Skip to main content

Introduction to Social Pedagogy (5 ECTS)

Code: SX00BR65-3023

General information


Enrollment
02.05.2019 - 30.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.08.2019 - 20.10.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 56
Degree programmes
Social Services
No reservations found for implementation SX00BR65-3023!

Learning outcomes

Students will be familiar with the theoretical foundations of social pedagogy and its international trends. They will recognise the values that socio-pedagogical work is based on, the basic ethical concepts and the principles of professional ethics. Students will also understand the importance of critical thinking.

Content

Social pedagogy as a field of science, a profession and a discipline. Foundation and development of social pedagogy. Central concepts of social pedagogy. Introduction to ethical thinking.

Teaching methods

Lähiopetus ja aktiivinen osallistuminen
Itsenäinen ja halutessa lukupiireittäin tenttikirjallisuuden lukeminen
Itsenäinen kirjallinen oppimistehtävä ja sen reflektointi ryhmässä
Yksilötentti

Location and time

Opettajat Elina Savolainen (ES) ja Seija Mäenpää (SM).
Ajat: * tähdellä merkityillä lähiopetustunneilla läsnäolo pakollista.
28.8* klo 8.30-11.45 A ja B, Orientaatio ES ja SM, 4009
30.8. klo 12.45-16.00 B-ryhmä, SM 2022
3.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, SM 2022 ja B-ryhmä, ES
5.9. klo 12.45-16.00 A-ryhmä, ES
6.9. klo 8.30-11.45 B-ryhmä, SM 2022
11.9 klo 8.30-11.45 B-ryhmä, ES
11.9. klo 12.45-16.00 A-ryhmä, SM 2022
12.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, ES
12.9. klo 12.45-16.00 B-ryhmä, SM 2022
16.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, SM 2022
30.9.* klo 10.00 mennessä kirjallisen oppimistehtävän palauttaminen Omaan
3.10* klo 8.30-11.45 A-ryhmä, Kirjallisen tehtävän purku ES ja SM, 2022
3.10* klo 12.45-16.00 B-ryhmä, Kirjallisen tehtävän purku ES ja SM, 2022
9.10.* klo 12.45-16.00 A ja B-ryhmät, TENTTI, 4015

Learning materials and recommended literature

Tenttikirjallisuus: Nivala, Elina & Ryynänen, Sanna. 2019. Sosiaalipedagogiikka. Kohti inhimillisempää yhteiskuntaa. Tallinna: Gaudeamus.
Sivut: s. 13-82, s.185-231, s.341-342
Muuta suositeltavaa oheiskirjallisuutta löytyy mm. sivustolta: http://www.sosiaalipedagogiikka.fi/kirjallisuus/

Exam dates and retake possibilities

Tentissä suoritetaan luennot ja tenttikirjallisuus
Tentti 9.10. 12.45 -16.00 A ja B, TENTTI, MPA4015
Uusintakokeet:
I uusintakoe: 2.12.2019 Koodi: SU201911, Ilmoittautuminen 1.11-17.11.2020 välillä (Huom: järjestelmä ei ota ilmoittautumisia viimeisen päivän jälkeen)
II uusintakoe: 25.2.2020 Koodi: SU202002, Ilmoittautuminen 22.1-19.2.2020 välillä
Katso tarkemmat ohjeet uusintakokeisiin ilmoittautumisista työtilasta: "Uusintakokeet sosiaali- ja terveysalalla"

Student workload

5op=135hours

Further information for students

Opettajat Elina Savolainen (ES) ja Seija Mäenpää (SM).
Ajat: * tähdellä merkityillä lähiopetustunneilla läsnäolo pakollista.
28.8* klo 8.30-11.45 A ja B, Orientaatio ES ja SM, 4009
30.8. klo 12.45-16.00 B-ryhmä, SM 2022
3.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, SM 2022 ja B-ryhmä, ES
5.9. klo 12.45-16.00 A-ryhmä, ES
6.9. klo 8.30-11.45 B-ryhmä, SM 2022
11.9 klo 8.30-11.45 B-ryhmä, ES
11.9. klo 12.45-16.00 A-ryhmä, SM 2022
12.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, ES
12.9. klo 12.45-16.00 B-ryhmä, SM 2022
16.9. klo 8.30-11.45 A-ryhmä, SM 2022
30.9.* klo 10.00 mennessä kirjallisen oppimistehtävän palauttaminen Omaan
3.10* klo 8.30-11.45 A-ryhmä, Kirjallisen tehtävän purku ES ja SM, 2022
3.10* klo 12.45-16.00 B-ryhmä, Kirjallisen tehtävän purku ES ja SM, 2022
9.10.* klo 12.45-16.00 A ja B-ryhmät, TENTTI, 4015

Assessment methods and criteria

Kirjallinen tehtävä (arviointi hyväksytty/täydennettävä), läsnäolo pakollisilla (tähtimerkityillä) opetuskerroilla ja tentti (arviointi 0-5)

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Go back to top of page