Siirry suoraan sisältöön

Työyhteisön johtaminen ja kehittäminen (kirjatentti) (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00BO76-3038

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.05.2021 - 16.05.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2021 - 24.10.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 24
Koulutus
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Minna Lanne-Eriksson
Lauri Narinen
Vastuuopettaja
Minna Lanne-Eriksson
Ryhmät
SXH19K1
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, päivä
Opintojakso
SX00BO76
Toteutukselle SX00BO76-3038 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Sisältö

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Oppimateriaalit

Tentittävä materiaali;Oppikirja julkaistaan 2.9. ja se on luettavissa Metropolian julkaisusarjassa..

Opetusmenetelmät

Tentti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kirjatentti; .29.9. 2021 klo 16-18.30 luokassa
Uusinnat; Ti 16.11.2021 klo 16.30 – 20.00 ja Ma 24.1.2022 klo 16.30 – 20.00

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

SX00BO76-3031 Minna Lanne-Eriksson / Lähiopetusversio
SX00BO76-3037 Lauri Narinen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op (135t)

Lisätietoja opiskelijoille

- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakso on tarkoitettu päättövaiheen SXH19K1 opiskelijoille (edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu). Opettajat: Minna Lanne-Eriksson ja Lauri Narinen
Opintojakso suoritetaan kirjatenttinä.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentin arvioinnin kriteerit; Minna Lanne-Eriksson 2021
• käsitteiden avaaminen / määrittely
• olennaisten asioiden käsittely
• vastauksen loogisuus ja selkeys
• pohdinta ja analyysi
Arviointitasot;
(0) Hylätty
Vastauksesta ei käy ilmi, että tenttimateriaalia on luettu ja ymmärretty, vaan vastaus pohjautuu arkiajattelun. Vastaus saattaa sisältää runsaasti olennaisia asiavirheitä ja merkittäviä väärinkäsityksiä tai painottua pelkästään epäolennaisiin asioihin.
(1-2) Tyydyttävä
Vastaus, joka sisältää joitakin oikein ymmärrettyjä, tenttimateriaalissa mainittuja asioita. Vastaus saattaa painottua epäolennaisiin asioihin tai sisältää joitakin asiavirheitä ja väärinkäsityksiä, mutta osoittaa kuitenkin opiskelijan hallitsevan opittavan aineiston vähimmäistasolla. Suppea tai liian laaja.
(3-4) Hyvä
Asiallinen tenttimateriaaliin ymmärrykseen perustuva vastaus, joka kuitenkin voi sisältää myös jonkun yksittäisen asiavirheen, väärinkäsityksen tai epäolennaisen asian. Opittavan aineiston perussisältö on pääosin hyvin ymmärretty ja rakenne on selkeä. Vastaus sisältää myös joitakin tärkeitä yksityiskohtia ja/tai olennaista analyysia tai pohdintaa.
(5) Kiitettävä
Erinomainen, tenttimateriaaliin perustuva vastaus, joka ei sisällä asiavirheitä, väärinkäsityksiä tai epäolennaisia asioita. Opittavan aineiston sisältö ja rakenne on erittäin hyvin ymmärretty ja esitetty ja vastaus sisältää paljon tärkeitä yksityiskohtia ja olennaista analyysia tai pohdintaa

Hylätty (0)

(0) Hylätty
Vastauksesta ei käy ilmi, että tenttimateriaalia on luettu ja ymmärretty, vaan vastaus pohjautuu arkiajattelun. Vastaus saattaa sisältää runsaasti olennaisia asiavirheitä ja merkittäviä väärinkäsityksiä tai painottua pelkästään epäolennaisiin asioihin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

(1-2) Tyydyttävä
Vastaus, joka sisältää joitakin oikein ymmärrettyjä, tenttimateriaalissa mainittuja asioita. Vastaus saattaa painottua epäolennaisiin asioihin tai sisältää joitakin asiavirheitä ja väärinkäsityksiä, mutta osoittaa kuitenkin opiskelijan hallitsevan opittavan aineiston vähimmäistasolla. Suppea tai liian laaja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

(3-4) Hyvä
Asiallinen tenttimateriaaliin ymmärrykseen perustuva vastaus, joka kuitenkin voi sisältää myös jonkun yksittäisen asiavirheen, väärinkäsityksen tai epäolennaisen asian. Opittavan aineiston perussisältö on pääosin hyvin ymmärretty ja rakenne on selkeä. Vastaus sisältää myös joitakin tärkeitä yksityiskohtia ja/tai olennaista analyysia tai pohdintaa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

(5) Kiitettävä
Erinomainen, tenttimateriaaliin perustuva vastaus, joka ei sisällä asiavirheitä, väärinkäsityksiä tai epäolennaisia asioita. Opittavan aineiston sisältö ja rakenne on erittäin hyvin ymmärretty ja esitetty ja vastaus sisältää paljon tärkeitä yksityiskohtia ja olennaista analyysia tai pohdintaa.

Esitietovaatimukset

2. harjoittelu

Siirry alkuun