Skip to main content

Case Management (10 ECTS)

Code: SX00DL76-3018

General information


Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.08.2022 - 23.10.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Social Services
Teachers
Tuija Strandén-Mahlamäki
Ulla Saukkonen
Janika Kosonen
Teacher in charge
Janika Kosonen
Groups
SXH21K2
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Course
SX00DL76
No reservations found for implementation SX00DL76-3018!

Objective

Students will understand the significance of legislation as a means for guiding the work of social services. They will be aware of the hierarchy of norms and key legislation in the social and health care sectors. Students will become familiar with social welfare as a whole. They will also be aware of the legal remedies for clients in social services and health care.
Students will understand the significance and task of social services for preventing and alleviating disadvantage. They will work to promote justice, human rights and equality. Students will also be able to identify the client’s re-sources and draw up a client plan together with the client. They will know how to apply legislation, other norms and general instructions in case management services.
Students will know the special features and requirements of online counselling. They will know how to do online counselling. Students will understand the possibilities of digital environments in counselling.

Content

Key legislation related to the work of Bachelors of Social Services. Legislative hierarchy: constitution, general laws, special laws, regulations, instructions. Social and health care legislation, service systems and other social welfare. Clients’ legal protection: complaints, reminders and appeals. Client responsibility, resources and networks. Assessment of next to kin network. Orientations and models of case management. Processes of case management. Client plan.
Online counselling and encountering skills. Special features and requirements of online counselling. Ethical guide-lines and data security. Opportunities and challenges of the future.
The possibilities of digitalisation in social services work. The study unit includes four hours of guidance for professional growth.

Location and time

KOHTAAMISTA JA OHJAUSTA VERKOSSA (4 op) OPISKELLAAN PÄÄSÄÄNTÖISESTI MOODLESSA / Ulla Saukkonen ja Tuija Strandén-Mahlamäki (päivitetty 22.4.2022)
Aikataulu:
22.8.- 1.9. orientoiva verkkotehtävä ja omat tavoitteet, palautus viim. 1.9.
22.8. - 8.9. chat-tehtävän materiaalin lukeminen, varaa riittävästä aikaa, omaksuttavaa asiasisältöä on n. 120 sivua!!
7.9. klo 8.30-11.45 lähiopetus Myllypurossa, pakollinen läsnäolo
8.9. klo 14.00-15.30 reaaliaikainen verkkokeskustelu/materiaali-chat Moodlessa, pakollinen osallistuminen
14.9. klo 9.00-10.30 keskusteluharjoitus zoomissa, asiakasviestin analysointi
Kaksi oppimistehtävää verkossa, tehtävän palautukset viim. 23.9. ja 27.9.
29.9. klo 9.00-11.45 vierailija ja palaute oppimistehtävästä Myllypurossa
30.9. klo 14.00 -16.00 reaaliaikainen ohjausharjoitus Moodlessa (pari-chat), pakollinen osallistuminen
Oppimistehtävä (itsearviointi) verkossa, tehtävän palautus viim. 7.10.2022

Palvelu- ja lainsäädäntöosuus (6 op) lähiopetuksen aikataulu (materiaali, tehtävät, arviointikriteerit yms. päivitetään opettajan varmistuttua)
to 18.8. klo 12.45-16 (MPA6010)
to 8.9. klo 8.30-11.45 (MPA6020)
to 29.9. klo 12.45-16 (MPA5020)

Materials

Verkko-ohjauksen osuudessa oppimateriaalia avataan opintojen edetessä

Teaching methods

Verkko-ohjauksen osuudessa erityyppisiä oppimistehtäviä.

Employer connections

Verkko-ohjauksen osuudessa vierailija työelämästä 29.9.

Student workload

27h/op

Further information

Tämä opintojakso on tarkoitettu ryhmän SXH21K2 opiskelijoille.

KOHTAAMISTA JA OHJAUSTA VERKOSSA OPISKELLAAN PÄÄSÄÄNTÖISESTI MOODLESSA / Ulla Saukkonen ja Tuija Strandén-Mahlamäki (päivitetty 22.4.2022)
Aikataulu:
22.8.- 1.9. orientoiva verkkotehtävä ja omat tavoitteet, palautus viim. 1.9.
22.8. - 8.9. chat-tehtävän materiaalin lukeminen, varaa riittävästä aikaa, omaksuttavaa asiasisältöä on n. 120 sivua!!
7.9. klo 8.30-11.45 lähiopetus Myllypurossa, pakollinen läsnäolo
8.9. klo 14.00-15.30 reaaliaikainen verkkokeskustelu/materiaali-chat Moodlessa, pakollinen osallistuminen
14.9. klo 9.00-10.30 keskusteluharjoitus zoomissa, asiakasviestin analysointi
Kaksi oppimistehtävää verkossa, tehtävän palautukset viim. 23.9. ja 27.9.
29.9. klo 9.00-11.45 vierailija ja palaute oppimistehtävästä Myllypurossa
30.9. klo 14.00 -16.00 reaaliaikainen ohjausharjoitus Moodlessa (pari-chat), pakollinen osallistuminen
Oppimistehtävä (itsearviointi) verkossa, tehtävän palautus viim. 7.10.2022

Palvelu- ja lainsäädäntöosuus (6 op): lähiopetuksen aikataulu (materiaali, tehtävät, arviointikriteerit yms. päivitetään opettajan varmistuttua)
to 18.8. klo 12.45-16 (MPA6010)
to 8.9. klo 8.30-11.45 (MPA6020)
to 29.9. klo 12.45-16 (MPA5020)

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment methods and criteria

Verkko-ohjauksen osuudessa arvioinnin perusteet käsitellään ensimmäisellä lähiopetuskerralla.

Go back to top of page