Siirry suoraan sisältöön

Terveydenhuollon laboratoriotoiminta (4 op)

Toteutuksen tunnus: SB00AA12-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.12.2013 - 20.02.2014
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2014 - 08.05.2014
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2014-2015) Terveyspalvelut, tutkintokokonaisuus
Toimipiste
Vanha viertotie 23
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 35
Koulutus
Bioanalytiikan koulutusohjelma
Opettajat
Elina Hotanen
Hannele Pihlaja
Ajoitusryhmät
Avoin amk (Koko: 7 . Avoin AMK : 7.)
Ryhmät
SB14K1
Bioanalytiikan koulutusohjelma
Pienryhmät
Avoin amk
Opintojakso
SB00AA12
Toteutukselle SB00AA12-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija kuvaa sosiaali- ja terveyshuollon toimintaympäristöä. Hän käyttää sosiaali- ja terveydenhuollon keskeistä lainsäädäntöä ja toimii sosiaali- ja terveysalan arvoperustan mukaan. Hän kuvaa laboratoriotyön toimintaprosesseja ja hahmottaa laboratoriotoiminnan merkityksen sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmässä. Opiskelija tunnistaa laatujärjestelmän laboratoriotoimintaa ohjaavana tekijänä. Opiskelija nimeää potilasturvallisuuteen vaikuttavat asiat sekä määrittelee asiakaslähtöisen laboratoriotoiminnan. Opiskelija kuvaa terveydenhuollon työn vaatimuksia ja työssä vaadittavia työelämätaitoja.

Sisältö

Sosiaali- ja terveydenhuollon keskeinen lainsäädäntö, laboratoriotoiminnan merkitys sosiaali- ja terveydenhuollossa, sosiaali- ja terveysalan arvoperusta, kliininen laboratoriotoiminta kansallisesti ja kansainvälisesti, laboratorion laatujärjestelmät, bioanalyytikon eettiset ohjeet, laboratoriotyön ja bioanalyytikon ammatin kehittyminen, bioanalyytikon työ ja tehtävät erilaisissa organisaatioissa, bioanalyytikon työelämätaidot

Oppimateriaalit

Luennot Tuubissa.

Opetusmenetelmät

Esittävät luennot, aktivoivat luennot, seminaari, harjoittelu työelämässä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

2 päivän tutustuminen terveysalan laboratoriotoimintaan. Tehtävän palautus mennessä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Semiaarin ajankohta ilmoitetaan toteutuksen alussa.

Kansainvälisyys

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 13 tuntia, seminaarit 16 tuntia, vierailut 7 tuntia, itsenäinen opiskelu 72 tuntia

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

Kirjallinen tehtävä: terveydenhuollon toimintaa ohjavat säädökset. Tehtävä annetaan tunnilla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kuvaa sosiaali- ja terveyshuollon toimintaympäristöä.
Hän käyttää sosiaali- ja terveydenhuollon keskeistä lainsäädäntöä ja toimii sosiaali- ja terveysalan arvoperustan mukaan.
Hän kuvaa laboratoriotyön toimintaprosesseja ja hahmottaa laboratoriotoiminnan merkityksen sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmässä.
Opiskelija tunnistaa laatujärjestelmän laboratoriotoimintaa ohjaavana tekijänä.
Opiskelija nimeää potilasturvallisuuteen vaikuttavat asiat sekä määrittelee asiakaslähtöisen laboratoriotoiminnan.
Opiskelija kuvaa terveydenhuollon työn vaatimuksia ja työssä vaadittavia työelämätaitoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija kuvaa hyvin sosiaali- ja terveyshuollon toimintaympäristöä.
Hän käyttää hyvin sosiaali- ja terveydenhuollon keskeistä lainsäädäntöä ja toimii sosiaali- ja terveysalan arvoperustan mukaan.
Hän kuvaa hyvin laboratoriotyön toimintaprosesseja ja hahmottaa hyvin laboratoriotoiminnan merkityksen sosiaali- ja terveydenhuolto-järjestelmässä.
Opiskelija tunnistaa hyvin laatujärjestelmän laboratoriotoimintaa ohjaavana tekijänä.
Opiskelija osaa nimetä hyvin potilasturvallisuuteen vaikuttavat asiat sekä määritellä hyvin asiakaslähtöisen laboratoriotoiminnan.
Opiskelija kuvaa hyvin terveydenhuollon työn vaatimuksia ja työssä vaadittavia työelämätaitoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija kuvaa erinomaisesti sosiaali- ja terveyshuollon toimintaympäristöä.
Hän käyttää erinomaisesti sosiaali- ja terveydenhuollon keskeistä lainsäädäntöä ja toimii sosiaali- ja terveysalan arvoperustan mukaan erittäin hyvin.
Hän kuvaa erittäin hyvin laboratoriotyön toimintaprosesseja ja hahmottaa erinomaisesti laboratoriotoiminnan merkityksen sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmässä.
Opiskelija tunnistaa erinomaisesti laatujärjestelmän laboratoriotoimintaa ohjaavana tekijänä.
Opiskelija nimeää erittäin hyvin potilasturvallisuuteen vaikuttavat asiat sekä määrittelee erinomaisesti asiakaslähtöisen laboratoriotoiminnan.
Opiskelija kuvaa erinomaisesti terveydenhuollon työn vaatimuksia ja työssä vaadittavia työelämätaitoja.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtävä 40%, seminaari 60%.

Siirry alkuun