Tapahtumamarkkinointi ja yritysyhteistyö (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00CZ86-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 22.12.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.03.2020 - 24.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 35 - 50
- Koulutus
- Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
- Vastuuopettaja
- Leena Björkqvist
- Opintojakso
- KX00CZ86
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy yritysyhteistyöhön, sponsorointiin, promootioon ja tapahtumamarkkinointiin osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä mediasuunnitelman ja rakentaa tapahtumaperusteisen markkinointikampanjan. Opiskelija hallitsee markkinointikampanjan johtamisen perusteita luomalla projektille kumppani-, kontakti-, aika- ja henkilöstöresurssit kattavan toimintasuunnitelman.
Sisältö
- Mediasuunnitelma
- Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
- Markkinointitekniikat
- Sponsorointi
- Promotointi
- Tapahtumamarkkinointi
Työmuodot
Luennot
Oppimistehtävät
Tentti
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Isohookana: Yrityksen markkinointiviestintä. WSOY 2007
Alaja, Forssel: Tarinapeliä. Mainostajien liitto 2004
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 op markkinointi
3 op tapahtumamarkkinointi, sponsorointi, promotointi
1 op tentti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät
Ryhmätentti
Tuntiaktiivisuus
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija osaa suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia ja laatia realistisen mediakampanjan toimintasuunnitelman. Opiskelija osaa kulttuurialan ammattilaisena osallistua yritys- ja sponsorointiyhteistyöhön.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija osaa tehdä toimivan mediakampanjan sekä osoittaa hallitsevansa markkinointikampanjan johtamisen perusteita toimintasuunnitelmaa laatiessaan. Opiskelija osaa suunnitella asiakkaan brändiä tukevaa tapahtumaistettua markkinointia sekä tulosten mittaamisen keinoja. Opiskelija osaa rakentaa yritysyhteistyötä ja analysoida yhteistyötä eri osapuolien näkökulmista. Opiskelija ymmärtää sitouttamisen tarjoamat liiketoiminnalliset hyödyt ja kykenee innovatiivisesti kehittämään eri sidosryhmien sitoutumista edesauttavia mekanismeja.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.