Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyö (30 op)

Toteutuksen tunnus: K100EK99-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.11.2020 - 31.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.01.2021 - 18.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
30 op
Virtuaaliosuus
20 op
TKI-osuus
30 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma (YAMK)
Toteutukselle K100EK99-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

- Opiskelija osaa perustella, suunnitella, toteuttaa ja arvioida opinnäytetyönsä yhteistyössä työelämän kanssa.
- Opiskelija osaa soveltaa kriittisesti ja tuloksellisesti oman alansa tutkimus -ja asiantuntijatietoa sekä tutkimus-ja kehittämistoiminnan menetelmiä työelämän kehittämistarpeisiin vastaamiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi.
- Työssään opiskelija toimii aloitteellisesti ja osoittaa hyvää kehittämis-ja muutosjohtamiskykyä.
- Opiskelija kykenee tekemään perusteltuja valintoja opinnäytetyöprosessin eri vaiheissa.
- Opiskelija pystyy toimimaan itsenäisesti alansa asiantuntijana sekä työelämän kehittäjänä ja uudistajana.
- Opiskelija laatii kirjallisen opinnäytetyöraportin ja viestii kirjallisesti ja suullisesti osoittaen alansa asiantuntijaviestinnän taitoa.
- Kypsyysnäytteessä opiskelija osoittaa opinnäytetyönsä aihepiirin hyvää hallintaa ja taitoa viestiä asiantuntevasti sen tuloksista.

Sisältö

Opinnäytetyöprosessin kaikki vaiheet, aiheen valinta, tutkimus-ja kehittämisprosessi, opinnäytetyön raportointi sekä tutkinto-ohjelman ohjeistuksen mukaan, esim. työpajat, seminaarit, yksilöohjaus, ryhmäohjaus, kypsyysnäyte. Kypsyysnäyte voi olla lehdistötiedote, blogiteksti, julkaisukelpoinen artikkeli, ns. Executive Summary tai muu tiedottava teksti opinnäytetyöstä. Opiskelija sopii kypsyysnäytteen muodon ja kohdeyleisön opinnäytetyön ohjaajan kanssa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Tutkimus- ja kehittämistarvetta on kuvattu ja sen merkitystä on tarkasteltu kumppaniorganisaation kannalta.
Tavoitteet on määritelty. Niiden perustelut ovat hajanaiset.
Tietoperusta jää osittain irralliseksi toiminnan kehittämisestä ja johtopäätöksistä. Olennaisia
lähteitä puuttuu. Opiskelija hallitsee lähdekritiikin perusteet.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Tutkimus- ja kehittämistarve on kuvattu selkeästi ja perustellusti. Sen merkitystä on tarkasteltu
asiakkaan, kumppaniorganisaation toiminnan, ammattialan ja/tai aluekehityksen kannalta.
Tavoitteet on määritelty selkeästi ja ne on perusteltu tarkoituksenmukaisesti.
Tietoperusta on relevantti, monipuolinen ja kansainvälinen. Tietoperusta ohjaa toiminnan
kehittämistä luontevasti. Opiskelija osoittaa hallitsevansa lähdekritiikin.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Tutkimus- ja kehittämistarve on kuvattu ja perusteltu erittäin selkeästi, monipuolisesti,
yhteiskunnallisesti ja/tai alan tutkimustietoa hyödyntäen.
Tutkimus- ja kehittämistarpeen merkitystä on tarkasteltu erittäin asiantuntevasti asiakkaan, kumppaniorganisaation, ammattialan ja/tai aluekehityksen kannalta.
Tavoitteet on määritelty ja perusteltu erittäin selkeästi.
Tietoperusta on kattava ja monipuolinen myös kansainvälisen kirjallisuuden osalta. Tietoperusta ohjaa toiminnan kehittämistä erinomaisesti. Opiskelija käyttää lähdekritiikkiä systemaattisesti.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Tutkimus- ja kehittämistarvetta on kuvattu ja sen merkitystä on tarkasteltu kumppaniorganisaation kannalta.
Tavoitteet on määritelty. Niiden perustelut ovat hajanaiset.
Tietoperusta jää osittain irralliseksi toiminnan kehittämisestä ja johtopäätöksistä. Olennaisia
lähteitä puuttuu. Opiskelija hallitsee lähdekritiikin perusteet.

Siirry alkuun