use the appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They recognise the prerequisites and consequences of their own actions. Students’ actions follow the rules and instructions given, and they use working methods appropriately and safely. Students work according to the professional ethics of their own field, and they act responsibly as group members.
Assessment methods and criteria
N/A
Qualifications
-