Skip to main content

Special features and topical themes of hospital emergency care, intensive care and high-dependency care (optional) (5 ECTS)

Code: S000DT45-3002

General information


Enrollment
03.05.2021 - 16.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.10.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
4 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Acute Care
No reservations found for implementation S000DT45-3002!

Learning outcomes

The student gains insight and analyzes the new and wide-ranging challenges of hospital emergency, intensive and high-dependency care units and knows how to utilize them as a basis for development activities. The student gains more competence in emergency, intensive and high-dependency care and knows how to analyze and use various care recommendations as a basis for one’s own actions. The student is proficient in the different methods and protocols improving patient safety and safety culture and knows how to apply them to practice.

Content

- Hospital emergency care, intensive care and high-dependency care processes
- Nursing interventions in emergency, intensive and high-dependency care
- Leadership and the role of shift manager in the workplace community
- Health technology in emergency, intensive and high-dependency care
- Ethical situations
- Multiprofessionalism and networking in emergency, intensive and high-dependency care

Teaching methods

Aktivoiva luento/-t

Toiminnallisten tilanteiden suunnittelu, toteutus ja arviointi pienryhmä (4 hlö) työskentelynä

Kirjallinen tehtävä (ryhmätehtävä)

Opintojaksolla käytetään OMA:n työtilaa, ei Moodle-alustaa.

Location and time

2. periodi Syksy 2021

Learning materials and recommended literature

Simulaatio-oppiminen terveydenhuollossa (FIOCA), 2013.
NESTLED Simulaatio-ohjaaja koulutuksessa saatu materiaali
Laaksonen H., Laitinen H. & Hiilamo H. 2020. Sosiaali-ja terveydenhuollon järjestelmä. SanomaPro.
Muu tehtävänannossa osoitettu materiaali

Oppimateriaali voi täydentyä vielä opintojakson aikana. Kts Oman tehtävänanto ohjeistus.

Internship and working life connections

Käytännöstä nouseviin ammatillisiin tilanteisiin ja ongelmiin etsitään näyttöön perustuvia ratkaisuja.

Student workload

5 op= 135 tuntia opiskelijan työtä
noin 20t läsnäoloa vaativaa opetusta
noin 115 t itsenäistä työskentelyä

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan kokonaan 2.periodilla, syksy 2021

Further information for students

Toiminnallisten harjoitteiden (esimerkiksi simulaatio) avulla opiskelija tunnistaa ja analysoi monipuolisesti päivystys-, teho- ja valvontayksiköissä esiintyviä ajankohtaisia haasteita ja osaa hyödyntää niitä toiminnan kehittämisen lähtökohtana. Lisäksi opiskelija kehittää laaja-alaista osaamistaan ja oppii arvioimaan ja käyttämään erilaisia näyttöön perustuvia suosituksia oman toiminnan perustana. Opiskelija hallitsee erilaisia potilasturvallisuutta ja turvallisuuskulttuuria parantavia menetelmiä sekä toimintamalleja ja osaa soveltaa niitä käytäntöön.

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Assessment methods and criteria

Simulaatiotapahtuman suunnittelu, toteutus ja arviointi. Arviointi asteikolla 0-5 sekä vertaisarviointi.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student demonstrates competence in the basic content of the unit, but there are deficiencies in his/her individual ability to find and interpret information and to integrate the learned content with the context of the workplace.

Assessment criteria, good (3)

The student demonstrates good competence in the content of the unit. She/he is able to find information actively and interpret it in relation to the work environment. The student is able to analyze the learned content and apply it to the context of the workplace.

Assessment criteria, excellent (5)

The student demonstrates great and wide-ranging competence in the content of the unit. She/he displays outstanding competence in finding relevant information. The student’s decision-making skills demonstrate independence, responsibility and the ability to guide others. His/her ability to apply the learned content to the context of the workplace is creative and comprehensive.

Assessment criteria, approved/failed

Pass: The student demonstrates competence in the basic content of the unit (in reference to the assessment criteria). However, independent search for information, interpretation and the ability to integrate the learned content with the context of the workplace prove inadequate.

Go back to top of page