Pop/jazz –modaalinen ja non-funktionaalinen harmonia (3 op)
Toteutuksen tunnus: KX00DN59-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 29.11.2021 - 31.12.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2022 - 31.07.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 12
- Koulutus
- Musiikin tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Osaamistavoitteet
Opiskelija saa perusvalmiudet modaalisen- ja non-funktionaalisen pop/jazzharmonian analysoimiseen, soinnuttamiseen, harmonisoimiseen ja reharmonisoimiseen. Opiskelija tutustuu edellä mainittujen menetelmien avulla sovittamisen ja säveltämisen työskentelytapoihin ja saa valmiudet itsenäiseen työskentelyyn.
Työmuodot
Aktivoivat luennot, harjoitukset
Aika ja paikka
Opetus tapahtuu 18.1.2022 alkaen tiistaisin klo 14:45-16:15 lk AS417 Opettajana toimii Markku Nikula.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Erillisen kirjallisuusluettelon mukaan.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Opiskelija suorittaa hyväksytysti yhdessä sovitut tehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan opintojakson alussa
Sisällön jaksotus
Opetus tapahtuu tiistaisin klo 14:45-16:15 lk AS417. Yhteensä 13 opetuskertaa.
Lisätietoja opiskelijoille
Kaikille: valinnainen opintojakso
Ajoitus: 2.-4. vuosi
Opettajana toimii Markku Nikula
Osaamistavoitteet
Opiskelija saa perusvalmiudet modaalisen- ja non-funktionaalisen pop/jazzharmonian analysoimiseen, soinnuttamiseen, harmonisoimiseen ja reharmonisoimiseen. Opiskelija tutustuu edellä mainittujen menetelmien avulla sovittamisen ja säveltämisen työskentelytapoihin ja saa valmiudet itsenäiseen työskentelyyn.
Opetus ja työmuodot
– käytännön harjoitukset
– kappaleiden analyysi, harmonisointi, sovittaminen & säveltäminen
– suomenkielinen/englanninkielinen ryhmäopetus
Arviointimenetelmät
– osallistuminen opetukseen
– jatkuva arviointi
– vertaisarviointi
– oppimistehtävät
– teorian näyttökoe
– näytetyö (sovitus/sävellys)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi 30%, Oppimistehtävät 30%, Näytetyö 40%
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Arviointimenetelmät
– osallistuminen opetukseen
– jatkuva arviointi
– vertaisarviointi
– oppimistehtävät
– teorian näyttökoe
– näytetyö (sovitus/sävellys)