Skip to main content

Social Counselling with Adults (5ECTS)

Code: SX00BZ86-3006

General information


Enrollment
02.05.2018 - 15.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Social Services
Teachers
Katja Ihamäki
Mervi Nyman
Teacher in charge
Katja Ihamäki
Course
SX00BZ86
No reservations found for implementation SX00BZ86-3006!

Learning outcomes

Students will know how to support and guide individuals in a goal-oriented way, reinforcing their subjectivity and resources in challenging life management situations.

Content

Needs assessment and care plans. Supporting subjectivity. Working for change. Long-term service users. Last resort income security. Resources and networks. Use of the arts.

Teaching methods

Contact teaching
Study visit
Small group exercices
Group leading process

Location and time

Sofianlehdonkatu 5 B, lähiopetus
Ryhmäprosessit toteutetaan yhdessä eri työelämätahojen kanssa kentällä.

Learning materials and recommended literature

-Tarja Juvonen 2015. Sosiaalisesti kontrolloitu, hauraasti autonominen.Akateeminen väitöskirja, Hgin yliopisto
- Huono-osaisten hyvinvointi Suomessa. 2013. Toim. Mikko Niemelä ja Juho Saari. Kela.
- Sosiaalityö aikuisten parissa. Toim. Kirsi Juhila ym. 2008
- Uudistuva ja voimaannuttava aikuissosiaalityö.Visio vahvasta aikuissosiaalityöstä -henkkeen loppuraportti.2009 Toim. Päivi Jouttimäki
- Kaiken keskellä yksin. Yksinäisyyden syyt, seuraukset ja hallintakeinot. 2011. Toim. Tarja Heiskanen ja Liisa Saaristo. PS-kustannus.
- Kivipelto-Blomgren-Karjalainen-Saikkonen (toim.)2013 Vaikuttavaa aikuissosiaalityötä -arviointimalleista mittareihin. Tutkimus- ja kehittämishankkeen loppuraportti.THL. Helsinki
- Lehtonen, Leena ja Salonen, Jari (2008): Asunnottomuuden monet kasvot. Suomen ympäristö 3/2008. Ympäristöministeriö.
- Pohjola, Anneli - Kemppainen Tarja - Väyrynen Sanna 2012. Sosiaalityön vaikuttavuus.Lapin yliopistokustannus.Rovaniemi
- Kuivalainen, Susan(toim.)2013 Toimeentulotuki 2010 -luvulla.Tutkimus toimeentulotuen asiakkuudesta ja myöntämiskäytännöistä. THL. Helsinki
- Nummela, Tuija 2011. Asiakkaan asema ja oikeuksien toteutuminen aikuissosiaalityössä.Publications of the University of Eastern Finland. Dissertations in Social Sciences adn Business Studies N:o 17. Kuopio: Itä-Suomen yliopisto, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta.
- Terveys ja sosiaalipolitiikka. 2014. Toim. Anna Metteri, Heli Valokivi ja Satu Ylinen. Jyväskylä: PS-kustannus
- Trotter, Chris 1999 Working with involuntary clients.London etc Sage Publications
- Peavy R. Vance 1997SocioDynamic Counselling. A Constructivist Perspective.Trafford. Victoria BC. Canada
- Keskitalo, Elsa (2008): Balancing Social Citizenship and New Paternalism. Finnish activation policy and street-level practice in a comparative perspective. Stakes.
- Metteri, Anna (2012): Hyvinvointivaltion lupaukset, kohtuuttomat tapaukset ja sosiaalityö. Tampere.
http://www.aikuissosiaalityo.fi/aikuissosiaalityo
- Rakenteellinen sosiaalityö. Toim. Anneli Pohjola, Merja Laitinen ja Marjaana Seppänen. Sosiaalityön tutkimuksen vuosikirja 2014.
- Saari, Juho (2010): Yksinäisten yhteiskunta. SanomaPro.
- Saari, Juho (2015)Huono-osaisuus. Elämän edellytykset yhteiskunnan pohjalla.Gaudeamus.
- Vastavuoroinen sosiaalityö. 2016. Toim. Maritta Törrönen jne. Gaudeamus.
- Yksilöksi ryhmässä. Toim. Heidi Lindroos ja Ulrika Segergrantz. 2009. Palmenia.
Relevant actual articles that have connections with the subject and the student's own professional interests published e.g. in following journals. Janus, YP, European Journal of Social Work, Nordic Social work etc

Alternative completion methods of implementation

Ahot

Internship and working life connections

Small group leading together with working life representatives

Exam dates and retake possibilities

Assignments, two: individual and in a small group

Student workload

Contact teaching 38 h
Independent learning and group work 97 h

Content scheduling

See the schedule
Group leading

Further information for students

Schedule
Wed 3.10 at 12.30-15.45 orientation MN & KI (S402)
Thu 4.10. at 8.30-11.45 MN (S402)
Fri 5.10. at 12.30-15.45 KI (S402)
Tue 9.10. at 12.30-15.45 KI (S402), visit HeTy
Thu 11.10.at 12.30-15.45 MN (S402)
Thu 18.10.at 12.30-15.45 MN (S402)
Tue 23.10. at 12.30-15.45 KI ja MN (S402) Reflections
Mon 29.10. at 9.-11. "Miessakit" Fatherhood
Thu 5.11. at 12.30-15.45 MN ja KI (S402) Presentations of group processes

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.
Oppimispäiväkirja 60%
Ryhmäprosessien raportit 40%

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Go back to top of page