Siirry suoraan sisältöön

Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000DS39-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 30.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.09.2020 - 11.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla (YAMK)
Opettajat
Jukka Kesänen
Miina-Liisa Flinkkilä
Vastuuopettaja
Jukka Kesänen
Opintojakso
S000DS39
Toteutukselle S000DS39-3001 ei löytynyt varauksia!

Aika ja paikka

EduPal-hankkeen konsortion etätoteutus, Toteutusvastuu Kajaanin AMK
Digicampus.fi

Oppimateriaalit

Hiatt, J. M. 2006. ADKAR: A Model for Change in Business, Government and Our Community. Loveland: Prosci Learning Center Publications. Kivinen, Tuula. 2008. Tiedon ja osaamisen johtaminen terveydenhuollon organisaatiossa. Kuopion yliopiston julkaisuja E. Yhteiskuntatieteet, Kuopion yliopisto, Kuopio. Laine, Pertti. 2015. Oppimismahdollisuudet, osaaminen ja työhyvinvointi. Aikuiskasvatus 35(1), 30–46. Moisanen, Kirsi. 2018. Asiakaslähtöisen osaamisen johtaminen. Publications of the University of Eastern Finland Dissertations in Social Sciences and Business Studies No 170, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedkunta, Kuopion yliopisto, Kuopio. Tiirinki, H., Suhonen, M., Lunkka, N., Turkki. L. 2016. Diversiteetin kohtaaminen moniammatillisessa terveysalan johtamisessa. Teoksessa Syväjärvi, Antti & Pietiläinen, Ville (toim.) Inhimillinen ja tehokas sosiaali- ja terveysjohtaminen. Tampere: Suomen Yliopistopaino Oy – Juvenes Print. 103-146. Saatavilla https://tampub.uta.fi/bitstream/handle/10024/100410/Syvajarvi_%26_Pietilainen_OA.pdf?sequence=1

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi koostuu seuraavista oppimistehtävistä:

1. Oppimistehtävä A. Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa

(Arviointi hylätty (0) /tyydyttävä (1) -kiitettävä (5).

2. Oppimistehtävä B. Palliatiivisen hoidon henkilöstön työhyvinvoinnin kehittäminen

Arviointi hylätty (0) /tyydyttävä (1) - kiitettävä (5).

Opintojakson kokonaisarvosanassa painottuu oppimistehtävä A.

3. Kokonaisarviointiin sisältyy myös se, että opiskelija on tehnyt itse- ja vertaisarvioinnit sekä osallistunut oppimistehtävässä A vertaiskeskusteluun.

4. Lisäksi opiskelija on kertonut/antanut opintojaksopalautteen.



Kiitettävä K5

Opiskelija

osaa tarkastella palliatiivisen hoidon järjestämisen tasoja peilaten niitä ja niiden edellyttämää henkilöstön osaamisen kehittämisen tarpeita innovatiivisesti organisaation strategiaa, arvoja ja periaatteita sekä yhteiskunnallisia ja tulevaisuuden ennusteita hyödyntäen

osaa analysoida ja perustella palliatiivisen hoidon kehittämistarpeita tulevaisuusorientoituneesti yhteistyössä organisaation toimijoiden ja alan asiantuntijoiden kanssa sekä integroi ne toimintakontekstiin, yhteiskunnalliseen kontekstiin ja koulutusalan aikaisempaan tietoperustaan

osaa laatia palliatiivisen hoidon tarpeisiin perustuvan suunnitelmallisen, jäsennellyn ja hyödynnettävissä olevan henkilöstön osaamisen kehittymissuunnitelman

osaa arvioida kriittisesti henkilöstön osaamisen kehittymissuunnitelmaa ja kehittää sitä organisaation arvoja, periaatteita ja tarpeita tukevaksi

osaa ottaa huomioon tutkimus- ja kehittämistoiminnassa palliatiivisen hoidon kontekstin erityispiirteet

osaa kehittää ja johtaa hoitohenkilöstön työhyvinvointia näyttöön perustuen



Hyvä (3-4)

Opiskelija

tietää palliatiivisen hoidon järjestämisen tasot ja peilaa niitä sekä niiden edellyttämää henkilöstön osaamisen kehittämisen tarpeita organisaation strategiaa, arvoja ja periaatteita sekä osin yhteiskunnallisia ja tulevaisuuden ennusteita hyödyntäen

osaa perustella palliatiivisen hoidon kehittämistarpeita tulevaisuusorientoituneesti yhteistyössä organisaation toimijoiden ja alan asiantuntijoiden kanssa sekä integroi ne toimintakontekstiin, yhteiskunnalliseen kontekstiin ja koulutusalan aikaisempaan tietoperustaan

osaa kartoittaa palliatiivisen hoidon tarpeisiin perustuvaa henkilöstön osaamista ja laatii hyödynnettävissä olevan henkilöstön osaamisen kehittymissuunnitelman

osaa arvioida henkilöstön osaamisen kehittymissuunnitelmaa ja pyrkii kehittämään sitä organisaation arvoja, periaatteita ja tarpeita palvelevaksi

osaa ottaa huomioon tutkimus- ja kehittämistoiminnassa palliatiivisen hoidon kontekstin erityispiirteet

osaa kehittää ja johtaa hoitohenkilöstön työhyvinvointia hallitusti



Tyydyttävä (1-2)

Opiskelija

tietää palliatiivisen hoidon järjestämisen tasot ja pyrkii peilaamaan niitä sekä niiden edellyttämää henkilöstön osaamisen kehittämisen tarpeita organisaation strategiaan, arvoihin ja periaatteisiin

osaa perustella palliatiivisen hoidon kehittämistarpeita tulevaisuusorientoituneesti yhteistyössä organisaation toimijoiden ja alan asiantuntijoiden kanssa

osaa kartoittaa palliatiivisen hoidon tarpeisiin perustuvaa henkilöstön osaamista ja laatii henkilöstön osaamisen kehittymissuunnitelman

pyrkii arvioimaan henkilöstön osaamisen kehittymissuunnitelmaa

pyrkii huomioimaan tutkimus- ja kehittämistoiminnassa palliatiivisen hoidon kontekstin erityispiirteet

pyrkii kehittämään ja johtamaan hoitohenkilöstön työhyvinvointia



Hylätty (0)

Opiskelija ei saavuta opintojakson oppimistehtävissä osaamistavoitteita tasolla T1

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot, kirjallisuuteen perehtyminen ja webinaari/t 2op

Oppimistehtävä A 2 op

Oppimistehtävä B 1 op

Sisällön jaksotus

Oppimistehtävä A- Palliatiivisen hoidon näyttöön perustuva osaamisen kehittämissuunnitelma

Oppimistehtävä B - Palliatiivisen hoidon henkilöstön työhyvinvoinnin kehittäminen

Opetusmenetelmät

Videoluennot
Kirjallisuus
Oppimistehtävät
Vertaisarviointi

Lisätiedot

AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojaksonsisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojaksonperussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansatyöelämän kontekstiin on puutteita.

Siirry alkuun