Skip to main content

Collection Care Project with Helsinki Parish Confederation (5 ECTS)

Code: KI00EU21-3001

General information


Enrollment
28.02.2021 - 19.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.03.2021 - 31.03.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
1 ECTS
RDI portion
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Campus
Hämeentie 135 D
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 6
Degree programmes
Conservation
Teachers
Anna Häkäri
Teacher in charge
Anna Häkäri
Course
KI00EU21
No reservations found for implementation KI00EU21-3001!

Learning outcomes

- Opiskelija omaksuu vastuullisen käyttäytymisen kaikessa kulttuuriperintöön liittyvissä asioissa, jotka koskevat käytännön projektityöskentelyn osa-alueita.
- Opiskelija osaa soveltaa käytännössä ennalta ehkäisevän konservoinnin menetelmiä erilaisissa kokoelmanhallinnan tilanteissa.
- Opiskelija hallitsee eri materiaaleista valmistettujen esineiden käsittelyä, pakkaamista ja kuljetusta sekä osaa neuvoa näissä koskevissa asioissa.
- Opiskelija ymmärtää ja sisäistää kestävän kehityksen ajattelun ja osaa soveltaa sitä kulttuuriperinnön säilytyksessä.
- Opiskelija on perillä ympäristön uhkatilanteista kulttuuriperinnön suojelussa ja tietää miten ongelmakenttää lähestytään.
- Opiskelija tuntee museoiden ja muiden kulttuuriperintöorganisaatioiden sekä seurakuntien käyttämiä kokoelmanhallintaohjelmia sekä ymmärtää dokumentoinnin merkityksen sekä osaa dokumentoida kulttuuriperintökohteen kontekstin edellyttämällä tavalla (konservointi, inventointi, luettelointi, yms.)

Content

- Kokoelmanhallinta ja kokoelmapolitiikka teoriassa ja käytännössä
- Esineiden inventointi ja dokumentointi
- Kokoelmien saavutettavuus ja käytettävyys
- Säilytystilat ja niiden hallinta
- Esineiden käsittely, pakkaus, kuljetus
- Kokoelmiin liittyvät turvallisuuskysymykset

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

- Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijan ryhmätyöskentelytaidoissa on parannettavaa.
- Opiskelija pystyy hahmottamaan aiheen perusideat, mutta aiheeseen liittyvä ongelmanratkaisu sekä teorian soveltaminen käytäntöön vaativat kehittämistä.
- Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja lisäohjaukselle on ollut hyvin paljon tarvetta. Kokonaisuudesta näkyy, että opintojaksoon tulisi perehtyä paremmin, koska oppimistulos on hajanainen. Opiskelijan tiedoissa ja taidoissa on paljon kehitettävää.

Assessment criteria, good (3)

- Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä ja ryhmätyöskentely sujuu.
- Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa hyvin opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa teoriaopintoja käytännön työskentelyssä. Opiskelija ymmärtää opittavien asioiden merkityksen ammattialalle ja niihin liittyvät syy- ja seuraussuhteet.
- Työskentely on ollut riittävän itsenäistä, mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtäväkokonaisuuden ja on saavuttanut hyvän tason tiedoissaan ja taidoissaan.

Assessment criteria, excellent (5)

- Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut ryhmän jäsenenä kannustavasti ja ryhmätyöskentelyä vahvistavasti.
- Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut asiat kiitettävästi ja pystyy soveltamaan oppimaansa ammattialansa vaatimusten mukaisesti. Opiskelija ymmärtää ja osaa ennakoida opeteltaviin ammattialansa asioihin liittyvien toimintojen syy- ja seuraussuhteet.
- Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoriassa että käytännössä. Opiskelija on saavuttanut erinomaisen tason tiedoissaan ja taidoissaan.

Assessment criteria, approved/failed

- Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijan ryhmätyöskentelytaidoissa on parannettavaa.
- Opiskelija pystyy hahmottamaan aiheen perusideat, mutta aiheeseen liittyvä ongelmanratkaisu sekä teorian soveltaminen käytäntöön vaativat kehittämistä.
- Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja lisäohjaukselle on ollut hyvin paljon tarvetta. Kokonaisuudesta näkyy, että opintojaksoon tulisi perehtyä paremmin, koska oppimistulos on hajanainen. Opiskelijan tiedoissa ja taidoissa on paljon kehitettävää.

Go back to top of page