Siirry suoraan sisältöön

Asiakaspalvelu ja ohjaus (kesätoteutus) (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00BN75-3121

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2018 - 01.04.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.05.2019 - 31.07.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Mannerheimintie 172
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 80
Koulutus
Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma
Ensihoidon tutkinto-ohjelma
Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma
Radiografian ja sädehoidon koulutusohjelma
Kätilötyön tutkinto-ohjelma
Opettajat
Kirsi-Marja Kartastenpää-Wihlman
Elina Hotanen
Mirja Järvinen
Vastuuopettaja
Kirsi-Marja Kartastenpää-Wihlman
Ajoitusryhmät
Avoin amk: opintojakso (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Avoin amk: opintojakso
Opintojakso
SX00BN75
Toteutukselle SX00BN75-3121 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää asiakaspalvelun, ohjauksen ja opetuksen filosofiset, eettiset ja pedagogiset lähtökohdat ja niiden merkityksen työskentelyssään
- hallitsee asiakaspalvelun, ohjauksen ja opetuksen ammattiinsa kuuluvana työmenetelmänä eri konteksteissa
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida ohjausta ja opetusta asiakaslähtöisesti suomen ja ruotsin kielellä yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa
- osaa käyttää asiakaslähtöisesti olemassa olevaa, ja tuottaa uutta suomen- ja ruotsinkielistä opetus- ja ohjausmateriaalia
- osaa ohjata asiakasta/potilasta käyttämään tarkoituksenmukaisia sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita.

Sisältö

Asiakaspalvelun, ohjauksen ja opetuksen käsitteet sekä eettiset ja filosofiset periaatteet
Asiakaspalvelu sekä asiakkaan/potilaan ohjaus ja opetus suomen ja ruotsin kielellä
Asiakaspalveluprosessi ja hyvän asiakaspalvelun elementit
Ohjaus- ja opetusprosessi: tarpeen arviointi, suunnittelu, toteutus (menetelmät, muodot ja sisällöt), arviointi ja kirjaaminen
Suomen- ja ruotsinkielisen asiakaspalvelu-, ohjaus- ja opetusmateriaalin hyödyntäminen asiakaslähtöisesti ja tavoitteellisesti
Erilaiset asiakaspalvelun ja ohjauksen laadun ja vaikuttavuuden arviointimenetelmät sekä asiakaspalvelun, ohjauksen ja opetuksen kehittäminen

Aika ja paikka

5.6.19 - 31.7.19

Oppimateriaalit

annetaan Moodle-alustalle
Järvinen - Mommo: Livets puls. SanomaPro

Opetusmenetelmät

lähiopetus
verkko-opetus ja -opiskelu

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ruotsin tehtävien palautus sovitaan kurssin aikana.
Asiakaspalvelu- ja ohjaaminen, Suomi, tehtävien palautukset kerrotaan infotilaisuudessa. Tehtävien arviointi hyväksytty/täydennettävä.

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135t opiskeijan työtä
Asiakaspalvelu- ja ohjaus 2 op 54t
Ruotsi 3 op 81h

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

Ruotsi: arvioidaan suullinen ja kirjallinen kielitaito

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ruotsi: suullinen kielitaito - puhelinkeskustelu, nettikeskustelu ja video
kirjallinen kielitaito - videon käsikirjoitus ja kirjallinen tehtävä

Lisätiedot

Huomattavaa: Jos opiskelijan koulusivistyskieli ei ole suomi, hän suorittaa opintojaksoon sisältyvän Työelämän ruotsi -osuuden (Svenska - Kundbetjäning och handledning) Suomi toisena ja vieraana kielenä -osuutena.

Lisätiedot

Huomattavaa: Jos opiskelijan koulusivistyskieli ei ole suomi, hän suorittaa opintojaksoon sisältyvän Työelämän ruotsi -osuuden (Svenska - Kundbetjäning och handledning) Suomi toisena ja vieraana kielenä -osuutena.

Siirry alkuun