Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaaminen sähköisessä ympäristössä (2 op)
Toteutuksen tunnus: SO00EV47-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 12.10.2021 - 09.11.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Terveys
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä erikoistumiskoulutus
Tavoitteet
Opiskeltuaan sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaamista sähköisissä ympäristöissä oppija on asiantuntija monialaisesta roolistaan käsin ja osaa
-tunnistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädännön
-vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun
-soveltaa sähköisiä palveluympäristöjä ja työvälineitä. Ymmärtää ammattiryhmänsä roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa
-selittää ja kuvata uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (hyvin-vointi-ekosysteemissä)
-tunnistaa ja analysoida eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja
-vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja virtuaalivastaanottoja
-tunnistaa ja soveltaa kustannustietoisuuteen vaikuttavia tekijöitä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa
Sisältö
Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmät
Sähköisten sote-palvelujen asiointipalvelut ja asiakaslähtöisyys
Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
Tulevaisuuden sähköiset ja monialaiset palvelupolut
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
MOODLE tietotesti
T2: 66 - 73%
T1: 60 - 65%
Hylätty < 60%
Arviointikriteerit, hyvä (3)
MOODLE tietotesti
H4: 87- 94%
H3: 74- 86%
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
MOODLE tietotesti
K5: 95 - 100%
Toteutustavat
Aloitus,- ja päätöswebinaari
Itsenäinen opiskelu ja ryhmätyöskentely Moodlessa
Tehtävä - palvelupolun kehittäminen ja laatiminen sähköisistä sosiaa-i- ja terveyspalveluista
Suoritustavat
Läsnäolo webinaareissa
Itsenäiset tehtävät ja vertaiskeskustelu suoritettu hyväksytysti
Palvelupolku-tehtävä tehty asiakaslähtöisesti ja vertaillen tarkoituksenmukaisia sähköisiä sosiaali- ja terveyspalveluita