Skip to main content

Nursing of Children and Adolescents, and Family-Oriented Nursing (5 ECTS)

Code: SX00CR26-3002

General information


Enrollment
04.05.2020 - 17.05.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.08.2020 - 16.10.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Nursing (in Finnish)
No reservations found for implementation SX00CR26-3002!

Learning outcomes

Students deepen their know-how in family-oriented nursing.
Students can support and guide the patient and their family members through the different stages of the care path.

Students can evaluate the overall situation of the child patient and the family, as well as plan and implement treatment.

Students are capable of independent and multiprofessional decision-making as part of the overall family-oriented treatment.

Students show responsibility through their own actions on the quality of their nursing.

Content

• Nursing of severely ill children and adolescents
• Assistive methods in nursing children and adolescents
• Leadership and self-management
• Multiprofessional teamwork and networking
• Family nursing
• Specifics in family-oriented nursing, and nursing of children and adolescents

Teaching methods

Aktivoiva luento-opetus
Tehtäväohjattu opetus
Verkko-opetus (Moodle)
Asiantuntijaluennot
Seminaarit
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Laboraatio-/simulaatio-opetus

Location and time

Opetus ajoittuu 1. periodille vkt 37-42

Learning materials and recommended literature

Materiaalina käytetään sekä kirjallista materiaalia, verkkomateriaalia että Moodlessa olevaa materiaalia.

Lasten hoitotyön oheismateriaali:
Storvik-Sydänmaa, S. ym. 2019. Lapsen ja perheen hoitotyö. WSOY.
Oheislukemisena: Rajantie, J., Heikinheimo, M. & Renko, M. 2016. Lastentaudit. Duodecim. Löytyy myös verkkoversiona.
James, Nelson, Ashwill. 2013. Nursing Care of Children.

Alternative completion methods of implementation

Ei valinnnaisia suoritustapoja.

Internship and working life connections

Asiantuntijaluento

Exam dates and retake possibilities

Opintojakson lopussa on tentti. Uusintatentti ilmoitetaan opintojakson lopussa.

International connections

N/A

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op eli opiskelijalle 135 tuntia työtä. Tästä tuntimäärästä lukujärjestyksessä näkyvä opetus vaatii läsnäoloa opetuksessa, loppuosuus muodostuu erilaisesta itsenäisestä opiskelusta yksin tai pienryhmissä. Osa itsenäisestä opiskelusta on varattu lukujärjestykseen ja osa on aikaan ja paikkaan sitomatonta itsenäistä opiskelua.

Content scheduling

1.periodi.

Further information for students

Opintojakson orientaatioon osallistuminen on pakollista.
Opintojakso kuuluu sairaanhoitajakoulutuksen syventävän vaiheen opintoihin ja lukusuunnitelman mukaisesti se ajoittuu opiskelijan viimeiselle lukukaudelle. Opintojakson suorittaminen edellyttää, että perusopinnot on pääosin tehty. Sairaanhoitajan asiantuntijuuden kehittäminen -harjoitteluun ei voi lähteä ennen kuin kaikki perusharjoittelut on suoritettu hyväksytysti.
Opintojakso vaatii paljon työskentelyä, joten muiden opintojen suorittaminen samanaikaisesti on haasteellista.
Mikäli opiskelijalla on oikeus pidennettyyn tenttiaikaan, tulee asiasta ilmoittaa opintojakson vastuuopettajalle (Anne Tammivuori) mahdollisimman pian ilmoittautumisen jälkeen.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi: lukujärjestyksen mukaisessa opetuksessa läsnäolo pakollista. Aktiivisella läsnäololla voi olla arvosanaa korottava vaikutus.
Kirjallinen tentti (0-5) 100%
Moodle-tentti (0/H) 100%
Seminaaritehtävä (0/H) 100%
Opintojaksoon liittyvät tehtävät (0/H) 100%
Lääkematematiikka (0/H) 100%

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Evaluating competences evaluation criteria competent/intermediate level is used.

Assessment criteria, approved/failed

Student
- can search for knowledge resourcefully utilizing sources of the field and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- has adequate professional skills to work in the profession
- can work in a client-oriented way
- solves professional tasks and problems
- works safely and in accordance with the ethical principles of the field
- displays competence benefitting groups or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs

Go back to top of page