Siirry suoraan sisältöön

Terveyden edistämisen toimintamallien ja interventioiden suunnittelu ja vaikuttavuus (10 op)

Toteutuksen tunnus: S000EF57-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2020 - 13.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.01.2021 - 06.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettajat
Laura Huhtinen-Hilden
YAMK Terveyden edistäminen Virtuaali
Arja Liinamo
Pirjo Koski
Jaana Seitovirta
Sari Haapio
Vastuuopettaja
Sari Haapio
Ryhmät
S1920S6
Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma ylempi
Opintojakso
S000EF57
Toteutukselle S000EF57-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa terveyden edistämisen teorioita ja näyttöön perustuvaa tietoa terveyttä edistävien toimintamallien ja ohjelmien suunnittelussa ja arvioinnissa
- osaa hyödyntää monialaisuutta terveyden edistämisen toiminnassa
- tuntee terveys- ja hyvinvointivaikutusten ennakkoarvioinnin käytännöt
- hallitsee terveyden edistämisen käytäntöjen kehittämisen näyttöön perustuvasti

Sisältö

- terveyden edistämisen tarpeenmukainen kohdentaminen väestöryhmissä innovatiivisella ja kokeilevalla työotteella
- kohderyhmien osallistaminen ja käyttäjälähtöinen palvelujen kehittäminen
- taide ja kulttuuri terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä
- terveysteknologia ja virtuaaliset menetelmät terveyden edistämisessä
- terveys- ja hyvinvointivaikutusten ennakkoarviointi
- terveyden edistämisen työmenetelmien ja intervention suunnittelu ja vaikuttavuuden arviointi

Aika ja paikka

22.1 - 6.5.2021
Tarkempi aikataulu on lukujärjestyksessä.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus tarkentuu opintojakson alkaessa
Planning Health Promotion Programs: An Intervention Mapping Approach (Jossey-Bass Public Health) 4th Edition, Authors L. Kay Bartholomew Eldredge , Christine M. Markham, Robert A. C. Ruiter, Maria E. Fernández, Gerjo Kok , Guy S. Parcel
Fertman, Carl I., et al. Health Promotion Programs : From Theory to Practice, John Wiley & Sons, Incorporated, 2016. ProQuest Ebook Central, http://ebookcentral.proquest.com/lib/metropolia-ebooks/detail.action?docID=4718311. pdf
Don Nutbeam, Elizabeth Harris, Marilyn Wise. Theory in a Nutshell
Luento- ja muu opiskelumateriaali moodlessa

Opetusmenetelmät

Aktivoivat luennot
Moodletyöskentely
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely
Ryhmäkeskustelu ja reflektio
Projektityö ryhmässä

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tarkentuu opintojakson alkaessa
Oppimistehtävät
Projektitehtävä ryhmässä

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1,5 op = 40 tuntia
3 op luennot ja niihin valmistautuminen
7 op itsenäistä työskentelyä ryhmässä ja Moodlessa.
Läsnäolo opetukseen ja seminaariin on pakollista.

Sisällön jaksotus

-

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön,
mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa
työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön.
Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on
kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti
opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan
osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä
ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa
luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson
perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää
oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tarkentuu opintojakson alkaessa
Oppimistehtävä/-t
Projektitehtävä ryhmässä.

Siirry alkuun