Skip to main content

Planning of the Bachelor’s Thesis (5 ECTS)

Code: SX00BU40-3061

General information


Enrollment
01.12.2018 - 15.12.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 26.05.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
RDI portion
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Social Services
No reservations found for implementation SX00BU40-3061!

Learning outcomes

Students will recognise and be able to justify the starting points for their bachelor’s thesis from the perspective of developing their own professional field. They will be capable of effectively cooperating in various work networks and professionally discussing with industry representatives, instructors and students. Students will able to prepare a viable plan for their final project based on critical research and creative solutions. They will know how to identify and solve work-related ethical issues. Students will use English research resources to plan for their bachelor’s thesis.

Content

- Identifying current development needs in the field
- Partnership negotiations with industry representatives, a networking work approach, peer support
- Understanding the process of the bachelor’s thesis
- Information retrieval in English and Finnish, critical evaluation of sources
- Justification of chosen working methods and practices
- Workshops in methodology, academic writing and information gathering
- Communication in R&D
- Drawing up a proposal and a viable working plan; their presentation at a seminar
- Applying for research permission and drawing up the agreement for the bachelor’s thesis

Prerequisites

Passed before course beginning:
SX00BU36 Professional Communication and IT Skills
SX00BU37 Basics of Research and Development
SX00BU38 Advanced Research and Development

Teaching methods

Itsenäinen työskentely
Pienryhmäohjaus
Seminaarityöskentely

Further information for students

Opintojaksototeutus on tarkoitettu ensisjaisesti SXH16S2 ryhmän opiskelijoille, jotka aloittavat opinnäytetyöprosessin (opinnäytetyön kirjoittamisen).
ke 16.1. klo 14.00-16.00 info, opintojakson aloitus, opinnäytetyöprosessi, (connect pro, verkkoyhteyys) (pakollinen läsnäolo)
pe 25.1. klo 8.30-11.45 hanke-esittelyt, tehtävien ohjeistus, opinnäytetyöprosessi (pakollinen läsnäolo)
TIEDONHAKUPAJAT/ kirjasto (opiskelija osallistuu yhteen pajaan)
ke 6.2. klo 15.00-16.30 tiedonhaku (verkossa)
to 7.2. klo 10.00-11.30 tiedonhaku (verkossa)
lisäksi kirjaston yleiset tiedonhaukupajat (aikataulut löytyvät XXX)
OHJAUSPAJOJA / Miia, Saila, Ulla (opiskelijoille vapaaehtoisia)
31.1. klo 10.15-11.45 Miia Ojanen
4.2. klo 16.30-18.00 Ulla Saukkonen (connect pro verkkoyhteys)
13.2. klo 12.45-14.15 Saila Nevanen
19.2. klo 8.00-9.30 Ulla S. (connect pro verkkoyhteys)
26.2. klo 10.15-11.45 Miia O. PERUTTU!
28.2. klo 10.15-11.45 Miia O. UUSI AIKA!
5.3. klo 10.15-11.45 Saila N.
LÄHTEIDEN KÄYTTÖ -PAJA / Eveliina Korpela (pakollinen läsnäolo)
20.3. klo 14.15-15.45
Huom. myös muut kaikille avoimet tekstinohjauksen pajat (aikataulut löytyvät XXX)
ENGLANTI (Liisa Jaakkonen) opintojakso sisältää 2 op englannin opiskelua
20.3.2019 12.45 - 14.15
17.5.2019 09.00 - 16.00, esitykset pienryhmissä
SEMINAARITYÖSKENTELY:
19.3. (tai 20.3.) suunnitteluseminaari (ryhmäjako ja ohjaavat opettajat ilmoitetaan myöhemmin)
20.5. (tai 21.5.) työskentelyseminaari (kuuluu SX00BU42-3054 Opinnäytetyön toteutus -opintojaksototeutukseen)
syksy 2019 viimeistelyseminaari
SEMINAARITYÖSKENTELYN INTENSIIVITOTEUTUS / opinnäytetyö valmiiksi kevään aikana
Opinnäytetyön seminaarityöskentely on mahdollista suorittaa kokonaan kevään aikana, niin että opinnäytetyö on mahdollista palauttaa 10.4. Tähän ryhmään on mahdollista ottaa mukaan 8 opinnäytetyön tekijät. Tarkemmat ohjeet intensiiviryhmään hakemisesta ilmoitetaan myöhemmin)
- suunnitteluseminaari to 31.1.
- työskentelyseminaari to 28.2.
- viimeistelyseminaari to 28.3.

Assessment methods and criteria

opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää:
- kirjallisuuskatsaus opinnäytetyön aiheesta
- seminaarityöskentely
- englannin opiskeluun liittyvät tehtävät (summary in English + presentation of the article)

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Student is able to:
- Apply professional knowledge in the field appropriately
- Use concepts and information in his field systematically
- Argue a course of action on the basis of research information and findings
- Find information and argue the use of his sources
- Work in various duties depending on the assignment
- Define the principles of and requirements for his actions
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Find out the safety instructions concerning a word assignments and to act accordingly
- Act according to the relevant professional ethical principles
- Plan and guide the operation of multidisciplinary groups
- Communicate about professional issues

Go back to top of page