Maalaustaiteen konservoinnin projekti II (5 op)
Toteutuksen tunnus: KI00CO66-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2019 - 17.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.01.2020 - 31.03.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 12
- Koulutus
- Konservoinnin tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää konservointi- ja museoalan projektityyppisen työn luonteen ja projektityöhön sisältyvät vaatimukset koskien sopimuksia, aikatauluja, työn suunnittelua, projektin hallintaa, dokumentointia. Opiskelija ymmärtää projektityöskentelyn periaatteet. Opiskelija ymmärtää yhteistyötaitojen ja sidosryhmätoiminnan merkityksen. Opiskelija syventää oman alansa osaamista ja pystyy arvioimaan omaa osaamistaan projektin osana. Opiskelija harjaantuu hankkimaan ja muokkaamaan tietoa eri lähteistä ja suhteuttamaan aiemman tiedon uuteen tietoon.
Projektin osana voi olla seuraavat osiot: Konservoinnin materiaalit, maalausten kehystys, ripustus, taustasuojaus, pakkaus ja kuljetus, varastointi
Sisältö
Työelämän kanssa yhteistyössä tehtävä projekti, joka voi koostua erilaisista konservaattorin ja museotyöntekijän tehtävistä museokentällä tai yksityisasiakkaiden kanssa. Se voi olla konservoinnin näkökulmasta tehtyä inventointia, kokoelman vauriokartoitusta, olosuhdekartoitusta, varastointisuunnittelua, käytännön konservointityötä jne.
Esitietovaatimukset
Ei
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet. Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkostotyöskentely -osaamistaan. Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan työelämän monimuotoisiin tarpeisiin.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä.
Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Opiskelija luo yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria muiden toimijoiden kanssa
Opiskelija hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan.
Opiskelija kehittää toimijoiden kanssa käytännöllisiä ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan työelämän monimuotoisiin tarpeisiin.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija analysoi ja kehittää monipuolisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija osaa tulkita yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria ja rakentaa sitä muiden toimijoiden kanssa. Opiskelija analysoi ja kehittää asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan. Opiskelija kehittää muiden toimijoiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan työelämän monimuotoisiin tarpeisiin.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet. Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkostotyöskentely -osaamistaan. Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan työelämän monimuotoisiin tarpeisiin.