Introduction to Social Pedagogy (5 ECTS)
Code: SX00BR65-3023
General information
- Enrollment
- 02.05.2019 - 30.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.08.2019 - 20.10.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 56
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Elina Savolainen
- Seija Mäenpää
- Course
- SX00BR65
Learning outcomes
Students will be familiar with the theoretical foundations of social pedagogy and its international trends. They will recognise the values that socio-pedagogical work is based on, the basic ethical concepts and the principles of professional ethics. Students will also understand the importance of critical thinking.
Content
Social pedagogy as a field of science, a profession and a discipline. Foundation and development of social pedagogy. Central concepts of social pedagogy. Introduction to ethical thinking.
Teaching methods
Lähiopetus ja aktiivinen osallistuminen
Itsenäinen ja halutessa lukupiireittäin tenttikirjallisuuden lukeminen
Itsenäinen kirjallinen oppimistehtävä ja sen reflektointi ryhmässä
Yksilötentti
Location and time
Opettajat Elina Savolainen (ES) ja Seija Mäenpää (SM).
Ajat: * tähdellä merkityillä lähiopetustunneilla läsnäolo pakollista.
28.8* klo 8.30-11.45 A ja B, Orientaatio ES ja SM, 4009
30.8. klo 12.45-16.00 B-ryhmä, SM 2022
3.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, SM 2022 ja B-ryhmä, ES
5.9. klo 12.45-16.00 A-ryhmä, ES
6.9. klo 8.30-11.45 B-ryhmä, SM 2022
11.9 klo 8.30-11.45 B-ryhmä, ES
11.9. klo 12.45-16.00 A-ryhmä, SM 2022
12.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, ES
12.9. klo 12.45-16.00 B-ryhmä, SM 2022
16.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, SM 2022
30.9.* klo 10.00 mennessä kirjallisen oppimistehtävän palauttaminen Omaan
3.10* klo 8.30-11.45 A-ryhmä, Kirjallisen tehtävän purku ES ja SM, 2022
3.10* klo 12.45-16.00 B-ryhmä, Kirjallisen tehtävän purku ES ja SM, 2022
9.10.* klo 12.45-16.00 A ja B-ryhmät, TENTTI, 4015
Learning materials and recommended literature
Tenttikirjallisuus: Nivala, Elina & Ryynänen, Sanna. 2019. Sosiaalipedagogiikka. Kohti inhimillisempää yhteiskuntaa. Tallinna: Gaudeamus.
Sivut: s. 13-82, s.185-231, s.341-342
Muuta suositeltavaa oheiskirjallisuutta löytyy mm. sivustolta: http://www.sosiaalipedagogiikka.fi/kirjallisuus/
Exam dates and retake possibilities
Tentissä suoritetaan luennot ja tenttikirjallisuus
Tentti 9.10. 12.45 -16.00 A ja B, TENTTI, MPA4015
Uusintakokeet:
I uusintakoe: 2.12.2019 Koodi: SU201911, Ilmoittautuminen 1.11-17.11.2020 välillä (Huom: järjestelmä ei ota ilmoittautumisia viimeisen päivän jälkeen)
II uusintakoe: 25.2.2020 Koodi: SU202002, Ilmoittautuminen 22.1-19.2.2020 välillä
Katso tarkemmat ohjeet uusintakokeisiin ilmoittautumisista työtilasta: "Uusintakokeet sosiaali- ja terveysalalla"
Student workload
5op=135hours
Further information for students
Opettajat Elina Savolainen (ES) ja Seija Mäenpää (SM).
Ajat: * tähdellä merkityillä lähiopetustunneilla läsnäolo pakollista.
28.8* klo 8.30-11.45 A ja B, Orientaatio ES ja SM, 4009
30.8. klo 12.45-16.00 B-ryhmä, SM 2022
3.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, SM 2022 ja B-ryhmä, ES
5.9. klo 12.45-16.00 A-ryhmä, ES
6.9. klo 8.30-11.45 B-ryhmä, SM 2022
11.9 klo 8.30-11.45 B-ryhmä, ES
11.9. klo 12.45-16.00 A-ryhmä, SM 2022
12.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, ES
12.9. klo 12.45-16.00 B-ryhmä, SM 2022
16.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, SM 2022
30.9.* klo 10.00 mennessä kirjallisen oppimistehtävän palauttaminen Omaan
3.10* klo 8.30-11.45 A-ryhmä, Kirjallisen tehtävän purku ES ja SM, 2022
3.10* klo 12.45-16.00 B-ryhmä, Kirjallisen tehtävän purku ES ja SM, 2022
9.10.* klo 12.45-16.00 A ja B-ryhmät, TENTTI, 4015
Assessment methods and criteria
Kirjallinen tehtävä (arviointi hyväksytty/täydennettävä), läsnäolo pakollisilla (tähtimerkityillä) opetuskerroilla ja tentti (arviointi 0-5)
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.