Siirry suoraan sisältöön

Mediapalveluiden suunnittelu ja kehittäminen (15 op)

Toteutuksen tunnus: KX00DK46-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.08.2019 - 02.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.09.2019 - 25.11.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Digitaalisten mediapalveluiden tutkinto-ohjelma YAMK
Opettajat
Liisa Seppänen
Vastuuopettaja
Liisa Seppänen
Ryhmät
K1119S6
Digitaalisten mediapalvelujen tutkinto-ohjelma ylempi
Opintojakso
KX00DK46
Toteutukselle KX00DK46-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa konseptoida mediatuotteen tai -palvelun. Opiskelija tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun menetelmiä ja osaa valita kehitysprojektiin tarkoituksenmukaiset menetelmät. Opiskelija osaa arvioida käyttöliittymien käytettävyyttä. Opiskelija osaa analysoida mediapalveluiden ominaisuuksia suunnitellun käyttötarkoituksen näkökulmasta. Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan mediatuotteiden ja -palveluiden suunnittelu- ja kehitystyössä. Opiskelija tuntee digitaalisen mediajulkaisemisen teknologiaympäristöä ja osaa ottaa suunnittelutyössä huomioon teknologian rajoituksia ja mahdollisuuksia. Opiskelija osaa tarkastella media-alan tilaa ja tulevaisuutta analyyttisesti.

Sisältö

- digitaalisten mediapalveluiden luova suunnitteluprosessi
- käyttäjäkeskeinen suunnittelu
- käytettävyys ja käyttöliittymät
- media-alan tila ja kehitystrendit
- medialiiketoiminnan kenttä, teknologiaympäristö, arvoketjut ja ansaintalogiikat

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opetuksen yhteydessä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävissä puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua oppimistehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Tehtävien kehittämislähtöinen suorittaminen. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävissä puutteita.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät ryhmässä ja yksilötyönä

Siirry alkuun