Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00EI71-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.05.2021 - 29.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.08.2021 - 12.10.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tero Marin
Vastuuopettaja
Tero Marin
Ryhmät
KXE20S1DM
Digitaalinen muotoilu
Opintojakso
KM00EI71
Toteutukselle KM00EI71-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun käsitteistöön, prosesseihin ja menetelmiin. Hän perehtyy palvelumuotoilun tutkimukselliseen otteeseen ja tyypilliseen palvelumuotoiluprosessin dokumentointitapoihin.

Sisältö

- palvelumuotoilun perusteet
- palvelumuotoilun suunnittelutyökalut
- palvelumuotoilun menetelmät
- palvelumuotoiluprosessi
- tutkimuksellinen toiminta palvelumuotoilussa
- prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa soveltaa palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija kykenee arvioimaan palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoiludokumentaation merkityksen ja osaa tuottaa sitä. Hän hallitsee palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija hallitsee prototyyppien hyödyntämisen osana suunnittelutyötä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida monipuolisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoiludokumentaation menetelmiä ja ymmärtää syvällisesti sen merkityksen suunnittelussa. Hän ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa muokata sitä luovasti ja tarvelähtöisesti. Opiskelija osaa tarkastella laaja-alaisesti prototyyppien hyödyntämistä osana suunnittelutyötä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.

Siirry alkuun