Siirry suoraan sisältöön

Tapahtumamarkkinointi ja yritysyhteistyö (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00CZ86-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2020 - 13.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.03.2021 - 23.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kulttuuripalvelut ja musiikki
Toimipiste
Hämeentie 153
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tytti Huhtaniska
Vastuuopettaja
Leena Björkqvist
Ryhmät
KXB19S1
Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Opintojakso
KX00CZ86
Toteutukselle KX00CZ86-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy yritysyhteistyöhön, sponsorointiin, promootioon ja tapahtumamarkkinointiin osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä mediasuunnitelman ja rakentaa tapahtumaperusteisen markkinointikampanjan. Opiskelija hallitsee markkinointikampanjan johtamisen perusteita luomalla projektille kumppani-, kontakti-, aika- ja henkilöstöresurssit kattavan toimintasuunnitelman.

Sisältö

- Mediasuunnitelma
- Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
- Markkinointitekniikat
- Sponsorointi
- Promotointi
- Tapahtumamarkkinointi

Oppimateriaalit

Korkiakoski, Gerdt. 2016. Ylivoimainen asiakaskokemus. Alma Talent
Isohookana, Heli. 2011. Yrityksen markkinointiviestintä. SanomaPro.
Kalliomäki, Anne 2014. Tarinallistaminen, palvelukokemuksen punainen lanka. Helsinki. Alma Talent Oy.
Catani, Johanna. 2017. Onnistunut yritystilaisuus. Alma Media.
Valanko, E. 2009. Sponsorointi, Yhteistyökumppanuus strategisena voimana. Talentum.

Opetusmenetelmät

Luennot
Oppimistehtävät
Ryhmätentti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3op markkinointi
2op tapahtumamarkkinointi, sponsorointi, promotointi
1op tentti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia ja laatia realistisen mediakampanjan toimintasuunnitelman. Opiskelija osaa kulttuurialan ammattilaisena osallistua yritys- ja sponsorointiyhteistyöhön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tehdä toimivan mediakampanjan sekä osoittaa hallitsevansa markkinointikampanjan johtamisen perusteita toimintasuunnitelmaa laatiessaan. Opiskelija osaa suunnitella asiakkaan brändiä tukevaa tapahtumaistettua markkinointia sekä tulosten mittaamisen keinoja. Opiskelija osaa rakentaa yritysyhteistyötä ja analysoida yhteistyötä eri osapuolien näkökulmista. Opiskelija ymmärtää sitouttamisen tarjoamat liiketoiminnalliset hyödyt ja kykenee innovatiivisesti kehittämään eri sidosryhmien sitoutumista edesauttavia mekanismeja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät
Ryhmätentti
Tuntiaktiivisuus

Siirry alkuun