Siirry suoraan sisältöön

Pop/jazz –modaalinen ja non-funktionaalinen harmonia (3 op)

Toteutuksen tunnus: KX00DN59-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 31.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 12
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma
Opettajat
Markku Nikula
Vastuuopettaja
Markku Nikula
Opintojakso
KX00DN59
Toteutukselle KX00DN59-3005 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaamistavoitteet
Opiskelija saa perusvalmiudet modaalisen- ja non-funktionaalisen pop/jazzharmonian analysoimiseen, soinnuttamiseen, harmonisoimiseen ja reharmonisoimiseen. Opiskelija tutustuu edellä mainittujen menetelmien avulla sovittamisen ja säveltämisen työskentelytapoihin ja saa valmiudet itsenäiseen työskentelyyn.

Työmuodot

Aktivoivat luennot, harjoitukset

Aika ja paikka

Opetus tapahtuu 18.1.2022 alkaen tiistaisin klo 14:45-16:15 lk AS417 Opettajana toimii Markku Nikula.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Erillisen kirjallisuusluettelon mukaan.

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelija suorittaa hyväksytysti yhdessä sovitut tehtävät.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Sisällön jaksotus

Opetus tapahtuu tiistaisin klo 14:45-16:15 lk AS417. Yhteensä 13 opetuskertaa.

Lisätietoja opiskelijoille

Kaikille: valinnainen opintojakso
Ajoitus: 2.-4. vuosi

Opettajana toimii Markku Nikula

Osaamistavoitteet
Opiskelija saa perusvalmiudet modaalisen- ja non-funktionaalisen pop/jazzharmonian analysoimiseen, soinnuttamiseen, harmonisoimiseen ja reharmonisoimiseen. Opiskelija tutustuu edellä mainittujen menetelmien avulla sovittamisen ja säveltämisen työskentelytapoihin ja saa valmiudet itsenäiseen työskentelyyn.

Opetus ja työmuodot
– käytännön harjoitukset
– kappaleiden analyysi, harmonisointi, sovittaminen & säveltäminen
– suomenkielinen/englanninkielinen ryhmäopetus

Arviointimenetelmät
– osallistuminen opetukseen
– jatkuva arviointi
– vertaisarviointi
– oppimistehtävät
– teorian näyttökoe
– näytetyö (sovitus/sävellys)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi 30%, Oppimistehtävät 30%, Näytetyö 40%

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Arviointimenetelmät
– osallistuminen opetukseen
– jatkuva arviointi
– vertaisarviointi
– oppimistehtävät
– teorian näyttökoe
– näytetyö (sovitus/sävellys)

Siirry alkuun