Siirry suoraan sisältöön

Kansainväliset strategiat (5 op)

Toteutuksen tunnus: LC00EG75-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.12.2022 - 08.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.01.2023 - 12.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
Degree Programme in International Business and Logistics
Opettajat
William Simcoe
Pia Väkiparta-Lehtonen
Adriana Mustelin
Maria Paassola
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
LXC21_SCM
LXC21_SupplyChainManagement
Opintojakso
LC00EG75
Toteutukselle LC00EG75-3003 ei löytynyt varauksia!

Aika ja paikka

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Oppimateriaalit

Lecture Notes provided and are based on following literature:
Global Marketing, by Hollensen
Marketing Across Cultures, by Usunier and Lee
Also basic competitive texts:
Competitive Marketing: A Strategic Approach, by O’Shaughnessy
Competitive Marketing. by Michael Porter
Plus material on the Marketing Plan and Business Model

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tools for Analysis, Decision Making Process, and Communication

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Kansainvälisyys

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Sisällön jaksotus

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Opetusmenetelmät

Lectures, Readings, Review Tools (questions to answer), and Team Project

Lisätietoja opiskelijoille

The overall objective is to pick up where the first course on Marketing ended and now focus on international expansion and issues – to focus on the “Phases of Internationalization” - to further provide participants with a strong foundation in the understanding of the field of strategic, competitive marketing and specifically to be able to function and communicate competently in business - to learn about the support and primary components of the Marketing Management Process and System, the theories, terminology, tools, and decisions on strategic, functional, and operational levels of the organization plus the macro (national), mezzo (Industry), and micro (value chain) analyses of that organization's arena compared to the competition, how to develop a business model and a marketing plan with regard to competitive advantage, and to view different value chains and other competitive tools.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Lisätiedot

The overall objective is to pick up where the first course on Marketing ended and now focus on international expansion and issues – to focus on the “Phases of Internationalization” - to further provide participants with a strong foundation in the understanding of the field of strategic, competitive marketing and specifically to be able to function and communicate competently in business - to learn about the support and primary components of the Marketing Management Process and System, the theories, terminology, tools, and decisions on strategic, functional, and operational levels of the organization plus the macro (national), mezzo (Industry), and micro (value chain) analyses of that organization's arena compared to the competition, how to develop a business model and a marketing plan with regard to competitive advantage, and to view different value chains and other competitive tools.

Siirry alkuun