Kulttuurin tuntemus ja ajankohtaiset ilmiöt (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00EI25-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.05.2021 - 27.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.10.2021 - 31.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 38
- Koulutus
- Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
- Vastuuopettaja
- Leena Björkqvist
- Ryhmät
-
KXB21S1Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä
- Opintojakso
- KU00EI25
Oppimateriaalit
Luentojen materiaalit ja kirjallisuus annetaan kurssin aikana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisen tehtävän tekee ja ohjaa museopedagogi Espoon kaupunginmuseosta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit
Tyydyttävä 1-2
Opiskelija kykenee sijoittamaan itsensä osaksi kulttuurikenttää sekä osaksi kulttuurin perinnettä ja tulevaisuutta. Opiskelija osaa hankkia taustatietoa ilmiöistä. Lisäksi opiskelija kykenee keskustelemaan erilaisista kulttuurikäsityksistä sekä tunnistaa omat ammattieettiset arvonsa.
Hyvä 3-4
Opiskelija osaa tarkastella kulttuurikentän ilmiöitä ja eritellä kulttuuristen ilmiöiden perinnettä ja tulevaisuutta. Opiskelija osaa hankkia tietoa ilmiöistä eri näkökulmista. Opiskelija hallitsee alan peruskäsitteet ja pystyy soveltamaan niitä keskustelussa erilaisista kulttuurikäsityksistä. Opiskelija osaa hankkia ja analysoida kriittisesti kulttuuria käsittelevää tietoa sekä ajatella ja argumentoida sitä vastuullisesti.
Kiitettävä 5
Opiskelija analysoi ansiokkaasti ja monitasoisesti omaa toimintaansa osana kulttuurikentän ilmiöitä ja osaa sijoittaa itsensä osaksi kulttuurikentän ajallista jatkumoa. Opiskelija osaa analysoida ja tarkastella kriittisesti eri ilmiöitä koskevaa tietoa. Opiskelija kykenee monitasoiseen dialogiin kirjallisuuden, ajankohtaisten huomioiden ja oman ajattelunsa perusteella. Opiskelija osaa hankkia ja analysoida kriittisesti kulttuuria käsittelevää tietoa sekä kykenee johtamaan arvopohjaista keskustelua.
Hyväksytty / Hylätty
Opiskelija kykenee sijoittamaan itsensä osaksi kulttuurikenttää sekä osaksi kulttuurin perinnettä ja tulevaisuutta. Opiskelija osaa hankkia taustatietoa ilmiöistä. Lisäksi opiskelija kykenee keskustelemaan erilaisista kulttuurikäsityksistä sekä tunnistaa omat ammattieettiset arvonsa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 70 tuntia,
Itsenäinen opiskelu ja ryhmätyöskentely 65 tuntia.
Opetusmenetelmät
Luennot, vierailut museoissa, tentti, työelämälähtöiset tehtävä sekä reflektoiva essee. Työskentelylle Moodle oppimisalusta.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee sijoittamaan itsensä osaksi kulttuurikenttää sekä osaksi kulttuurin perinnettä ja tulevaisuutta. Opiskelija osaa hankkia taustatietoa ilmiöistä. Lisäksi opiskelija kykenee keskustelemaan erilaisista kulttuurikäsityksistä sekä tunnistaa omat ammattieettiset arvonsa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tarkastella kulttuurikentän ilmiöitä ja eritellä kulttuuristen ilmiöiden perinnettä ja tulevaisuutta. Opiskelija osaa hankkia tietoa ilmiöistä eri näkökulmista. Opiskelija hallitsee alan peruskäsitteet ja pystyy soveltamaan niitä keskustelussa erilaisista kulttuurikäsityksistä. Opiskelija osaa hankkia ja analysoida kriittisesti kulttuuria käsittelevää tietoa sekä ajatella ja argumentoida sitä vastuullisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija analysoi ansiokkaasti ja monitasoisesti omaa toimintaansa osana kulttuurikentän ilmiöitä ja osaa sijoittaa itsensä osaksi kulttuurikentän ajallista jatkumoa. Opiskelija osaa analysoida ja tarkastella kriittisesti eri ilmiöitä koskevaa tietoa. Opiskelija kykenee monitasoiseen dialogiin kirjallisuuden, ajankohtaisten huomioiden ja oman ajattelunsa perusteella. Opiskelija osaa hankkia ja analysoida kriittisesti kulttuuria käsittelevää tietoa sekä kykenee johtamaan arvopohjaista keskustelua.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija kykenee sijoittamaan itsensä osaksi kulttuurikenttää sekä osaksi kulttuurin perinnettä ja tulevaisuutta. Opiskelija osaa hankkia taustatietoa ilmiöistä. Lisäksi opiskelija kykenee keskustelemaan erilaisista kulttuurikäsityksistä sekä tunnistaa omat ammattieettiset arvonsa.