Markkinoinnin suunnittelu, työkalut ja analytiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: L000DA29-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.05.2019 - 11.08.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 27.08.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Master's Degree Programme in Business Informatics (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
- Master's Degree Programme in Business Informatics (Tekniikan ja liikenteen ala)
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää asiakassuhteiden ja asiakas- polkujen merkityksen kilpailuedun tavoittelussa; tuntee yrityksen markkinoinnin prosessit; osaa kehittää, suunnitella ja toteuttaa yrityksen asiakashankinta-, myynti- ja palveluprosesseja; tuntee erilaisia markkinoinnin työkaluja ja järjestelmiä; osaa mitata ja seurata markkinoinnin toimenpiteiden vaikutusta ns. omnichannel ympäristössä.
Sisältö
Markkinoinnin prosessit; Omnichannel markkinointi; Markkinoinnin työkalut ja järjestelmät; Mittaus, seuranta ja markkinoinnin automatisointi
Työmuodot
HubSpot sertifikaatit
Luennot, kirjallisuus, videot, keskustelut ja caset
Projektityö tiimeissä joka perustuu markkinoinnin kehittämissuunnitelmaan
Vierailija/yritysvierailu
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Luentomateriaalit Omassa
HubSpot Academy sisällöt
Chaffey & Smith: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing, Routledge 2017, 5th ed.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
ei ole
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
vierailu/vierailija
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei ole
Kansainväliset yhteydet
ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 20 hours
Sertifikaatit ja projektityö 110 tuntia
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi antaa hyvät perusteet niille jotka tarvitsevat digitaalisen markkinoinnin ja myynnin osaamista omassa työssä ja/tai opinnäytetyössään.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
HubSpot sertifikaatit
Projektityö
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.