VR- ja AR -tuotannon menetelmät ja työtavat (5 op)
Toteutuksen tunnus: KD00DN42-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 18.12.2018 - 16.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2019 - 21.03.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 18
- Koulutus
- Digitaalisen datan hyödyntäminen viestinnässä, mediassa ja journalismissa erikoistumiskoulutus
- Opettajat
- Ale Torkkel
- Vastuuopettaja
- Ale Torkkel
- Ryhmät
-
KU2A19KDigitaalisen datan hyödyntäminen viestinnässä, mediassa ja journalismissa erikoistumiskoulutus
- Opintojakso
- KD00DN42
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tuntee tämänhetkisten ja lähitulevaisuuden kaupallisten XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet
• osaa suunnitella teknologioihin laadukasta sisältöä
• osaa hyödyntää mm. VR- ja AR-sovelluksia ja -tekniikoita tuotekehityksessä ja erilaisten suunnittelutyökalujen tukena
Sisältö
• XR-sovelluksen suunnitteluprosessi, ideointi ja aikataulutus
• projektinhallinta ja resurssointi
• tutustuminen 3D-mallinnustyökaluihin ja XR -teknologiaan
• pelimoottorien XR - valmiudet ja tuki
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat erittäin korkealla tasolla.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.