Skip to main content

Advanced Research and Development (5 ECTS)

Code: SX00BU38-3042

General information


Enrollment
02.05.2018 - 15.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2018 - 21.10.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
Social Services
Teachers
Miia Ojanen
Teacher in charge
Miia Ojanen
Course
SX00BU38
No reservations found for implementation SX00BU38-3042!

Learning outcomes

Students will know how to evaluate and select suitable and justifiable approaches and methods to develop their field of study and work community. They will identify the premises and concepts of the principal methods and service design used in their fields of study. Students will know how to search for appropriate R&D data and demonstrate basic competence in processing, analysing, disputing and reporting data and results.

Content

•Principal R&D methods in one’s own field of study (e.g. evaluation research, action research, product development and research-oriented approaches, qualitative and quantitative research)
•Data acquisition and processing
•Reporting, presenting and utilising results

Teaching methods

Toteutus on itsenäisen työskentelyn toteutus ja sisältää työskentelyn ohjeistuksen opintojakson orientaatiotilaisuudessa 5.10 klo 10.15-11.45. Orientaatio järjestetään Vanhalla viertotiellä, luokassa L140. Opintojakson suoritus koostuu orientaaton lisäksi itsenäisesti toteutettavista, opintojakson osaamistavoitteisiin kytkeytyvistä tehtävistä sekä annetun oppimateriaalin/kirjallisuuden läpikäymisestä.

Learning materials and recommended literature

TK -oppimateriaali ja itsenäisessä työskentelyssä käytettävä kirjallisuus opintojakson työskentelyalustalla. Ohjeistus oppimateriaalin käyttöön annetaan opintojakson orientaatiotilaisuudessa 5.10.

Student workload

Itsenäinen työskentely ja orientaatio (1,5h), yhteensä 135h

Further information for students

Tämä toteutus on itsenäisen työskentelyn toteutus.
Opintojakso suoritetaan ensimmäistä, orientaatiokertaa lukuun ottamatta itsenäisesti orientaatiossa annetun ohjeistuksen mukaisesti. Osallistuminen edellyttää tutkimus- ja kehittämistyön perusteiden hallintaa sekä kykyä ja sitoutumista itsenäiseen työskentelyyn, ongelmanratkaisuun, itsenäiseen oppimistehtävien suorittamiseen ja oppimateriaalin käyttöön sekä tiedonhakuun.
Opintojaksolle otetaan maksimissaan 20 opiskelijaa. Jos opintojaksolle ilmoittautuneita on enemmän kuin mitä maksimimäärä osoittaa, noudatetaan seuraavia valintaperusteita järjestyksessä:
1. Ensisijainen ryhmä, jolle opetus on suunnattu (pakollinen opintojakso)
2. Erityisen tuen päätös opetuksen erityisjärjestelyistä sisäilmaongelman (tai muun läsnäoloa estävän syyn) vuoksi
3. Opintorekisterissä näkyvien suoritettujen opintopisteiden määrä opintojakson ilmoittautumisajan päätyttyä.
4. Kehittämis- ja tutkimustoiminnan perusteet -opintojakson arviointi
- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakson opettaja: Miia Ojanen
miia.ojanen@metropolia.fi

Assessment methods and criteria

Itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student is able to:
- Display learning in professional knowledge and core content in the field
- Search information from a variety of sources
- Work in various duties in a variety of operating environments
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Display learning in the key safety practices in the field
- Act according to ethical principles
- To contribute his learning for the benefit of a group or project

Assessment criteria, good (3)

Student is able to:
- Use concepts and knowledge in his field systematically
- Find information and assess and use information sources with a critical eye
- Apply professional information in professional assignments
- Apply professional expertise in various work assignments
- Act independently and responsibly in professional contexts
- Plan operations with safety in mind
- Act according to professional ethics
- Act purposefully in working groups and projects

Assessment criteria, excellent (5)

Student is able to:
- Use concepts and knowledge in his field professionally
- Argue the use of his sources
- Argue a course of action on the basis of research information or findings
- Operate in a range of duties and work situations, also in international contexts
- To act in a way that is customeroriented and displays entrepreneurial spirit
- To act responsibly, taking safety issues into consideration
- Argue his choices on the basis of professional ethics
- Organise and manage the operation of a group and project

Assessment criteria, approved/failed

Student is able to:
- Display learning in professional knowledge and core content in the field
- Search information from a variety of sources
- Work in various duties in a variety of operating environments
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Display learning in the key safety practices in the field
- Act according to ethical principles
- To contribute his learning for the benefit of a group or project

Go back to top of page