Kehittämisprojekti 1 (5 op)
Toteutuksen tunnus: KM00EJ41-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.05.2022 - 31.05.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.11.2022 - 30.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tero Aalto
- Mikko Pirinen
- Vastuuopettaja
- Mikko Pirinen
- Ryhmät
-
KXH22S2Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma monimuoto
- Opintojakso
- KM00EJ41
Tavoitteet
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omaa osaamistaan ja työskentelyään esitys- ja teatteriteknisellä alalla. Opiskelija kehittää ja hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan suunnittelemalla ja/tai toteuttamalla organisaation kehittämistarpeeseen perustuvan henkilökohtaisen kehittämisprojektin. Opiskelija tunnistaa ja perustelee kehittämistarpeet ja käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitojaan kehittämisprosessissa. Opiskelija osaa raportoida ja esitellä kehittämisprojektin prosessin ja tulokset. Kehitysprojektin tavoitteena on syventää ja laajentaa opiskelijan ammatillista asiantuntijuutta.
Sisältö
Henkilökohtaisen kehittämishankkeen toteuttaminen organisaatiossa. Opintojakson toteutus voi sisältää luento-opetusta, työpajoja ja ryhmätyöskentelyä käytännön kehittämistyön lisäksi.
Esitietovaatimukset
Opintojaksolle osallistuja tuntee esitys- ja teatteritekniikan käyttöä erilaisissa käyttöympäristöissä, tietää esitys- ja teatteritekniikan keskeiset turvallisuusmääräykset ja -käytännöt sekä omaa perustiedot ja -taidot esitysteknisten järjestelmien käytöstä projektin edellyttämässä laajuudessa.
Työmuodot
Luennot, ryhmätyöskentely, itsenäisen kehitysprojektin toteuttaminen, oppimistehtävät. Kurssilla käytetään Classroom-alustaa ja Zoomia.
Aika ja paikka
1.11.2022-30.4.2023, liveopetus pääosin Zoomissa, lähiopetus kampuksella mahdollista
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Materiaalit jaetaan kurssin Classroom-alustalla kurssin alkaessa.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava kurssin opettajan ja hops-ohjaajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kehittämisprojektit tehdään soveltuvin osin työelämäyhteistyössä. Lähtökohtaisesti kehittämisprojektit tehdään oman työn ja työpaikan tai vastaavan organisaation kehittämiseen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainväliset yhteydet
Mahdollisesti kv-vierailijan luento.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Liveopetussessiot 20 h
Tehtävät (Classroom) 20 h
Projektin suunnittelu ja toteutus 60 h
Projektin raportointi ja presentointi 35 h
Sisällön jaksotus
Sisällön jaksotus määritellään jakson alussa ja julkaistaan Classroom-työtilassa.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson suorittaminen edellyttää vähintään 80% läsnäoloa opetuksessa. Poissaolon korvaavasta menettelystä sovitaan vastuuopettajan kanssa. Opetuksen aikataulu löytyy Lukkarista. Kaikki opintojakson osuudet tulee olla hyväksytysti suoritettu. Projektin toteuttamisesta laaditaan yhteinen aikataulu.
Toteutuksen kontaktiopetussessioita tallennetaan esim. Microsoft Stream -palveluun kurssilaisten käytettäväksi Moodle- ja Google Classroom -alustojen kautta. Tallenteita säilytetään enimmillään 2 vuotta. Mikäli opiskelija ei halua osallistua tallennuksiin, on hänen otettava yhteyttä kurssin vastuuopettajaan.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projektin raportointi ja presentointi (sisältää reflektion) 60 %
Osallistuminen ja välitehtävät 40 %
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä. Opiskelija arvioi omaa osuutta ja kehitystyön toimintaympäristöä. Opiskelija osoittaa esittelyssä asiantuntijuutta ja raportin kieli- ja ulkoasu on asiallinen.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija osaa toteuttaa haastavan kehittämistyön asiantuntevasti. Opiskelija arvioi analyyttisesti ja kriittisesti omaa osuutta, organisaation toimintaa ja kehitystyön toimintaedellytyksiä. Opiskelija osoittaa esittelyssä asiantuntijuutta ja raportin kieli- ja ulkoasu on lähes moitteeton.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.