Siirry suoraan sisältöön

Kehittämis- ja tutkimustoiminnan perusteet (kesätoteutus) (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00BU37-3047

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.03.2019 - 01.04.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.05.2019 - 31.07.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Apuvälinetekniikan tutkinto-ohjelma
Jalkaterapian tutkinto-ohjelma
Optometrian tutkinto-ohjelma
Osteopatian tutkinto-ohjelma
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
Vanhustyön tutkinto-ohjelma
Opettajat
Eveliina Holmgren
Kaarina Pirilä
Vastuuopettaja
Kaarina Pirilä
Ajoitusryhmät
Avoin AMK: Opintojakso: Jalkaterapia (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Avoin AMK: Opintojakso: Jalkaterapia
Opintojakso
SX00BU37
Toteutukselle SX00BU37-3047 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa ja osaa arvioida työelämän ja palveluja käyttävien asiakkaiden kannalta tärkeitä kehittämistarpeita. Hän hallitsee kehittämis- ja tutkimustoiminnan sekä palvelumuotoilun yleiset lähtökohdat ja perusteet sekä kykenee soveltamaan niitä oman koulutusalansa työelämän palvelu- ja tuotekehittämisessä. Opiskelija osaa hakea, arvioida ja perustella kriittisesti hakemaansa tutkimukseen perustuvaa oman alansa tietoa ja ammatillisia käytänteitä. Opiskelija hallitsee kriittisen ajattelun sekä käsitteen ja teorianmuodostuksen perusteet, ja hän ymmärtää tiedonkäsityksen merkityksen kehittämistoiminnassa. Opiskelija perustaa toimintansa hyvään tutkimus- ja kehittämistoiminnan etiikkaan.

Sisältö

•Tutkimus- ja kehittämistoiminnan sekä palvelumuotoilun lähtökohdat, luonne ja prosessi
•Tieto ja informaation haku (tietokannat)
•Kriittinen ajattelu ja perustelu
•Käsitteen ja teorianmuodostuksen periaatteet
•Tiedonkäsitys
•Oman alan tutkimus- ja kehittämistoiminnassa tuotetun tiedon ja ammatillisten käytäntöjen arviointi
•Tutkimus- ja kehittämistoiminnan suunnittelu
•Tutkimus- ja kehittämistoiminnan etiikka

Työmuodot

Verkkokurssi, suoritetaan kokonaan Moodle-alustalla. Alusta auki 3.6.19-31.7.19. Opintojakson alussa yhteisiä keskusteluja ajalla 3.6.-17.6.. Opintojakso on siis aloitettava heti kesäkuun alussa, keskustelut ovat pakollisia.
-
Vastuuopettaja Kaarina Pirilä, ahot-hakemukset osoitetaan Pirilälle.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Osoitetaan Moodle-alustalla. Sisältää myös nauhoitettuja verkkoluentoja.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentti Moodlessa. Saa uusia 2 x kolmen päivän välein. Hyväksytty suoritus 50% oikein (hyväksytty/hylätty arviointi).
Myös uusinnat tehtävä ennen 31.7., jolloin Moodle sulkeutuu.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan resurssi 5 x 27h

Sisällön jaksotus

Opintojakson alussa ryhmäkeskustelut Moodlessa (3.6.-17.6.). Vaaditaan aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista ja kommentointia tietyn aikarajan puitteissa.
Keskustelut arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Yhteisen tekemisen jälkeen tehdään yksilötehtävät, joista isompi oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5.
Kaikki suoritukset palautettava viimeistään 31.7., jolloin Moodle sulkeutuu.
Opettajat arvioivat suoritukset palattuaan lomalta, viimeistään elokuun loppuun mennessä. Arviointipäivämääräksi merkitään 31.7., jolloin opinto luetaan kesäopinnoksi.

Lisätietoja opiskelijoille

Mukava verkkokurssi, tervetuloa opiskelemaan!
Kurssille otetaan 30 opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä tutkinnoista apuvälinetekniikka, jalkaterapia, optometria, osteopatia, toimintaterapia ja vanhustyö. Avoin amk paikkoja 2. Ei ennakkovaatimuksia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pienryhmäkeskustelut arvioidaan hyv/hyl, samoin muut oppimistehtävät, paitsi isompi oppimistehtävä (oman alan tehtävä) arvioidaan arvosanalla.
Myös tentti suoritettava hyväksytysti.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija osaa:
- Osoittaa perehtyneisyyden ydinainekseen
- Käyttää oikein yksittäisiä alan käsitteitä
- Etsiä yksittäiseen tilanteeseen tietoa
- Erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- Toimia yksittäisissä ammatillisissa tilanteissa ohjeistuksen mukaisesti
- Osoittaa perehtyneisyyden ammattialaansa
- Osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
- Noudattaa turvallisuusohjeita
- Osoittaa perehtyneisyyden ammattialan eettisiin periaatteisiin
- Toimia opiskelijaryhmän jäsenenä

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija osaa:
- Osoittaa perehtyneisyyden alan käsitteisiin ja tietoperustaan
- Arvioida ja rajata tiedon tarpeen
- Toimia hyvin ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa
- Toimia monikulttuurisissa ympäristöissä
- Toimia turvallisesti
- Toimia ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- Toimia opiskelijaryhmässä

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osaa:
- Käyttää alan käsitteitä ja tietoa johdonmukaisesti
- Arvioida ja käyttää erilaisia tietolähteitä
- Soveltaa tietoperustaa ammatillisissa tehtävissä
- Toimia erilaisissa tehtävissä, eri toimintaympäristöissä
- Toimia ammatillisessa tilanteessa itsenäisesti ja vastuullisesti
- Toimia turvallisuus huomioiden
- Perustella toimintaa ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- Organisoida opiskelijaryhmän toimintaa

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija osaa:
- Osoittaa perehtyneisyyden ydinainekseen
- Käyttää oikein yksittäisiä alan käsitteitä
- Etsiä yksittäiseen tilanteeseen tietoa
- Erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- Toimia yksittäisissä ammatillisissa tilanteissa ohjeistuksen mukaisesti
- Osoittaa perehtyneisyyden ammattialaansa
- Osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
- Noudattaa turvallisuusohjeita
- Osoittaa perehtyneisyyden ammattialan eettisiin periaatteisiin
- Toimia opiskelijaryhmän jäsenenä

Siirry alkuun