Skip to main content

Social Security in Everyday Life (5 ECTS)

Code: SX00BZ87-3004

General information


Enrollment
02.05.2018 - 15.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Social Services
Teachers
Katja Ihamäki
Teacher in charge
Katja Ihamäki
Course
SX00BZ87
No reservations found for implementation SX00BZ87-3004!

Learning outcomes

Students will identify the most common risks to social exclusion and their impact on people’s possibilities to manage their lives. They will know how to apply social security options to individuals’ everyday lives.

Content

Reducing the welfare gap. Social security options in high-risk life management situations: unemployment, illnesses, disability, immigration, youth at the risk of social exclusion.

Teaching methods

Contact teaching and workshop.
Assignment is related to multidisciplinary project. Interviews in working life.
Exam

Location and time

Contact teaching in Vanha viertotie 23, Metropolia UAS.

Learning materials and recommended literature

Social Policy in challenging times. Economic crisis and welfare systems. Eds. Kevin Farnsworth ja Zoë Irving. The Polity Press. 2011.
- Social Work. Themes, Issues and Critical Debates. Eds. Robert Adams etc. Palgrave. 2009
- Cross-cultural Rehabilitation. An International Perspective. Ed. Ronnie Leavitt. W. B. Saunders. 1999
- Social Security in Finland. Niemelä and Salminen. Kela. 2006
- Personal Budget, Pubications: http://henkilokohtainenbudjetointi.fi/wp-content/uploads/2017/12/Henkil%C3%B6kohtaisen-budjetoinnin-kehitt%C3%A4miseen-liittyvi%C3%A4-julkaisuja-lyhyt-kooste-marraskuu-2017.pdf
- Vastavuoroinen sosiaalityö. 2016. Gaudeamus. Ed. Marjatta Törrönen etc.

Internship and working life connections

Cooperation with the working life project

Exam dates and retake possibilities

Uusintatenttipäivinä, tarkentuu myöhemmin.

International connections

International project

Student workload

Contact teaching 16 h
Assignment 69 h
Exam 55 h

Further information for students

Contact teaching: Lecturer Katja Ihamäki
Mon 27.8. at 12.30-15.45 Vanha Viertotie 23 (Metropolia UAS) I358
Mon 3.9. at 2.30-15.45 Vanha Viertotie 23 (Metropolia UAS) I358
Tue 4.9. at 9.-11.30 Reservation, workshop
Mon 10.9. at 12.30-15.45 Vanha Viertotie 23 (Metropolia UAS) I358
Mon 17.9. at 12.30-15.45 EXAM Vanha Viertotie 23 (Metropolia UAS) I248

Assessment methods and criteria

Contact teaching and literature: Hyvinvoinnin uusi politiikka – johdatus sosiaalisiin mahdollisuuksiin. Toim. Hiilamo, Heikki & Saari, Juho. (lukuunottamatta Yhteisötalous ja yhteiskunnalliset yritykset sivut 179-204). Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja A Tutkimuksia 27 - 2010.

- Kuntoutuminen. 2016. Toim. Autti-Rämä, Ilona; Salminen, Anna-Liisa; Rajavaara, Marketta ja Ylinen, Aarne. Duodecim. Kuntoutumisen hyvät käytännöt 14-17. Kristiina Härkäpää, Jukka Valkonen ja Aila Järvikoski: Asiakkaan elämänprojektit kuntoutuksen suunnittelun pohjana. Pystyvyyden tunteen (self-efficacy) merkitys motivaation kannalta.?? Outi Hietala: Kokemusasiantuntija kuntoutumisen tukena; Johdanto. Ammattilaisten rinnalla palveluita kehittämässä. Vastavuoroisuus luo edellytyksiä kuntoutumiselle. Sivut? Työn muutokset ja työkykykäsitykset kuntoutuksen lähtökohtana. Työkykyisten kuntoutumisen monialainen järjestelmä. 153-175. Kuntoutujan toimeentuloturva 372-379 etc.
Books are available in net.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Go back to top of page