Siirry suoraan sisältöön

Vammaisuus ja pitkäaikaissairaus (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00DL75-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.05.2021 - 16.05.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.10.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 30
Koulutus
Degree Programme in Social Services
Opettajat
Taina Valkeapää
Ryhmät
SXG20S1
Degree Programme in Social Services päivä
Opintojakso
SX00DL75
Toteutukselle SX00DL75-3008 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää vammaisuuteen ja pitkäaikaissairauteen liittyviä ilmiöitä. Hän tunnistaa asiakasryhmiä ja ymmärtää heidän erityistarpeitaan. Opiskelija tuntee keskeistä lainsäädäntöä, sopimuksia, palveluita ja alan peruskäsitteitä. Hän tuntee aihepiiriä koskevaa ajankohtaista keskustelua. Hän osaa reflektoida omaa ammatillista suhdetta aihepiiriin

Sisältö

Vammaisuus, pitkäaikaissairaus ja eritysvaikeus sekä niihin liittyvät erityistarpeet. Suomalaisen vammaispolitiikan keskeiset periaatteet ja haasteet. Vammaislainsäädäntö turvaamassa yksilön perusoikeuksia. Erityiskasvatuksen ja vammaistyön palvelujen järjestämistä ohjaavat periaatteet.

Aika ja paikka

n/a

Oppimateriaalit

n/a

Opetusmenetelmät

n/a

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

n/a

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

n/a

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

n/a

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op= 135 tuntia

Sisällön jaksotus

2. periodi

Lisätietoja opiskelijoille

Student can understand different phenomenas referring to disability and chronic illness.
Student is able to recognize different customer groups and can understand their different needs.
Student is capable to adapt essential law points, agreements and services as well as the main basic concepts.
Student can name methods and practices used in the fields of disability, chronic illness as well as special education.
Student can valuate and reflect ongoing discussion of the topic and he/she is capable to reflect his/her own professional work.

Lectures: (Changes may occur)
Compulsory attendance at lectures. Additional tasks possible if more than 1 absence.

Fri 29.10. 8.30-11.45
Fri 5.11. 8.30-11.45
Thu 11.11. 8.30-11.45
Wed 17.11. 8.30-11.45
Thu 25.11. 8.30-16 Panel discussion and workshops (w/ child protection and mental health & substance abuse -courses, both Finnish and English degrees)
Fri 26.11. 8.30-11.45
Thu 2.12. 8.30-11.45
Tue 7.12. 8.30-11.45
Wed 8.12. 8.30-11.45 FINAL SEMINAR ( w/ child protection and mt&sa courses)

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Numeric assessment 0-5
Active participation in lectures, individual learning assignments 60%
Group work 40%


Excellent 5
- use concepts and knowledge in his field professionally
- argue the use of his sources
- argue a course of action on the basis of research information or findings
- operate in a range of duties and work situations, also in international contexts
- to act in a way that is customeroriented and displays entrepreneurial spirit
- to act responsibly, taking safety issues into consideration
- argue his choices on the basis of professional ethics
- organise and manage the operation of a group and project

Good 4-3
- use concepts and knowledge in his field systematically
- find information and assess and use information sources with a critical eye
- apply professional information in professional assignments
- apply professional expertise in various work assignments
- act independently and responsibly in professional contexts
- plan operations with safety in mind
- act according to professional ethics
- act purposefully in working groups and projects

Satisfactory 2-1 or Pass
- display learning in professional knowledge and core content in the field
- search information from a variety of sources
- work in various duties in a variety of operating environments
- show that he has achieved the targets for core competence
- display learning in the key safety practices in the field
- act according to ethical principles
- to contribute his learning for the benefit of a group or project

Fail 0
- The student does not know or appreciate knowledge in the field sufficiently
- The student does not know or cannot use concepts in his field properly
- The student's professional level is insufficient
- The student is not acting in accordance with his training and guidance
- The student is not trying to develop himself or his actions
- The student is unconcerned about professional safety or ethical principles
- The student is not motivated by or participating in group or development work

Siirry alkuun